مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: مراجعه افراد برای انجام معاینات بالینی به پزشکی قانونی استان سمنان به دلیل نزاع در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ یک درصد کاهش یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی نوروزی مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان با بیان اینکه شیوع کرونا فشار روانی در افراد را افزایش داده است، اما نزاع افزایشی نداشته و حتی کمی کاهش یافته است گفت : چهار هزار و ۹۲۵ نفر برای انجام معاینه‌های بالینی به دلیل نزاع به پزشکی قانونی استان در سال گذشته مراجعه کردند.

او افزود : پزشکی قانونی استان سمنان سال۹۸ چهار هزار و ۹۷۷ نفر را که به دلیل نزاع به پزشکی قانونی استان سمنان مراجعه کرده بودند، مورد معاینه قرار داد.

نوروزی تاکید کرد: افراد برای رسیدن به حق خود باید به مراجع قضایی مراجعه کنند و نزاع نه تنها رفع کننده مشکلات نیست بلکه به افزایش آسیب و بزهکاری‌های اجتماعی دامن می‌زند و جز ایجاد مشکلات اجتماعی و حقوقی برای افراد خاطی و در بعضی از موارد قصاص و محکومیت مالی ثمری برای این بزهکاری متصور نیست.

او اظهار داشت: خویشتن‌داری، آموزش مهارت‌های زندگی با رویکرد گفتگو و صبوری در مقابل سوء تفاهم و مشکلات از رویکرد‌های مهم برای مقابله و پرهیز از نزاع خیابانی در جامعه است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان تصریح کرد: نهاد‌های فرهنگی می‌توانند با ارائه برنامه‌های فرهنگی، آموزش ارتباطات اجتماعی و پایبندی به اخلاق و ارزش‌های آن نقش مهمی در کاهش خشونت داشته باشند.

انتهای پیام /گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار