سلیمانی دشتکی بر تسریع در اجرای پروژه کارخانه پتروپالایش با ظرفیت اشتغالزایی ۲ تا ۳ هزار نفر در شهرستان آغاجاری تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان در نشست بررسی مشکلات و پروژه‌های آغاجاری در فرمانداری این شهرستان گفت: شرایط برای فعالیت‌های کشاورزی و دامداری در منطقه فراهم نیست، به همین دلیل تسریع در اجرای پروژه ساخت کارخانه پتروپالایش با ظرفیت اشتغالزایی ۲ تا ۳ هزار نفر در آغاجاری الزامی است.

او با بیان اینکه هیچ بهانه‌ای از هیچ مدیر و دستگاهی برای تعلل در اجرای پروژه پذیرفته نیست و پاسخ همه استعلام‌های مربوط به پروژه پتروپالایش آغاجاری حداکثر ظرف یک ماه باید ارائه شوند، اظهار داشت: در خصوص جابجایی ساکنان مناطق نفت خیز این شهرستان با راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و شرکت نفت به تفاهم رسیده ایم تا مکانی در شهر با قیمت منطقه‌ای و ارزان جانمایی و در اختیار بنیاد مسکن قرار داده شود، ضمن اینکه هزینه ساخت مسکن نیز باید از محل مطالبات این خانوار‌ها از شرکت نفت پرداخت گردد.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: همچنین بنیاد مسکن به هر یک از خانوار‌ها مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره پرداخت خواهد داد و مابقی هزینه نیز متناسب با قیمت اعیانی ساختمان‌های مناطق نفت خیز از طرف وزارت نفت پرداخت خواهد شد، ضمن اینکه طبق برنامه قرار است فرآیند ساخت این واحد‌های مسکونی ظرف یک سال اجرایی شوند.

استاندار خوزستان همچنین در خصوص مشکل آب شرب آغاجاری و اجرای ۳ برنامه در این رابطه بیان کرد: اجرای خطوط اصلی مسیر، حفر ۲ حلقه چاه و احداث ۳.۵ کیلومتر لوله گذاری همچنین آبرسانی با تانکر ۳ برنامه در دست اجرا در این شهرستان برای حل مشکل آب آشامیدنی هستند که در مجموع حدود ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای آن‌ها نیاز است که ۵۰ درصد از این اعتبار از منابع استانی و مابقی هم از سوی آبفا تامین خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با اشاره به موضوع احداث استخر و زمین چمن مصنوعی در آغاجاری ادامه داد: وزارت نفت حدود ۱۴۰ میلیارد ریال برای ساخت استخر در این شهرستان هزینه خواهد کرد و ۳ زمین چمن مصنوعی نیز ظرف ۲ هفته آماده می‌شود.

او تصریح کرد: برای احداث ۵ کیلومتر جاده اصلی در این شهرستان اداره راه و شهرسازی از محل اعتبارات نفت ۵۰ میلیارد ریال و استانداری خوزستان نیز ۳۰ میلیارد ریال تخصیص داده اند، همچنین حدود ۲۰ کیلومتر جاده روستایی ظرف ۳ تا ۴ ماه آینده در آغاجاری لکه گیری و آسفالت می‌شود.

سلیمانی دشتکی به بازدید میدانی از آغاجاری اشاره و تصریح کرد: میزان فقر و محرومیت در برخی محلات این شهرستان بسیار بالا است، همچنین آمار طلاق، خودکشی، اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان بیش از حد متوسط است، بنابراین با توجه به چنین شرایطی بر همه مسئولان واجب و لازم است برای رفع محرومیت و فقر در این شهرستان با جدیت وارد عمل شوند.

وی بیان داشت: از محل اعتبارات مناطق محروم که به خوزستان اختصاص یافته تنها ۱۵ میلیارد ریال به شهرستان آغاجاری تخصیص داده شده که رقم بسیار کمی است، بنابراین باید کسری اعتبار این شهرستان از بودجه استان جبران شود.

این مقام مسئول گفت: خوزستان درآمد‌های زیادی عاید کشور می‌کند، اما به نوعی مظلوم واقع شده است، البته مجموعه نظام جمهوری اسلامی به خوزستان توجه دارد، اما در عین حال مشکلاتی همچون خسارت‌های جنگ ۸ ساله و پس از آن تحریم، بحران‌ها و مشکلات مختلف از جمله کرونا در توسعه خوزستان وقفه ایجاد کرد.

قاسم سلیمانی دشتکی اظهار کرد: در حال حاضر خوزستان با مشکلات بسیاری دست به گریبان است، اما برخی از نقاط این استان همچون آغاجاری، اندیکا، لالی دچار مشکلات حادی هستند، ضمن اینکه در اندیکا و لالی با توجه به اسکان دائمی برخی از عشایر جمعیت زیاد شده، اما آغاجاری که در دهه ۶۰ حدود ۷۰ هزار جمعیت داشت و یکی از نقاط مهم و استراتژیک کشور بود، اکنون درگیر مشکلات زیادی است که زیبنده نیست.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.