بسته اخبار انتظامی؛

دستگیری عامل ناامنی در عنبرآباد/توقیف فتون با ۲۹۷ کیلوگرم تریاک

با بسته اخبار انتظامی امروز ۱۳ خرداد ۱۴۰۰همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان مرکز کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در بسته اخبار انتظامی امروز کرمان می‌خوانیم:

دستگیری سارقان زورگیر در کرمان

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری ۲ سارق و کشف چند مورد سرقت و زورگیری تلفن‌های همراه گران قیمت در عملیات ماموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ مهدی پورامینایی گفت: در پی اعلام چند فقره سرقت به عنف تلفن‌های همراه و اشیاء گران بهاء از شهروندان موضوع دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: در بررسی این مورد مشخص شد که ۲ سارق با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت، با پوشاندن چهره و با استفاده از چاقو سد راه عابران پیاده شده و با ایجاد رعب و وحشت اقدام به سرقت وجوه نقد و تلفن همراه آنان می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان بیان کرد: در همین رابطه ماموران کلانتری ۱۱ شهر کرمان با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه ۲ سارق شدند و در یک عملیات غافلگیرانه آن‌ها را دستگیر کردند.

سرهنگ پورامینایی در ادامه گفت: متهمان در بازجویی‌های علمی و تخصصی پلیس لب به اعتراف گشودند و به ۵ فقره سرقت به عنف وجوه نقد و تلفن‌های همراه گران قیمت در شهرستان کرمان اعتراف و با تشکیل پرونده تحویل دستگاه قضایی شدند.

او در پایان از شهروندان خواست: به منظور پیشگیری از بروز سرقت از جابه جایی و حمل اسناد و اموال با ارزش و غیرضروری تا حد امکان خودداری و در صورت لزوم هنگام تردد در معابر با کیف، سعی کنند کیف و یا تلفن همراه خود را سمت دیوار به دست بگیرید و در صورت  استفاده نکردن از گوشی همراه، آن را داخل جیب بگذارند.

توقیف فتون با ۲۹۷ کیلوگرم تریاک

سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۲۹۷ کیلو گرم تریاک از یک دستگاه کامیون "فتون" در محور سیرچ-کرمان با همکاری مشترک پلیس استان سمنان خبر داد.

سرهنگ علی امیری، سرپرست پلیس مبارزه بامواد مخدر استان کرمان گفت، ماموران پلیس مبارزه مواد مخدر استان در پی دریافت اطلاعاتی از پلیس استان سمنان از قصد قاچاقچیان برای انتقال یک محموله موادمخدر از مرز‌های شرقی به مرکز کشور از طریق محور‌های استان کرمان، مطلع و موضوع را در دستور کار قرار دادند.

او افزود: در این خصوص طی هماهنگی با مقام قضائی، ۲ اکیپ از ماموران عملیات ویژه این پلیس به محور‌هایی که احتمال تردد قاچاقچیان می‌رفت، اعزام و طی انجام اقدامات اطلاعاتی و رصد محور‌ها و پس از گذشت چند ساعت در محور "سیرچ-کرمان" به یک دستگاه کامیون "فوتون" مشکوک و آن را متوقف کردند.

سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان تصریح کرد: ماموران در بازرسی تخصصی و فنی از خودرو توقیفی، ۲۹۷ کیلوگرم تریاک را که به صورت بسیار ماهرانه جاساز شده بود، کشف و یک متهم را دستگیر کردند.

دستگیری عامل نا امنی در عملیات پلیس عنبرآباد

جانشین فرمانده انتظامی عنبرآباد از دستگیری عامل نا امنی و تیراندازی در عملیات پلیس امنیت عمومی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمود کرمشاهی، جانشین فرماندهی انتظامی عنبرآباد گفت: در پی وقوع یک فقره تیراندازی منجر به خسارت منزل یک شهروند در سطح شهرستان، شناسایی و دستگیری عامل آن به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی این فرد را شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی عنبرآباد ضمن اشاره به کشف یک قبضه سلاح ممنوعه از این فرد تصریح کرد: از جمله جرایم این متهم می‌توان به حمل و نگهداری سلاح و مهمات غیر مجاز، اخلال در نظم و امنیت عمومی از طریق تیراندازی، ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان و قدرت نمایی با سلاح اشاره کرد.

