رئیس جمهور آمریکا از همتای اوکراینی خود دعوت کرد تا تابستان امسال در کاخ سفید با یکدیگر ملاقات کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، همتای اوکراینی خود را برای تابستان امسال به واشنگتن دعوت کرد تا درباره نتایج نشست‌هایی که در این ماه برگزار می‌شود، گفتگو کنند.

مایخایلو پودولیاک، مشاور دفتر ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد: جو بایدن، ولودیمیر زلنسکی را برای ماه ژوئیه به آمریکا دعوت کرده تا درباره نتایج اجلاس‌هایی که رئیس جمهور آمریکا در ماه ژوئن در آن‌ها شرکت خواهد کرد، بحث و گفتگو کنند. این دو روز گذشته مکالمه تلفنی داشتند.

پیش از این، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا هم گفت که بایدن تابستان امسال پس از بازگشت از سفر به اروپا، زلنسکی را به کاخ سفید دعوت می کند.

جن ساکی، دبیر مطبوعات کاخ سفید هم در این باره اضافه کرد: روسای جمهور دو کشور درباره نیاز کی‌یف برای اجرای اصلاحات ضد فساد و همکاری نزدیک در زمینه امنیت انرژی گفتگو می‌کنند.

روز گذشته زلنسکی اعلام کرد: من می‌‎فهمم که به دلیل برنامه‌های فشرده بایدن، ممکن است این اتفاق نیفتد، اما انتخاب با اوست.من به عنوان ضامن قانون اساسی اوکراین، آماده دفاع از کشورم در هر زمان و هر مکان در جهان، دیدار با او (بایدن) و گفتگو در مورد همه این جزئیات قبل از ملاقات (پوتین و بایدن) هستم.

بایدن این هفته نخستین سفر خارجی خود را پس از ورود به کاخ سفید آغاز خواهد کرد. وی به انگلیس سفر می‌کند و در آنجا در ۱۰ ژوئن با نخست وزیر گفتگو می‌کند و سپس در نشست G۷ شرکت می‌کند. سپس او به بروکسل می‌رود، جایی که اجلاس ناتو و آمریکا و اتحادیه اروپا در ۱۴ ژوئن برگزار می‌شود. سپس بایدن از ژنو دیدار می‌کند، جایی که مذاکرات با پوتین برای ۱۶ ژوئن برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار