رییس کانون سردفتران و دفتریاران خبر داد؛

شکایت از تبلیغ کنندگان عدم لزوم تنظیم سند خودرو

خندانی گفت: از تبلیغ کنندگان عدم لزوم تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی شکایت می‌کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران ضمن تاکید بر تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی اظهار کرد: رای اخیر دیوان عدالت اداری که مستند برخی افراد قرار گرفته به‌هیچ عنوان ارتباطی به عدم تنظیم سند قطعی خودرو در دفاتر اسناد رسمی ندارد.

 

وی ادامه داد: تا قبل از سال ۸۶ که بحث قانون تخلفات راهنمایی و رانندگی در مجلس تصویب شد ابهامات کماکان برقرار بود، اما با تصویب ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی این موضوع کاملاً شفاف شد.

او افزود: در آن قانون گفته شد که مردم، افراد و مراجعه کننده‌ها باید ابتدا به مراکز تعویض پلاک نیروی انتظامی جهت تعویض پلاک و بعد از آن برای تنظیم سند به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند. این ماده قانون را حتی اگر فردی سواد حقوقی هم ندارد متوجه می‌شود و کاملاً مشخص است تکلیف هر مجموعه چیست و هیچ جای این قانون به بحث اختیاری شدن اشاره نشده است.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران با تاکید بر اینکه برگ سبز پلیس در دادگاه اعتباری ندارد، گفت: تضمین امنیت مالکیت خودرو به عنوان یک کالای سرمایه‌ای لازم و ضروری است.

او تصریح کرد: این تضمین امنیت جز با سند رسمی و تنظیم اسناد رسمی در دفاتر اسناد رسمی امکان پذیر نیست و در این خصوص بخشنامه سال ۱۳۸۵ ریاست وقت قوه قضاییه تکلیف کلیه دادگاه‌ها و مراجع قضایی را در این خصوص مشخص و اعلام کرده که مراجع قضایی فقط اسناد رسمی تنظیم شده در دفاتر اسناد رسمی را بپذیرند و این به معنای این است که مدارک صادر شده مانند برگ سبز در مراجع قضایی قابلیت استناد و اعتبار ندارد.

خندانی با بیان اینکه متاسفانه برخی از افراد با راهنمایی اشتباه، مردم رابه زحمت و دردسر می‌اندازند، افزود: در این راستا برخی از خبرنگاران ناآگاه رسانه‌ها و حتی مسئولانی که اشراف کامل به مواد قانونی ندارند نیز دیده می‌شوند.

وی با بیان اینکه مردم از سردرگمی خسته شده اند، گفت: حرف نهایی و پایانی را قانون می‌زند و همه باید از قانون موجود تمکین کنیم.

خندانی با تاکید مجدد بر پیگیری و شکایت از افرادی که عدم رعایت قانون را ترویج می‌کنند عنوان کرد: کانون سردفتران و دفتریاران با جدیت به دنبال شکایت از افرادی است که با تفسیر اشتباه خود از قانون، مردم به به اشتباه می‌اندازند.


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
هیچ نیازی نیست
برگ سبز کفایت میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
۱- خودرو یک کالا مصرفی است
۲-مگر قرار نشده هزینه خانواده کم شود تا از انقراض نسل ایرانی جلوگیری شود
۳- مگر می شود مردم بیچاره هزینه زندگی شاهانه دفتر دارها را تامین کنند
۴-این اقا چرا نظارت بر دفتر ها ندارد
۵- چرا تعرفه در دید مراجعه کننده به دفتر خانه ها نصب نمی شود
۷- مگر این اقا وجدان ندارد با این اوضاع اقتصادی باری از دوش مردم بردارد نه اضافه کند
می توانم تا ۱۰۰۰ ایراد به این اقا بنویسم ولی همین چند تا کافی است
آخرین اخبار