سرهنگ کرمشاهی گفت: پلیس با تمام توان در راستای تامین نظم و امنیت تلاش می‌کند و اجازه نخواهد داد مجرمان موجب برهم زدن نظم و امنیت عمومی شوند.

عامل انتشار فراخوان خودرو‌های کف خواب در سیرجان دستگیر شد

فرمانده انتظامی سیرجان از دستگیری عامل انتشار فراخوانی به عنوان خودرو‌های کف خواب که به منظور انجام اعمال خطرساز قصد گردهمایی خودرویی و انجام رفتار‌های ایذایی داشتند، خبر داد.

سرهنگ محمدرضا ایران نژاد، فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان گفت: در پی انتشار فراخوان دورهمی ماشین‌های کف خواب در جاده بلورد طی چهاردهم خرداد ماه در فضای مجازی موضوع شناسایی و دستگیری عامل انتشار در دستور کار کارشناسان رصد فضای مجازی قرار گرفت.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در این رابطه کارشناسان پلیس فتا شهرستان با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند خیلی زود عامل انتشار این فراخوان را شناسایی و وی را دستگیر کنند که این متهم جهت تحقیقات تکمیلی، تحویل پلیس امنیت عمومی شهرستان شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان گفت: برقراری نظم و امنیت اجتماعی و ترافیکی همواره در دستور کار پلیس است و اجازه نخواهیم داد افرادی فرصت طلب برای تفریح و خوش گذارنی خود، امنیت و آرامش مردم را خدشه دار کنند.

تاکید پلیس برای اجرای اصول پیشگیرانه 

جلسه تعاملی اداره برق و فرماندهی انتظامی رفسنجان با تاکید بر اجرای اصول پیشگیرانه برای کاهش سرقت تجهیزات برق رسانی برگزار شد.

سرهنگ محمدجواد آرامون، سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان رفسنجان گفت: برای کاهش سرقت‌های سیم و کابل برق و اقدامات پیشگیرانه در این رابطه، جلسه تعاملی این فرماندهی با اداره برق شهرستان رفسنجان برگزار شد.

او افزود: در این جلسه مصوباتی به منظور رفع این معضل و اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش سرقت سیم و کابل، با تعامل و همکاری اداره برق به تصویب رسید و در خصوص تعامل سازنده ادارات دولتی در کاهش این قبیل سرقت‌ها مطالبی بیان شد.

سرهنگ آرامون گفت: امسال میزان کشفیات سرقت سیم ، کابل و دستگیری‌ها این حوزه نسبت به پارسال افزایش داشته و امیدواریم با همکاری و تعامل اداره برق گام‌های موثرتری نیز برداشته شود.

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان بیان داشت: در حوزه اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش سرقت سیم و کابل برق، مسیر‌های منتهی به جاده انار به رفسنجان به همت نیرو‌های پلیس پوشش داده شده که کشفیاتی نیز در این خصوص داشته ایم و شناسایی افرادی که در زمینه قطع سیم و کابل برق با ابزارآلات خاص دارای سابقه هستند توسط تیم‌های انتظامی شهرستان در دستور کار قرار گرفته که بخشی از این امر نیز با تعامل و همکاری اداره برق تحقق می‌یابد.

کشف پراید سرقتی کمتر از ۲۴ ساعت در رفسنجان

با تلاش ماموران پاسگاه انتظامی کبوترخان رفسنجان یک پراید سرقت شده از مرکز استان کمتر از ۲۴ ساعت کشف و سارقان آن دستگیر شدند.

سرهنگ محمدجواد آرامون، سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان رفسنجان گفت: در پی اعلام مرکز مانیتورینگ استان مبنی بر سرقت یک  پراید از استان، بلافاصله موضوع به واحد‌های انتظامی شهرستان گزارش شد.

او افزود: در این رابطه ماموران پاسگاه انتظامی کبوترخان با اجرای طرح مهار و بررسی‌های میدانی و رصد دوربین‌های محور رفسنجان به کرمان، نهایتا خودروی مسروقه را در یکی از روستا‌های رفسنجان به همراه ۳ متهم مشاهده و طی عملیاتی این سارقان را غافلگیر کردند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار