معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: از سال ۹۲ و ابتدای فعالیت دولت تا پایان سال گذشته ۲۶ هزار و ۳۹۳ مسکن روستایی در استان اصفهان بهسازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محسن قوی بیان معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان اصفهان گفت: بهسازی مسکن روستایی استان اصفهان در قالب یک طرح ویژه همزمان با دیگر مناطق کشور با هدف بهبود، تعمیر و ایمن‌سازی مسکن‌های روستایی انجام گرفت.

او جمع اعتبار تخصیص یافته به طرح یاد شده را حدود یک هزار و ۱۸۹ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: از این رقم حدود ۷۶۷ میلیارد تومان تخصیص یافت.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان اصفهان اضافه کرد: بیشترین بهسازی مسکن روستایی در سال‌های مورد اشاره مربوط به سال ۹۵ با هفت هزار و ۴۳۷ مورد بود و پس از آن سال ۹۸ و ۹۳ بیشترین تعداد را به خود اختصاص داد.

قوی بیان با اشاره به اهمیت ساماندهی، بازسازی و بهسازی منازل روستایی تصریح کرد: این امر نقش شایانی در بهبود زندگی و کاهش خطرات ناشی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی دارد.

او با تاکید بر اهمیت تداوم طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی اظهارکرد: تخصیص اعتبارات کافی و تسهیلات بانکی مورد نیاز به متقاضیان امری ضروری است تا بر این اساس بتوان ایمن سازی و نوسازی منازل روستایی را با شتاب بیشتری پیش برد.

استان اصفهان دارای بیش از یک هزار و ۷۰۰ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است و نزدیک به ۹۰۰ روستای آن بیش از ۲۰ خانوار دارد.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نخستین نهاد سازندگی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد و خدماتی از جمله بسترسازی تامین مسکن قشر‌های کم درآمد جامعه، ساماندهی، بازسازی و بهسازی سکونتگاه‌های مناطق خسارت دیده روستایی، اجرای طرح‌های هادی روستایی، اعطای تسهیلات قرض الحسنه، صدور اسناد مالکیت روستایی با همکاری اداره ثبت و اسناد و اجرای طرح بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی را به قشر‌های کم درآمد جامعه ارائه کرده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار