مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در دولت تدبیر و امید بیش از هزار تخت بیمارستانی به بیمارستان‌های کردستان اضافه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آرزو فلاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: دولت تدبیر و امید با برنامه‌های عدالت محورانه خود و اجرای طرح تحول نظام سلامت، گام مثبت دیگری در جهت پیشرفت بیشتر کشور در عرصه سلامت جامعه برداشته است.

فلاحی افزود: مهمترین ره آورد دولت تدبیر و امید اجرای طرح تحول نظام سلامت بود که با تأثیرگذاری خاص بر قشر نیازمند و محروم جامعه، امکان دسترسی عموم مردم را به خدمات بهداشتی درمانی یکسان و با کیفیت فراهم آورده که این امر در کشور و در استان کردستان موجب بهبود شاخص‌های بخش سلامت شده است.

او افزایش تخت‌های فعال بیمارستانی را یکی از برنامه‌های مهم دولت در استان کردستان اعلام کرد و گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید بیش از یک هزار تخت فعال بیمارستانی به بیمارستان‌های استان اضافه شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم (۱۳۹۲) تعداد تخت‌های فعال بیمارستانی یک هزار و ۶۴۲ تخت بود که در پایان این دولت ۲هزار ۵۵۴ تخت رسیده است و این آمار رشد ۵۵درصدی را نشان می‌دهد.

او یادآور شد: در ابتدایی دولت یازدهم تعداد تخت‌های ویژه (ICU) ۷۱ مورد بود که به ۱۴۴تخت رسیده که با افزایش بیش از ۲برابری مواجه شده است.

فلاحی با بیان اینکه شاخص تخت به جمعیت در استان از ۱.۰۹ در سال ۱۳۹۲ به ۱.۵۹ درصد در اواخر سال گذشته رسیده است، گفت: این حوزه نیز در دولت تدبیر و امید با رشد ۳۱.۴ درصد روبرو شده است.

او افزایش تعداد بیمارستان‌های دانشگاهی استان از ۱۲به ۱۶ مورد، ایجاد چهار مرکز غربالگری سرطان در استان و ایجاد هفت کلینیک ویژه تخصصی را از دیگر خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه درمان استان اعلام کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.