دستگیری ۶ شکارچی متخلف در بیرجند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجنداز دستگیری ۶ شکارچی متخلف و تشکیل ۶ فقره پرونده تخلف در این شهرستان خبر داد.

حاتمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  با اعلام اینکه عرصه‌های طبیعی استان به صورت مستمر گشت و کنترل می‌شود گفت: از ابتدای فروردین ماه امسال که اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند راه اندازی شده تعداد ۶ نفر متخلف شکار  دستگیر و ۶ فقره پرونده تخلف در این رابطه تحویل مراجع قضایی شهرستان شده است.

او افزود: در برخورد قاطع با متخلفان شکار و پیشگیری از وقوع شکار، تعداد یک قبضه سلاح ساچمه زنی کالیبر ۱۲ غیر مجاز و ۴ عدد تله آهنی کشف و ضبط و به استناد مواد ۱۰ و ۱۵ قانون شکار و صید جانوران و پرندگان وحشی و ماده ۶ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات، با متخلفان برخورد قانونی صورت گرفته است.

حاتمی بیان کرد: علاوه بر گشت و کنترل مستمر مناطق، تیمار و رهاسازی حیوانات وحشی کشف و ضبط شده، آبرسانی به منابع آبی حیات وحش و لایروبی چشمه ها، مراقبت از تخریب و چرای دام در مناطق حفاظت شده، ایجاد بانک ژن و تهیه نمونه نیز انجام می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند همچنین با اشاره به اقدامات موثری که در حوزه محیط زیست استان و شهرستان بیرجند در حال انجام می‌باشد عنوان کرد:  همچنین از فروردین ماه امسال تاکنون تعداد ۲۳ مجوز احداث و استقرار واحد‌های تولیدی و صنعتی و یک مورد اخطار به واحد صنعتی آلاینده صادر شده است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار