وزیر آموزش و پرورش گفت: لایحه نظام رتبه بندی معلمان قابل تسری به غیر دولتی‌ها هم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در صحن علنی امروز و در جریان گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد لایحه نظام رتبه بندی معلمان گفت: ما مأموریم این لایحه را برای نیروهای رسمی آموزش و پرورش اعمال کنیم و البته احکام رتبه‌بندی معلمان می‌تواند به غیر دولتی‌ها هم تسری یابد.

وی ادامه داد: رتبه بندی معلمان از اهمیت بسیاری برخوردار است و مأموریت اصلی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اصلی‌ترین آن معلم است. معلم با انگیزه و توانمند باید باشد تا تحقق اهداف تربیت میسرتر شود. معلم دامنه بسیار وسیعی برای خلاقیت خود دارد. رتبه بندی ابزار ارتقای کیفیت و افزایش انگیزه برای افزایش توانمندی‌های اجرایی است. با توجه به اهمیت لایحه نظام رتبه بندی معلمان این مسئله در هیئت دولت خارج نوبت بررسی شد و به مجلس رسید. 

 وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: سال‌های گذشته دو نوبت رتبه بندی را در دستور گذاشتیم اما از فصل دهم استفاده شد و امتیازات بر تمام کارکنان تسری یافت که موجب شد رتبه بندی بی‌اثر شود. تلاش کردیم معلمان از حیث برخورداری از امتیازات مانند کارکنان دولت یکسان باشند اما رتبه بندی فراتر است و کمک می‌کنیم آنها در راستای افزایش کیفیت کارشان تلاش کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار