معاون وزیر خارجه روسیه گفت ممکن است اجلاس مسکو و واشنگتن در ژنو با حضور سرگئی لاوروف برگزار شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری تاس، اجلاس مسکو و واشنگتن در ژنو با حضور سرگئی لاوروف، وزیر خارجه  روسیه انجام می‌شود.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه امروز سه شنبه به خبرنگاران اعلام کرد: تاکنون درباره قالب این جلسه به طور کامل توافق نشده است اما ممکن است از جانب مسکو، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در اجلاسی که قرار است در ۱۶ ژوئن در ژنو با آمریکا برگزار شود، حضور پیدا کند.

این دیپلمات روس گفت: هماهنگی دستور کار و محل برگزاری جلسه نیز در دست انجام است. اطلاعات در این باره  از طریق وزارت امور خارجه ارائه خواهد شد. 

روز گذشته، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد: نشست خبری مشترک احتمالی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جو بایدن، همتای آمریکایی وی که می‌تواند پس از مذاکرات آن‌ها در ۱۶ ژوئن در ژنو برگزار شود، در دست بررسی است. اما باید توجه داشت که این تصمیم باید از سوی دو طرف و به صورت مشترک انجام شود.

پسکوف نیز پیشتر در مصاحبه با کانال یک روسیه درباره ملاقات پوتین با بایدن گفت: این دیداری بسیار مهم است اما در عین حال، انتظارات زیاد از حد از آن اشتباه است. دو کشور در بسیاری موارد اختلاف نظر دارند بنابراین هیچ دلیلی برای انتظار پیشرفت در دستیابی به تفاهم وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار