معاون سازمان زندان‌های کشور:

نرخ تکرار جرم به زیر ۵ درصد کاهش یافته است

مرتضوی گفت: جمعیت زندانیان کشور جمعیت خاصی را شامل می‌شوند، که جرم‌های پشت سر هم انجام می دهند، از سویی نرخ تکرار جرم به زیر ۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،مرتضوی معاون سازمان زندان‌های کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید زندان‌های آذربایجان شرقی گفت: بر اساس آمار‌ها، به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۶۷ نفر زندانی در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین‌تر است و این جای قدردانی دارد.

او افزود: در خصوص مشکلات زندان‌ها باید گفت، در بحث پایش حتما طبقه بندی و رتبه بندی‌ها به صورت جدید اتفاق می‌افتد، نگاه ویژه شما به مقوله جرم و حبس زدایی بسیار ارزشمند است و این موضوع باعث شده است استان آذربایجان شرقی رتبه یک کشوری را به دست آورده و بدرخشد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: موضوع تکرار جرم یک شاخص کلان است که دراختیار سازمان زندان‌ها قرار گرفته است و در ذیل آن تمامی اقدامات اصلاح تربیت، سلامت جسم، توانمندسازی حرفه‌آموزی بعد از خروج از زندان نیز در نظر گرفته شده است.

معاون سازمان زندان‌های کشورافزود: ۷۴ درصد از زندانیان دارای یک سابقه و ۲۵ و ۴ دهم درصد سابقه صفر دارند و می‌توان گفت جمعیت زندانیان کشور جمعیت خاصی را شامل می‌شوند، که جرم‌های پشت سر هم انجام می دهند، از سویی نرخ تکرار جرم به زیر ۵ درصد کاهش یافته است.

موسی خلیل اللهی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت:با دستور ریاست محترم قوه قضاییه کاهش زندانیان اتفاق افتاده است که امری مبارک است و باید به صورت مستمر در تمامی ایام ادامه داشته باشد، ما در بهبود جمعیت کیفری و ادامه بازداشت کسانی که ضرورتی بر بازداشت آن‌ها وجود ندارد ،جلوگیری می‌کنیم.

او ادامه داد: متاسفانه نتوانستیم در باز اجتماعی کردن زندانیان خوب عمل کنیم قطعاً کسانی که دارای سوابق متعدد هستند نمی‌توانند از تبصره ماده ۵ استفاده کنند.

خلیل اللهی افزود: مشکل اساسی ما زندان مرکزی تبریز است و ۵۰ درصد زندانیان استان در آن نگهداری می‌شوند، باید برنامه‌های اصلاحی ما در اینجا اجرایی شود، اما فضای فیزیکی این امکان را نمی‌دهد به همین جهت فکری در این مورد باید کرد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی افزود: قطعاً مدیران خلاق و تلاشگر در بالا بردن بهره‌وری سازمان‌ها موثر هستند و می‌توانیم از این ظرفیت عظیم نهایت استفاده را ببریم.

در پایان مراسم محمد جوادی به عنوان مدیرکل جدید سازمان زندان‌های استان منصوب و از خدمات حسن محمد یاری مدیر کل سابق این سازمان تقدیر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.