به مناسبت سالگرد ارتحال امام و سالگرد قیام ۱۵ خرداد و پاسداشت روحانی شهید سید یونس حسینی رودباری نخستین شهید پیروزی انقلاب مراسمی در مصلی امام خمینی (ره) رودبار برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، در این مراسم حجت الاسلام  سید حسن سید محمدی امام جمعه رودبار گفت: تلاش کنیم سیره و روش مبارزه، رهبری و زندگی امام راحل را به نسل‌ها منتقل شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) به مردم اعتقاد داشت افزود: سابقه ندارد بعد از ۵۰ روز از پیروزی یک حکومت انتخابات برگزار و به آرای عمومی گذاشته شود.

سید محمدی گفت: امام دین را برای تحول در جامعه وارد حکومت کرد.

وی  با گرامیداشت قیام خونین ۱۵ خرداد افزود: این قیام که بعد از سخنرانی کوبنده امام علیه شاه برگزار شد، نقش بسیار مهمی در پیروزی انقلاب داشت.

امام جمعه رودبار گفت: سید یونس حسینی رودباری افتخار گیلان و رودبار است و شهیدی برخاسته از این دیار که امام بعد از شهادتش فرمودند من سید یونس را از فرزندانم بیشتر دوست داشتم.

وی افزود: فراموش نکنیم که شهید سید یونس حسینی رودباری در زمانی که رژیم شاهنشاهی به شدت مراقب امام بود و تمام حرکات ایشان را زیر نظر داشت به یاریش شتافت و جان خویش را تقدیم کرد.

همچنین امروز به مناسبت پنجاه و هشتمین سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد مزار حجت الاسلام والمسلمین سید یونس حسینی رودباری نخستین شهید پیروزی انقلاب اسلامی و شهدای روستای آغوزبن رودبار گلباران شد.

در این مراسم که مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، امام جمعه و نماینده رودبار و جمعی از مسولان و مردم شرکت داشتند به یاد امام راحل و شهید سید یونس حسینی رودباری سوگواری شد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.