کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین بر حمایت از تشکیل دولت وفاق ملی، به منظور پایان یافتن اختلافات میان گروه‌های فلسطینی تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) پس از جلسه‌ای به ریاست محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله، در بیانیه‌ای مطبوعاتی تداوم گفتمان ملی بین همه گروه‌های فلسطینی برای اجرای توافقات در خصوص اختلافات موجود بین این گروه‌ها و نیز تشکیل دولت وفاق ملی را خواستار شد که برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان آزادی بخش و تعامل آن با جامعه بین الملل را برای پایان دادن به اختلافات با سیطره یافتن بر همه مناطق نمایان می‌سازد.

کمیته اجرایی ساف افزود: تشکیل دولت وفاق ملی می‌تواند به بازسازی منطقه غزه و فرآیند سیاسی سرعت بخشد که به اشغالگری پایان می‌دهد و موجب اجرای مصوبات سازمان ملل تحت نظر این سازمان و برگزاری کنفرانس بین المللی با مشارکت کمیته چهارجانبه بین المللی و نیز مشارکت گسترده‌تر برای اجرای مصوبات سازمان ملل می‌شود.

محمود عباس در این جلسه، به تلاش‌ها و تماس‌ها با طرف‌های عربی و بین المللی و نیز تلاش برای توقف تجاوزات شهرک نشینان در قدس و یورش به مسجد الاقصی و جلوگیری از اخراج اهالی محله شیخ جراح، بطن الهوی، شهرک سلوان و منطقه باب العامود اشاره کرد.

او همچنین از تماس‌ها و تلاش‌ها برای تثبیت آتش بس در غزه و تسریع بازسازی ویرانی‌های به جا مانده از حملات رژیم اشغالگر نیز سخن گفت.

در ادامه بیانیه ساف آمده است که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین از تحرکات و تماس‌های سیاسی سران فلسطین با طرف‌های عربی، منطقه‌ای و بین المللی برای مقابله با پیامد‌های تجاوزات مداوم اسرائیل و پایان دادن به آن، سخن گفت.

گروه‌های فلسطینی طی ماه‌های اخیر چندین جلسه مشترک برای کنار گذاشتن اختلافات و تشکیل دولت ملی برگزار کردند، اما وحدت این گروه‌ها در حمایت از مردم و مقابله با تجاوزگری اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه در جنگ اخیر آنان را بیش از پیش متحد ساخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار