اتحادیه اروپا درباره آنچه اقدامات مغایر با برجام از سوی ایران عنوان شده، ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «استفان کلمنت»،نماینده اتحادیه اروپا در سازمان های بین المللی در وین، با انتشار پیامی اعلام کرد که مسئول سیاست خارجی این اتحادیه پشتیبانی خود را از احیای برجام در مذاکرات وین اعلام می‌کند.

این مقام اروپایی در پیامی توییتری در ابتدا مدعی شد: «اتحادیه اروپا عمیقا درباره اقدامات مغایر با توافق هسته‌ای از سوی ایران نگران است.»

او در ادامه افزود: «جوزپ بورل حمایت کامل از تلاش‌های دیپلماتیک برای احیای برجام و بازگشت آمریکا و ایران به این توافق، را اعلام می‌کند.»

اتحادیه اروپا مدعی است: ایران در تاسیساتی که تحت نظارات آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد، غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم انجام می‌دهد که این یک تحول خطرناک است.

چهارشنبه هفته گذشته پنجمین دور مذاکرات وین درباره برجام برگزار شد. پس از این نشست «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین، گفت: «برجام یکی از مواردی است که چین و اتحادیه اروپا با هدف دفاع از چندجانبه‌گرایی بر سر آن همکاری دارند.».

ساعاتی پیش «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، در اظهاراتی مدعی شد: «چنانچه احیای برجام صورت گیرد و آمریکا و ایران به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ بازگردند، همچنان تحریم‌های واشنگتن علیه تهران رفع نخواهد شد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۱۷:۰۸ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
جواب نگرانی ایران را چه کسی باید بدهد پس گذشت 8 سال از امضا برجام از این معاهده بین المللی چه منافعی برای ایران بدست امده بجز تحریمهای بیشتر و سختی که داخلی ها هم در ان بی تقصیر نیستند حال چرا ایران باید نگرانی غربیها را بر طرف کند مگر غربیها نگرانی مردم ایران را برطرف کرده اند که چنین توقعی را دارند البته تازه اول نگرانی انان است چون بد عهدی کرده و ظلم بزرگی را به ملت ایران تحمیل کرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
از ما ایران و ایرانی ها " نگران باشید و از این نگرانی بمیرید "
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
کار خوبی میکنید!! همچنان نگران بمانید!! امیدوارم نگران‌تر بشید
Germany
ناشناس
۰۱:۵۱ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
خوب باشید
انقدر نگران باشید که در نگرانی بمیراند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
آنقدرنگران باشیدتاازاین نگرانی بمیریدعشق ماوطن عزیزمون ایران قدرتمند.
آخرین اخبار