مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه از عضویت بیش از ۲۸۰ هزار نفر در ۲۸۰ تشکل زیرپوشش تعاون روستایی در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ایرج صفایی مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت : ۲۸۰ تشکل زیرپوشش تعاون روستایی شامل شرکت‌های تعاونی روستایی، زنان، تولید، کشاورزی، نظام صنفی، خبرگان بخش کشاورزی و اتحادیه‌های شهرستانی و استانی در هر حوزه فعالیت است.

او گفت : بیشترین فعالیت تعاونی‌های استان در بخش‌های خرید و فروش محصولات کشاورزی و دامی به صورت تضمینی مباشرتی و توافقی، خدماتی و حق العمل کاری در همکاری با سایر ارگان‌های اقتصادی مانند شرکت غله و پشتیبانی امور دام است.

او افزود: شبکه تعاونی‌های روستایی همواره نقشی موثر و اساسی در تنظیم بازار محصولات کشاورزی داشته و در تامین و توزیع نهاده‌های کشاورزی و دامی، مواد سوختی مورد نیاز روستائیان، آرد روستایی و ماشین آلات کشاورزی و سایر فعالیت‌ها در این حوزه حضوری پررنگ و اساسی دارد.

صفایی با بیان اینکه اعضای تعاونی‌های فعال در سطح استان ۲۸۰ هزار نفر هستند افزود: سرمایه اولیه این تعاونی‌ها بیش از ۶۰ میلیارد ریال است که البته با توجه به اینکه تعاونی‌ها از سال ۴۲ تشکیل شده‌اند اینک این سرمایه‌ها دارای ارزش افزوده بسیار بالایی است.

او ادامه داد: تراز مالی ۸۰ درصد شرکت تعاونی‌های مذکور در استان سودده بوده و مابقی سر به سر و درصد بسیار اندکی زیان‌ده است.

او گفت: با همکاری ارکان و هیات مدیره این تعاونی‌ها و حمایت مالی از آن‌ها مانند پرداخت تسهیلات کم‌بهره با توجه به شعار سال ۱۴۰۰ مبنی بر تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها از زیان ده به سوده تغییر وضعیت پیدا کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.