پیروزی حزب آنگلا مرکل در انتخابات ایالت زاکسن آنهالت

انتخابات پارلمانی در ایالت شرقی زاکسن آنهالت با پیشتازی حزب دموکرات مسیحی همراه بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پیشتازی حزب دموکرات مسیحی در انتخابات ایالت شرقی «زاکسن آنهالت» آلمان، بار دیگر جریان راست افراطی را در تشکیل دولت ائتلافی ناکام گذارد.

بر این اساس، بعد از برگزاری انتخابات ایالتی امروز در «زاکسن آنهالت»، خانم آنالنا بِربوک، یکی از روسای حزب سبز‌های آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: روشن است که ما به نتیجه انتخابات این ایالت امیدوارتر شدیم و امروز هم همانی را تجربه کردیم که در انتخابات ایالتی گذشته ایالات شرقی آلمان تجربه کرده بودیم. مشخص شد که بسیاری از مردم این ایالت قصد دارند از مشارکت راستگرایان افراطی (منظور حزب جایگزین برای آلمان است) در تشکیل دولت ایالتی زاکسن آنهالت جلوگیری کنند و بر همین اساس است که مردم در این انتخابات از نخست وزیر ایالت خودشان (راینر هازِلوف که عضو حزب دموکرات مسیحی نیز هست) حمایت کردند.

در همین حال نوربرت والتر-بریانس و زاسکیا اِسکن، دو رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز در یک کنفرانس خبری، در این رابطه به اظهار نظر پرداختند. والتر-بریانس گفت: امشب، تبریک ما نخست، متوجه برنده انتخابات امروز ایالت «زاکسن آنهالت» یعنی نخست وزیر فعلی راینر هازلوف است. همزمان تشکر فراوانی نیز از حزب سوسیال دموکرات ایالت «زاکسن آنهالت» داریم که تا آخرین دقایق، مشغول مبارزه بود؛ آنهم در شرایطی که ما با دو مشکل روبرو بودیم که یکی از آن‌ها قرار داشتن در همه گیری کرونا بود که آوردن مردم، پای صندوق‌های رای کار فوق العاده دشواری است.

خانم زاسکیا اِسکن، دیگر رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان هم گفت: مردم این ایالت به روشنی نشان دادند که ما به دنبال تشکیل یک دولت دموکراتیک (در زاکسن آنهالت) به رهبری هازلوف هستیم.

یکی از ساکنان ایالت «زاکسن آنهالت» بعد از برگزاری انتخابات ایالتی امروز گفت: معتقدم زاکسن آنهالت نشان داد که اینجا دقیقا چه ایالتی است و اینکه روشن است که اینجا جای نازی‌ها (منظور حزب راست افراطی جایگزین برای آلمان) نیست و ما هیچ ائتلافی با این جریان نخواهیم داشت.

پیروزی راستگرایان افراطی در انتخابات می‌توانست دولت ائتلافی آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، را بار دیگر متزلزل کند. در این انتخابات مسائل اقتصادی و اجتماعی که آلمان را پس از یکپارچگی در سال ۱۹۹۰ دچار شکاف کرده است، با شدت بیشتری طرح شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار