فرماندار شهرستان بدره خبر داد؛

بهره برداری از مسیر قاضی خان - بدره تا یک ماه آینده

آزادی گفت:مسیر قاضی خان - بدره تا یک ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،یونس آزادی، فرماندار شهرستان بدره در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت :بدره از پتانسیل‌های مناسبی برای توسعه در بخش‌های مختلف برخوردار است.

او با بیان اینکه جاده‌های این شهرستان نیازمند استاندار سازی هستند که تنها یک کیلومتر جاده در این شهرستان نیازمند آسفالت است افزود :مسیر قاضی خان - بدره تا یک ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

فرماندار بدره ادامه داد : ردیف ملی برای بهسازی و ایمن سازی جاده ایلام به بدره تامین شده است که در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.

او اضافه کرد : توسعه آبزیان در سد دریاچه سد سمیره با ظرفیت ۲۵۰۰ تن در سال در حال اجراست.

آزادی بیان کرد : ۲ هزار جنگل کاری امسال در سطح جنگل‌های شهرستان انجام شده است.

او اظهار کرد :شهرستان بدره از ظرفیت‌های بالای درحوزه گردشگری برخوردار بوده که فعالیت‌های خوبی برای توسعه گردشگری در این شهرستان در حال انجام است.

فرماندار بدره عنوان کرد : پیگیری‌های برای ساخت بیمارستان با توجه نیاز این شهرستان صورت گرفته است که امیدواریم احداث بیمارستان در این شهرستان با تامین زمین، عملیاتی شود.

او با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۱۲ هزار ۵۰۰ اراضی کشاورزی است گفت:از این میزان ۱۲ هزار هکتار به صورت دیم بوده و تنها ۵۰۰ هکتار آبی است که با بهره برداری از سه ایستگاه پمپماژ در دست اقدام در سطح شهرستان، جمع اراضی آبی به ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش خواهد یافت.

آزادی افزود : پروژه ایستگاه پمپاژ تلخاب دارای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی است و حدود ۶۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان را تحت پوشش قرار خواهد داد.

او با بیان اینکه پروژه ایستگاه پمپاژ دشت، ولی العصر و بیش از ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۲۰۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان با الگوی کشت گیاهان داروی و باغات مطالعه را تحت پوشش قرار می‌دهد خاطر نشان کرد :ایستگاه پمپماژ آب هند مینی در حال طی مراحل کاری در وزارت نیرو در راستای تخصیص آب از رودخانه است.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.