امام جمعه بوشهر گفت: فعالیت‌ها و اقدامات قرآنی عموم مردم بوشهر در عرصه‌های قرائت، فهم و زندگی سابقه‌ای دیرینه و چند صد ساله دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر ظهر امروز در نشست ویدئو کنفرانسی دست‌اندرکاران پایتخت قرآنی استان بوشهر با رئیس ستاد اقامه نماز کشور ویژگی استان را در عرصه‌های فرهنگی و قرآنی را برشمرد و با بیان اینکه استان بوشهر دارای توانمندی بالایی در این حوزه است بیان کرد: پیشینه تاریخی استان بوشهر در عرصه قرآنی به ادوار مختلف تاریخی و قرون گذشته بر می‌گردد که این مهم همچنان ادامه دارد.

او با بیان اینکه استان بوشهر از قاریان و حافظان برجسته در سطح بین‌المللی، منطقه‌ای و ملی برخوردار است افزود: از دیرباز مردم استان بوشهر با قرآن کریم انس داشته‌اند که امروز بیشتر جوانان، نوجوانان و کودکان با کتاب وحی مانوس هستند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به تعیین پایتخت قرآن در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد: تعیین بوشهر به‌عنوان نخستین پایتخت قرآن کشور زمینه گسترش عمیق مفاهیم و آموزه‌های این کتاب آسمانی در جامعه را فراهم کرده است.

صفایی بوشهری، سبک زندگی بر اساس آموزه‌های قرآنی را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: در این راستا باید عمل بر اساس قرآن و ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه ترویج شود تا از هرگونه مشکلات و بحران‌ها مصون بماند.


بیشتر بخوانید


او بر گسترش تبلیغات قرآنی تاکید و بیان کرد: فعالیت مسئولان و مدیران استان بوشهر باید بر پایه موازین قرآنی برنامه‌ریزی و استوار شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر از تنظیم سند چشم‌انداز قرآن کریم در استان خبر داد و گفت: پیوست‌های قرآنی در عرصه‌های مختلف، توسعه جایگاه برجسته قرآنی مورد توجه ویژه قرار گرفته که این مهم سبب شد استان بوشهر مورد تفقد شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور قرار بگیرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.