درخشان گفت: شرکت در انتخابات تاثیر زیادی در بهبود وضعیت موجود دارد و صندوق رای در تغییر شرایط اقتصادی و سیاسی موثر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ناصر درخشان نماینده مردم شهرستان‌های ایرانشهر، سرباز، راسک، دلگان، فنوج و بخش‌های لاشار، بنت، آهوران و آشار در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحابه رسانه در چابهار اظهار داشت: مشارکت حداکثری مردم می‌تواند بسیاری از نقشه‌های دشمنان را خنثی کند، لذا به عنوان نماینده مردم درخواست دارم همه واجدان شرایط در انتخابات پیش رو شرکت کنند.

او  با اشاره به شرایط اقتصادی سخت، تحریم و کرونا افزود: در بودجه سال جاری توانستیم با همکاری تمامی نمایندگان سیستان و بلوچستان از حدود سه هزار میلیارد تومان بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان را به این استان اختصاص دهیم.

این نماینده مجلس بیان کرد: اعتبارات خوبی برای حل مشکلات آب، راه، بهداشت و سایر زیرساخت‌های تخصیص پیدا کرده است و باید عنوان کنم که بیش از یکهزار و ۱۵۶ میلیارد تومان بودجه به حوزه آب تخصیص پیدا کرده است.

او  توجه به بخش‌های کشاورزی و خرید تضمینی محصولات کشاورزی توسط سازمان تعاون روستایی اشاره و خاطرنشان کرد: بعد از ۷۰ سال سختگیری در کشت پنبه، هم‌اینک مجوز آن صادر شده و شاهد کاشت پنبه در نقاط مختلف استان و به ویژه شهرستان‌های ایرانشهر و بمپور هستیم.

او بر استقرار ادارات کل در جنوب سیستان و بلوچستان به دلیل بُعد مسافت تاکید و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی ادارات کل بخشی از مشکلات را مرتفع می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های ایرانشهر، سرباز، راسک، دلگان، فنوج و بخشهای لاشار، بنت، آهوران و آشار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه قول‌های زیادی برای حل مشکلات مردم داده شده و عملی نشده است که ازجمله آنها حل مشکلات اینترنت و تلفن روستاهای بالای ۲۰ خانوار بود که هم اینک نه اینکه مشکلات این روستاها حل نشده بلکه روستاهای بالای هزار تا ۲ هزار نفر جمعیت نیز از پوشش آنتن تلفن و اینترنت برخوردار نیستند و مردم به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان در شرایط کرونایی و تحصیل مجازی با مشکل مواجه هستند.

"درخشان" به حل مشکلات حوزه آموزش اشاره و افزود: بعد از گذشت سال‌ها دانش‌آموزان حوزه تحت پوشش من هنوز میز و صندلی و فضای آموزشی استاندارد و کولر ندارند که در گرمای طاقت فرسای بلوچستان مشغول به تحصیل هستند.

او  خواستار پاسخگویی مسوولان سیستان و بلوچستان به رسانه‌ها شد و افزود مردم حق دارند از فعالیت‌های آنان باخبر باشند و همچنین در پی حل مشکلات مردم باشند و از پاسخگویی به افکار عمومی گریزان نباشند.

او همچنین ضمن قدردانی از همراهی و همدلی نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در خانه ملت برای پیگیری مشکلات مردم خاطرنشان کرد: با همکاری نمایندگان امسال اعتبارات خوبی جذب شده و بسیاری از مشکلات پیش رو در سال‌های آتی پیگیری و مرتفع خواهد شد.

درخشان، خواستار تکمیل پروژه‌های مهم از جمله گازرسانی، راه آهن چابهار- زاهدان، پروژه های زیرساختی در حوزه های مختلف شد بر جایگاه ویژه ایرانشهر در بحث حمل و نقل، لجستیک و کشاورزی اشاره و بیان کرد: این شهرستان به عنوان مرکز جغرافیایی بلوچستان نیازمند راه‌اندازی بندرخشک بوده که در دست پیگیری است.

نماینده مردم شهرستان‌ ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی به نقش بانوان در مدیریت‌های اداری اشاره کرد و گفت: هم‌اینک چندین بانوی فعال، مسوولیت‌های شهردار و بخشدار را دارند و در آینده نیز امیدواریم به بانوان شایسته توجه ویژه شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار