ارتقاء ۱۴۵هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی لرستان به مناطق حفاظت شده

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۱۴۵ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی استان در زمان فعالیت دولت تدبیر و امید به مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت این سازمان ارتقاء یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،مهرداد فتحی بیرانوند،مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان بیان کرد: این مناطق به دلیل تنوع زیستی و ارزش‌های گوناگون زیستگاهی به مناطق حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش ارتقاء یافتند.

وی اظهار کرد: زیستگاه‌های سمندر لرستانی در شهرستان پلدختر تحت عنوان مناطق شادابکوه، منطقه صید و شکار ممنوع قالیکوه در شهرستان الیگودرز و زیستگاه سمندر لرستانی در بخش پاپی شهرستان خرم آباد تحت عنوان پناهگاه حیات وحش سمندر یک (وژن آب) در دولت تدبیر و امید به مناطق حفاظت شده استان افزوده شدند.

فتحی بیرانوند افزود در حال حاضر با توجه به این افزایش سطح، تعداد مناطق تحت مدیریت هفت منطقه با وسعتی بیش از ۳۲۰ هزار هکتار، مناطق شکار و صید ممنوع ۶ منطقه با وسعتی معادل ۱۳۱ هزار و ۷۴۴ هکتار و ۲ زیستگاه حساس نیز با وسعتی معادل پنج هزار و ۲۴۹ هکتار تحت حفاظت محیط زیست لرستان قرار دارند.

وی ادامه داد: وسعت مناطق تحت مدیریت در کل استان از ۶.۲۷ درصد مساحت استان به ۱۱. ۳۷ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: همچنین حدود ۱۷ پاسگاه محیط بانی ثابت و سیار در مناطق تحت مدیریت این استان نیز فعال است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.