امام جمعه آبدان گفت: امروز جریانی که در سایه سکوت، انتخابات را تحریم می‌کند، خط و فکر امام خمینی (ره) را تحریف می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام محمود کارگر امام جمعه آبدان در مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال ملکوتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) و قیام ۱۵ خرداد که در جوار شهدای گمنام این شهر برگزار شد، با اشاره به توجه امام خمینی (ره) به جایگاه مردم از طریق انتخابات بیان کرد: امروز جریانی که در سایه سکوت، انتخابات را تحریم می‌کند، خط و فکر امام را تحریف می‌کند. کسانی که انتخابات را تحریم می‌کنند، در خط و زمین دشمن بازی می‌کنند.

او افزود: تکلیف ما را رهبر معظم انقلاب مشخص کردند، همه ما وظیفه داریم که دیگران را قانع کنیم که در انتخابات شرکت کنند. باید از این فرصت عظیم انتخابات استفاده کنیم و مدیران ناکارآمد را رد بکنیم و مدیران جوان، کارآمد و انقلابی را انتخاب کنیم.

امام جمعه آبدان ادامه داد: امام را باید در دو حوزه تاثیر پذیری و تاثیر گذاری شناخت. در حوزه تاثیر پذیری و تربیتی متاثر از اجداد مبارز و شهیدش بوده است.

کارگر عنوان کرد: اجداد امام راحل همواره با ظلم و استکبار در حال مبارزه بودند و در این مسیر سختی‌های زیادی را تحمل کردند. به طوری که پس از مهاجرت یکی از اجداد امام از نیشابور به هند و پس از آن مهاجرت جد ایشان به نجف، به درخواست مردم خمین، پدر امام خمینی به این شهر هجرت کردند و در مبارزه با خوانین ظالم زمان خود به شهادت رسیدند.


بیشتر بخوانید


او گفت: در حوزه تاثیر گذاری، هم ملت ایران و هم دیگر ملت‌های جهان را در برابر استکبار مبارز پرورش دادند. امثال جریان‌های مقاومت در لبنان، عراق، افغانستان و سایر بلاد اسلامی به دست مردم مستضعف ایجاد شده است نه به دست دولت‌هایی که مردم خود را فراموش کرده‌اند.

امام جمعه آبدان گفت: امام خمینی در چنین محیط مبارزاتی و در کنار عالمان بزرگی همچون آیت الله بروجردی پرورش یافتند، به طوری که وقتی در جوانی حامل پیام این استاد بزرگوار خود به شاه شدند، هنگام ورود به کاخ، حاضر نبودند از خودروی خود پیاده شوند و با خودروی تشریفاتی کاخ به داخل بروند.

کارگر بیان کرد: امروز تشریفات در بین مسئولین ما به جایی رسیده که نامزد‌های ریاست جمهوری هم باید با خودروی ویژه تشریفات جابه‌جا می‌شوند، اما نامزد‌هایی که انقلابی هستند و فهم صحیح از امام دارند با خودروی خود می‌روند. ما اینگونه مسئولینی باید انتخاب کنیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.