هواداران فوتبال در جام ملت‌های اروپا شاهد هنرنمایی برترین مهاجمان حال حاضر قاره سبز خواهند بود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات فوتبال یورو ۲۰۲۰ که به دلیل شیوع ویروس کرونا به امسال موکول شد از  ۲۱ خرداد  آغاز شده است.

در این میان هواداران فوتبال شاهد هنرنمایی برترین مهاجمان حال حاضر قاره سبز در قالب تیم‌های ملی خود خواهند بود.

۶ مهاجمی که در یورو ۲۰۲۰ باید به تماشای بازی آن‌ها نشست

روملو لوکاکو

بلژیک تیم نخست رده بندی جهان است و سه سال پس از سوم شدن در مسابقات جام جهانی روسیه، مدعی اصلی کسب اولین قهرمانی در یک تورنمنت بزرگ است. امید‌های آن‌ها تا حدود زیادی به آمادگی کوین دی بروینه و ادن هازارد بستگی دارد، اما آن‌ها به گلزنی لوکاکو نیز نیاز دارند.

به نظر می‌رسد لوکاکو پس از اولین بازی خود در ۱۶ سالگی برای تیم بزرگسالان اندرلخت، همیشه آماده بوده است. او اکنون ۲۸ ساله است و در اوج قرار دارد به طوری که این فصل در تمام رقابت‌های برای اینترمیلان ۳۰ گل، از جمله ۲۴ گل در سری A، به ثمر رسانده است.

او با زدن ۶۰ گل در ۹۳ بازی برای کشورش، از جمله ۴ بازی در جام جهانی ۲۰۱۸ و ۷ بازی در پنج حضور در مقدماتی یورو، برترین گلزن تاریخ تیم ملی بلژیک است.

کریستیانو رونالدو

رونالدو اکنون ۳۶ ساله است، بنابراین این می‌تواند آخرین حضور او در یک تورنمنت بزرگ بین المللی باشد. نقش او در پیروزی پرتغال در یورو ۲۰۱۶ در واقع محدود بود. او فقط سه گل به ثمر رساند، که شامل گل اول بازی در نیمه نهایی مقابل ولز بود و در نیمه اول دیدار فینال برابر فرانسه مصدوم شد و از بازی بیرون رفت.

با توجه به بازیکنان با استعداد و جوانی که در ترکیب پرتغال حضور دارند، شاید اکنون اهمیت رونالدو برای این تیم به اندازه قبل نباشد. با این حال، او در فصلی که اخیرا پشت سر گذاشته  ۳۶ گل برای یوونتوس به ثمر رسانده است. کاپیتان پرتغال اکنون به دنبال شکستن رکورد ۱۰۹ گل ملی است که توسط علی دایی اسطوره فوتبال ایران به ثبت رسیده است. رونالدو در حال حاضر فقط ۶ گل با این رکورد فاصله دارد.

هری کین

وضعیت کین در آستانه مسابقات یورو مبهم است، زیرا ماه گذشته اعلام کرد که ممکن است زمان جدایی او از تاتنهام فرا رسیده باشد. با این حال، کاپیتان ۲۷ ساله انگلیس باید این موضوع را فراموش کند و تمرکزش را روی یورو بگذارد و خودش را برای هدایت خط حمله تیم گرت ساوت گیت (سرمربی انگلیس) آماده کند.

کین بهترین گلزن جام جهانی ۲۰۱۸ با ۶ گل، در مقدماتی یورو ۱۲ بار گلزنی کرد و در فصلی که به تازگی به پایان رسید با ۲۳ گل بهترین گلزن لیگ برتر انگلیس شد.

با توجه به کیفیت بازیکنانی که اطراف کین هستند و برای او فرصت گلزنی ایجاد می‌کنند، تابستان امسال هم می‌تواند فصل پربار دیگری برای کین باشد.

رابرت لواندوفسکی

لواندوفسکی در ۳۲ سالگی، در اوج قرار دارد. او فصل گذشته در ۲۹ بازی برای بایرن مونیخ ۴۱ بار موفق به گلزنی شد و رکورد گرد مولر در یک فصل بوندسلیگا را شکست.

اگر سال گذشته توپ طلا اهدا می‌شد، لواندوفسکی شایسته کسب این جایزه بود. احتمالاً امسال شانس کسب این جایزه به عملکرد او در مسابقات یورو در ترکیب تیم ملی لهستان بستگی خواهد داشت.

لواندوفسکی در مسابقات مهم اخیر عملکرد خوبی نداشته است. او در یورو ۲۰۱۶ فقط یک بار موفق به گلزنی شد و در جام جهانی که کشورش در مرحله گروهی حذف شد، به هیچ وجه نتوانست گلزنی کند.

کریم بنزما

بازگشت بنزما به تیم فرانسه خبر مهیجی بود. پنج سال و نیم دوری مهاجم رئال مادرید از تیم ملی به پایان رسید. او از زمان رسوایی باج خواهی در رابطه با پخش نوار مربوط به متیو والبوئنا هم تیمی سابق خود  در سال ۲۰۱۵، برای کشورش بازی نکرده است.

ماه ژانویه، هنگامی که دادستان‌های فرانسه تصمیم گرفتند بنزما و چهار نفر دیگر را برای محاکمه به دادگاه بکشانند، به نظر می‌رسید امید‌های بنزما برای حضور در تیم ملی نابود شده است. با این حال، دیدیه دشان، سرمربی فرانسه دیگر نمی‌توانست آمادگی بنزما پس از اینکه فصل گذشته ۳۰ گل برای رئال مادرید به ثمر رساند را نادیده بگیرد. بنزما قدرت تیم فعلی فرانسه را بیشتر می کند.

جرارد مورنو

اسپانیا امسال تیم پر ستاره سال‌های گذشته نیست، اما لوئیز انریکه در تیم خود بازیکن مستعد و ستاره کم ندارد. بازیکنی که در خط حمله نگاه‌ها باید به او باشد، مورنو است. این مهاجم ۲۹ ساله در لالیگا ۲۳ گل به ثمر رساند و فقط لیونل مسی آماری بهتر از او داشت.

مهاجم سابق اسپانیول همچنین این فصل ۷ گل در لیگ اروپا به ثمر رساند و در دیدار فینال نیز که ویارئال، منچستر یونایتد را شکست داد در ضربات پنالتی گلزنی کرد.

مورنو اولین بازی خود را برای اسپانیا در رقابت‌های مقدماتی یورو با مربیگری رابرت مورنو انجام داد.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار