‎سه سال از مسابقات المپیاد وزنه‌برداری به میزبانی استان کردستان می‌گذرد، اما دستمزد داوران این مسابقات هنوز پرداخت نشده است.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، دستمزد داوران المپیاد استعدادیابی وزنه‌برداری پس از گذشت سه سال همچنان پرداخت نشده است. سال ۹۷ کمتر از ۳۰ داور برای المپیاد وزنه‌برداری از گوشه و کنار ایران راهی استان کردستان و شهرستان سنندج شدند. حق‌الزحمه داوران برای هر قضاوت چیزی حدود ۳۰۰ هزار تومان برآورد شده بود و با توجه به شکل برگزاری المپیاد داوران از ۵ تا ۱۰ وزن را قضاوت کردند. یعنی بیشترین حق‌الزحمه داوران این دوره از مسابقات از سه میلیون ریال فراتر نرفته است.

‎هزینه المپیاد‌های ورزشی همیشه از سوی وزارت ورزش و جوانان به اداره‌کل استان میزبان پرداخت می‌شود. هزینه‌هایی که به‌موضوعات مختلفی مثل بحث میزبانی و پرداخت پاداش نفرات برتر مربوط و حق‌الزحمه داوران را هم شامل می‌شود. پس از پیگیری فدراسیون وزنه‌برداری از وزارت ورزش اعلام شد که تمامی هزینه‌های مربوطه از سوی وزارت ورزش به اداره‌کل ورزش و جوانان استان کردستان پرداخت شده است. اما حامد جولایی، مدیر کل ورزش و جوانان این استان شهریور‌ماه سال ۹۹ و پس از گذشت ۲ سال، اعلام کرد که نهایتا تا یک ماه آینده این موضوع ختم به‌خیر می‌شود. حالا ۹ ماه از این نقل قول می‌گذرد و داوران حاضر در این دوره منتظر پرداخت حق‌الزحمه‌هایشان هستند.

ژینا ویسی مربی پیشین تیم ملی‌ وزنه‌ برداری بانوان که در سال ٩٧ و ٩٨ مسابقات المپیاد را در سنندج را به عنوان دبیر فنی مسابقات قضاوت کرد، در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: دو دوره مسابقات المپیاد استعدادیابی برتر بانوان در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به میزبانی سنندج برگزار شد. تمام هزینه‌های این مسابقات از طرف وزارت ورزش به استان میزبان پرداخت شد. اما در هر ۲ دوره باوجود پیگیری‌های داوران این مبالغ از سوی استان کردستان به داوران پرداخت نشده است.

‎او ادامه داد: مدیرکل ورش و جوانان استان کردستان چندین مرتبه قول پرداخت این مبالغ را داده است. حتی قبلا گفته بود که حق داوران را از اولین بودجه‌ای که به حساب اداره کل واریز شود، پرداخت می‌کنم. اما پس از گذشت سه سال، هیچ اتفاقی رخ نداده و پولی به داوران داده نشده است. داورانی که با عشق و علاقه و با هزینه شخصی از استان‌های دور به این مسابقات آمدند.

‎ویسی افزود: حتی فدراسیون وزنه‌برداری با دفتر استعدادیابی وزارت ورزش نامه‌نگاری کرده، اما تا جایی که من می‌دانم هیچ پیگیری از سوی وزارت‌خانه دیده نشده است. اخیرا با محسن بیرانوند دبیر فدراسیون وزنه‌برداری هم صحبت کردم، اما او اعتقاد دارد که داوران باید خودشان این موضوع را با استان کردستان برطرف کنند. اما به نظر من به‌هر حال داوران با انتخاب و دعوت فدراسیون راهی چنین مسابقاتی می‌شوند و بهتر است از سوی فدراسیون هم شاهد پیگیری دستمزد داوران باشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار