استاندار خراسان شمالی:

مجریان انتخابات امانتدار رای مردم باشند

استاندار خراسان شمالی گفت:مجریان برگزاری انتخابات با هوشیاری، امانتدار آرای مردم باشند و جلوی سوء استفاده از آرای مردم را بگیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمدعلی شجاعی درنشست با فرمانداران، بخشداران و مدیران کل ستادی انتخابات استان گفت: انتخابات مهمترین مساله نظام و کشور محسوب می‌شود و وظیفه اصلی هیات اجرایی برگزاری انتخابات سالم است.


بیشتر بخوانید


شجاعی افزود: انتخابات مهمترین صحنه مهم سیاسی کشور برای حضور مردم است و مردم این خطه شمالشرق کشور در تمام ادوار مختلف انتخابات بالاترین مشارکت را در این رویداد مهم سیاسی داشتند و وظیفه ما به عنوان مسوولان استان فراهم کردن زمینه حضور حداکثری کردم در انتخابات و حفاظت از آرای مردم است.

او عنوان کرد: طبق قانون اساسی در فرآیند برگزاری انتخابات وظایف هیات اجرایی مشخص است و در کنار تلاش برای افزایش مشارکت باید به وظیفه اصلی خود یعنی برگزاری انتخابات بپردازیم و به هیچ دلیلی حتی یک درصد حق ایجاد شک و شبهه در فرآیند برگزاری انتخابات را نداریم.

استاندار خراسان شمالی اضافه کرد: همه ما باید در برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ مرّ قانون را رعایت کنیم و تابع هیچ شخص و گروهی قرار نگیریم و اعتماد و اطمینان مردم را با عملکردمان و ایجاد شبهه از بین نبریم.

شجاعی افزود: در راس استان هیچ مشکلی بین هیات‌های اجرایی و نظارت وجود ندارد و این ارتباط خوب باید در سایر سطوح نیز وجود داشته باشد؛ و فضای کار در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها باید تنها برگزاری انتخابات باشد.

او اظهارکرد: در بحث تبلیغات رعایت دستورالعمل های بهداشتی الزامی است و در این خصوص به عنوان مجری در مورد اجرای دستورالعمل‌ها با کسی تعارف نداشته باشید و با تبیین تاثیر مثبت مشارکت حداکثری، مردم را تشویق به حضور در انتخابات کنیم.

شجاعی آسیب شناسی انتخابات گذشته را مهمترین راهکار برای تبیین مشارکت حداکثری مردم دانست و اظهارداشت: آسیب‌های نقاط با مشارکت پایین شناسایی شود تا در انتخابات پیش رو با برطرف کردن این آسیب‌ها شاهد مشارکت حداکثری مردم باشیم.

استاندار خراسان شمالی گفت: دشمنان با انتشار فهرست نامزد‌های انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به دنبال ایجاد دلسردی در بین مردم بودند تا میزان مشارکت آن‌ها را برای حضور در پای صندوق‌های اخذ رای کاهش دهند و این در حالی است که با ساز و کاری متفاوت، ساختاری مانند شورای نگهبان در تمامی نظام‌های سیاسی تعریف شده است.

انتخابات سیزدهمین دوره رئیس جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا همزمان ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در استان خراسان شمالی نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.