استاندار اصفهان گفت : استان اصفهان سال ناگواری را به لحاظ خشکسالی در حال سپری کردن است به گونه ای که باغ‌های کهن با قدمتی بیش از هفت یا هشت دهه در معرض خشکی قرار گرفته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عباس رضایی استاندار اصفهان امروز در شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان وزارت جهادکشاورزی را به آبیاری سیار اراضی باغی استان اصفهان فرا خواند و گفت: آب پشت سد بسیار کم، فعالیت چاه‌های آب کشاورزی بیشتر شده، گرما و از سویی استخراج بیت کوین و رمز ارز‌ها هم افزایش یافته است و سد‌های آبی به‌دلیل کمبود آب قادر به تامین برق مورد نیاز نیستند.

او به مدیران دستگاه‌های اداری استان نیز توصیه کرد که در مصرف برق واحد‌های اداری نظارت بیشتری داشته باشند و تیمی به‌منظور نظارت بیشتر بر مصرف انرژی در دستگاه‌های خود تشکیل بدهند.

استانداراصفهان  با اشاره به برپا نبودن کلاس‌های عمومی برای دانشجویان در دانشگاه‌ها گفت: نباید سامانه سرمایشی یک ساختمان دانشگاه برای تعدادی دانشجوی تحصیلات تکمیلی روشن باشد بلکه با تجمیع کلاس‌ها و فعالیت‌ها در یک ساختمان یا واحد برای ساعت خاصی از دستگاه‌های سرمایشی استفاده شود.

او با بیان اینکه برخی محلات استان در چند روزه اخیر با قطعی برق و آب مواجه بودند گفت: صرفه‌جویی در مصرف آب و برق و در مجموع انرژی، یک تکلیف انسانی، ملی، شرعی و اخلاقی است.

او به مسئولان تاکید کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات و مشکلات مرتبط با تامین انرژی می‌طلبد که همه دست به دست هم بدهیم تا از بار این مشکلات بکاهیم.

استاندار اصفهان از دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا هرچه سریعتر به‌دنبال پیگیری مصوبات مربوط به حوزه فعالیت خود باشند و در نهایت تا آخر خردادماه طرح‌های در دست اقدام را اجرایی کنند.

او همچنین به نهایی شدن تکلیف ایجاد شهرک تخصصی پوشاک و کیف و کفش و طلا و جواهر در استان تاکید کرد و گفت: برای این منظور باید دستگاه‌های مرتبط و دست اندر کار در این موارد هرچه سریعتر وارد عمل شوند و به این مهم جامه عمل بپوشانند.

رضایی تاکید کرد: اصفهان مظلوم، محروم و عطشناک نیازمند کار‌های بزرگ و سرمایه‌گذاری‌های وسیع در بخش‌هایی از جمله تامین آب شُرب، توسعه مسکن و دیگر مباحث اقتصادی است.

مصوبات این جلسه بنا به اعلام نعمت‌الله اکبری رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اصفهان، در بخش کارگروه زیربنایی و از جمله واگذاری ۲ ساختمان به دانشگاه علمی و کاربردی و دانشگاه هنر بود.

همچنین به منظور تاسیس نمایشگاه سنگ در منطقه محمود آباد اصفهان مقرر شد تا موضوع افزایش سطح زیربنا به کارگروه زیربنایی ارجاع شود و پس از تصویب در شورا مطرح شود.

مصوبات کارگروه آموزش و پژوهش نیز از دیگر مباحث مطرح شده در این شورا بود که مقرر شد طبق روال سال‌های قبل اعتبارات بودجه پژوهشی پس از تصویب، تجمیع شود و در اختیار کارگروه مربوطه برای حل معضلات پژوهشی استان قرار داده شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.