به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: در مورد تغییر زمان مناظرهها در چهارمین جلسه کمیسیون که به ریاست وزیر کشور برگزار شد، یکی از اعضای کمیسیون، موضوع هم زمانی مناظرهها با مسابقات تیم ملی فوتبال را مطرح کرد.
موسوی ادامه داد: مناظرهها و دیگر برنامههای تبلیغات نامزدها با این هدف، پیش بینی شده است که نامزدها بتوانند برنامههای خودشان را به جامعه ارائه کنند و ایده هایشان را مطرح کنند؛ این فرصت تبلیغاتی در صدا و سیما برایشان پیش آمده است، اما وقتی از لحاظ زمانی، تداخل و همپوشانی با مسابقات فوتبال دارد، طبیعی است که این فرصت از دستشان میرود.
وی افزود: بنابراین در آن جلسه تصمیم گرفته شد که زمان مناظرهها تغییر کند؛ هم ساعت و هم روز آن؛ لذا پیشنهاد شد که یک شب قبل یا یک شب بعد از روزی که صدا و سیما تعیین کرده انجام شود و مصوب شد، بلافاصله بعد از جلسه و تصویب آن، به صدا و سیما به عنوان مجری ابلاغ شد و اخیراً هم صدا و سیما بر اساس مصوبه تصمیم گرفته و زمان نهایی مناظرهها را اعلام کرده است.
دبیر هیأت مرکزی اجرایی انتخابات ریاست جمهوری ضمن تقدیر از تلاشهای رسانه ملی در روند تولید و پخش برنامههای تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اصولاً برنامه ریزی و کنداکتور همه برنامههای زنده یا ضبطی رادیو تلویزیونی نامزدها، از سوی سازمان صدا و سیما ارائه میشود و پس از طرح در کمیسیون با استفاده از نقطه نظرات تخصصی و کارشناسی، به تصویب میرسد.
وی افزود: در خصوص مناظرهها که در روز برگزاری مسابقات تیم ملی فوتبال برنامه ریزی شد، یکی از اعضای کمیسیون طرح موضوع کرد و لذا تطبیق داده شد و مشخص شد که یک همزمانی وجود دارد و صرفاً به خاطر استفاده بهتر نامزدها از زمان مناظرهها و همچنین استفاده بهتر مردم از محتوای مناظرهها این جابجایی به تصویب کمیسیون رسید.
عضو کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری نتیجه گرفت: اینکه گفته شود جابجایی زمان مناظرهها با نظر وزیر کشور صورت گرفته است، درست نیست. بلکه، این موضوع در کمیسیون بررسی شده و با تصویب آن، زمان مناظرهها به صورت علی السویه برای همه نامزدها تغییر یافته است.
دبیر ستاد انتخابات کشور، تأکید کرد: البته روشن است که این شرایط برای همه نامزدها یکسان است و چون همه در این برنامه شرکت دارند اینکه گفته میشود تبعیض واقع شده، قطعاً درست نیست.
گفتنی است، کمیسیون بررسی تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری بر اساس قانون به ریاست وزیر کشور و با عضویت دادستان کل کشور، رئیس سازمان صدا و سیما، نماینده شورای نظارت بر صدا و سیما و دبیر هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری تشکیل میشود.
انتهای پیام/