چین از سفر سناتور‌های آمریکایی به تایوان انتقاد کرد و آن را نقض اصل چین واحد دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «سی‌جی‌تی‌ان»، در پی سفر سه سناتور آمریکایی به تایوان در روز گذشته (یکشنبه)، چین این اقدام را هدف انتقاد قرار داد.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، امروز دوشنبه در این باره گفت که چین انتقاد و شکایت سختگیرانه و شدیدی را در مورد سفر سه سناتور آمریکایی به منطقه تایوان ارائه داده و از آمریکا خواسته است که هرگونه تماس رسمی با این جزیره را متوقف کند.

او با اشاره به این که این اقدام آمریکا اصل «چین واحد» را نقض می‌کند، گفت: «ما این اقدام آمریکا را رد و محکوم می‌کنیم. آمریکا  باید به تعهد خود مبنی بر رعایت اصل «چین واحد» پایبند باشد.»

وانگ همچنین از واشنگتن خواست تا ارسال سیگنال‌های گمراه کننده به نیرو‌های تجزیه طلب را متوقف کرده و در مسائل مربوط به تایوان مداخله نکند تا از آسیب بیشتر به صلح و ثبات در این منطقه جلوگیری کند.

دفتر امور تایوان در شورای دولتی چین روز دوشنبه همچنین از آمریکا خواست تا با جدیت به اصل «چین واحد» پایبند باشد.

یک هیئت متشکل از سه سناتور آمریکایی دیروز صبح (یکشنبه) با یک هواپیمای نظامی وارد تایوان شدند.  

پیشتر چین از اقدامات تحریک آمیز آمریکا در تنگه تایوان انتقاد کرده و گفته بود اقدام واشنگتن در عبور کشتی جنگی از تنگه تایوان، باعث تنش و ایجاد اختلال در تجارت جهانی می‌شود.

آمریکا مدعی است برای جلوگیری از ظهور چین و تبدیل شدن این کشور به یک سلطه منطقه‌ای باید همان سیاست مهاری که علیه شوروی سابق اتخاذ شد را علیه پکن اجرایی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار