فرمانداری کرمانشاه در راستای اجرای ماده ۵۴ قانون انتخابات و ماده ۵۶ آیین‌نامه اجرایی، امروز چهارشنبه اسامی نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌های کرمانشاه، هلشی، کوزران، قلعه و رباط (ماهیدشت) را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فضل‌الله رنجبر فرماندار کرمانشاه با بیان این‌که حدود ۲ هزار صندوق اخذ رای را در شعب سراسر شهرستان توزیع خواهیم کرد، گفت : از این تعداد حدود هزار و ۶۰۰ صندوق الکترونیکی برای انتخابات شورای شهر و روستا‌ها است که در هر شعبه دو تا پنج صندوق الکترونیکی مستقر خواهد شد.

او گفت : تمام فرآیند برگزاری انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا به صورت کاملاً الکترونیکی خواهد بود و عوامل برگزاری انتخابات هیچ نقشی در این زمینه ندارند.

رنجبر افزود: جز قرائت و شمارش آرا مابقی ۲۴ فرآیند انتخابات ریاست جمهوری به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

او با بیان این‌که ۷۲۱ شعبه اخذ رای در شهرستان کرمانشاه آرای مردم را جمع‌آوری خواهد کرد، افزود: ۴۵۸ شعبه مخصوص شهر کرمانشاه است که ۴۴۶ شعبه به صورت ثابت و ۱۲ شعبه نیز به‌صورت سیار آرای مردم را اخذ می‌کنند.

رنجبر عوامل اجرایی انتخابات در شهرستان کرمانشاه را حدود ۱۵ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: این عوامل شامل عوامل اجرایی، نظارتی، انتظامی، اعضای شعب، نمایندگان فرماندار و بازرسان هستند که کار برگزاری انتخابات را در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه انجام خواهند داد.

فرماندار کرمانشاه واجدین حق رای در شهرستان کرمانشاه را حدود ۸۵۰ هزار نفر اعلام و اظهار کرد: پس از تایید نهایی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، امروز اسامی نهایی کاندیدا‌های تأیید صلاحیت‌شده را منتشر کرده ایم.

شرکت حداکثری در انتخابات اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: شرکت حداکثری در انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ بیانگر اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران است.

آیت‌الله مصطفی علما با تاکید بر اینکه همگی باید خدمتگزار اسلام باشند، گفت: خدمتگزاری به اسلام عزت آفرین بوده و بنا بر وعده خداوند عزت برای خدا، رسول خدا و مؤمنین است.

او با بیان اینکه اعمال انسان‌ها باید متأثر از قرآن و اسلام باشد و قرآن خواندن کافی نبوده و باید عزت اسلامی در جامعه آشکار شود، افزود: علمای استان کرمانشاه اعم از شیعه و سنی در کنار مردم حافظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی بوده که از روشنگری و تنویر افکار عمومی برای معرفی عزتمندی کشور و انقلاب اسلامی استفاده کردند، علما پیشتاز در عرصه‌های مختلف کشور هستند.

حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی اهمیت به‌سزایی دارد

امام جمعه کنگاور با تشریح اهمیت انتخابات در شرایط کنونی گفت: حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی اهمیت به‌سزایی در استواری پایه‌های نظام اسلامی دارد.

حجت الاسلام علی‌محمد لروند گفت: دشمن تلاش می‌کند در شرایط کنونی مردم را از حضور در انتخابات منع کند و مردم را نسبت به تأثیر انتخابات ناامید کند، لذا گرم نگه داشتن فضای انتخابات و تشریح اهمیت حضور در پای صندوق‌های رأی، کار بسیار ارزشمندی است که خنثی کننده تمام توطئه‌های دشمنان است.

هیچ مشکل خاصی در حوزه اجرایی، سیاسی و امنیتی وجود ندارد

فرماندار روانسر گفت: با همکاری و همدلی دیگر متولیان برگزاری انتخابات، هیچ مشکل خاصی در حوزه اجرایی، سیاسی و امنیتی وجود ندارد و همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و پرشور در این شهرستان فراهم شده است.

سعدی مصطفی‌زاده افزود: از ۱۵ مرحله حوزه اجرایی تاکنون ۱۲ مرحله آن بدون هیچ مشکلی در شهرستان روانسر انجام شده است.

او افزود: هدف فرمانداری، ستاد انتخابات و هیات‌های اجرایی این شهرستان برگزاری انتخاباتی سالم و با حضور حداکثری مردم است و خوشبختانه تا این لحظه هیچ مشکلی برای تحقق این هدف وجود ندارد.

نامزد‌های انتخاباتی مُر قانون را رعایت کنند

فرماندار قصرشیرین گفت: نامزد‌های انتخاباتی شورا‌های اسلامی شهر و روستا باید در زمان قانونی تبلیغات مُر قانون را رعایت کنند و برای حفظ سلامت مردم در برابر ویروس کرونا به دستورالعمل‌های بهداشتی پایبند باشند.

مرادعلی تاتار افزود: با توجه به آخرین مرحله اعلام نهایی هیات عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر با اعلام نهایی نامزد‌های انتخاباتی هیچ تغییری در ترکیب آن‌ها ایجاد نشده و لیست آن‌ها منتشر می‌شود.

او افزود: با تجمع و محفلی که سلامت مردم را به خطر بیندازد و باعث گسترش ویروس کرونا شود نیز طبق قانون برخورد می‌کنیم.

تایید صلاحیت ۵۳ داوطلب ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر سرپل‌ذهاب

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: از مجموع ۶۴ نفر از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر سرپل‌ذهاب، صلاحیت ۵۳ داوطلب تایید نهایی شد و صلاحیت ۱۱ نفر احراز نشد.

نورالدین فرزادی‌پور افزود: در مجموع حدود ۲ هزار نفر اجرای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌های سرپل‌ذهاب را برعهده دارند.

اعلام اسامی نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌های روانسر و شاهو

فرماندار روانسر در راستای اجرای ماده ۵۴ قانون انتخابات و ماده ۵۶ آیین‌نامه اجرایی، امروز سه‌شنبه اسامی نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌های روانسر و شاهو را اعلام کرد.

سعدی مصطفی‌زاده افزود: در شهر روانسر ۲٨ نامزد و در شهر شاهو نیز ۱۲ نامزد برای انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی تایید و با هم به رقابت می‌پردازند.

او افزود: با توجه به اینکه تعداد اعضای اصلی شورای اسلامی شهر‌های روانسر و شاهو پنج نفر اسـت، رأی دهـندگان در روز اخذ رأی فـقط اسامی تعداد حداکثر پنج نفـر را می‌توانند در برگ رأی بنویسند.

انتشار اسامی نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌های پاوه

فرماندار شهرستان پاوه گفت: آگهی اسامی نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌های پاوه، نودشه، بانه وره، نوسود و باینگان منتشر شد و در مجموع ۶۵ نامزد در ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی در این شهر‌ها با هم رقابت می‌کنند.

پرویز ایده پور افزود: در شهر پاوه به عنوان مرکز و پرجمعیت‌ترین شهر شهرستان ۲۶ نفر احراز صلاحیت شده اند که ۲۳ نفر از آنان مرد و سه نفر زن هستند.

او افزود: در شهر بانه وره ۱۲ نفر در انتخابات ۲٨ خرداد با هم رقابت خواهند کرد.

فرماندار پاوه ادامه داد: در شهر‌های نودشه، نوسود و باینگان نیز هر کدام ۹ نفر تایید نهایی شده و با هم رقابت می‌کنند.

ایده پور گفت: تعداد اعضای اصلی شورا‌های اسلامی این شهر‌ها، پنج نفر است که رای دهندگان در روز اخذ رأی فـقط اسامی تعداد حداکثر پنج نفـر را می‌توانند در برگ رأی بنویسند.

او ادامه داد: برای اخد آرای مردم این شهرستان در سیزدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا، ۷۱ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده است.

فرماندار پاوه افزود: در شهر پاوه ۱۸ شعبه ثابت و یک شعبه سیار روستایی و در بخش مرکزی ۱۳ شعبه ثابت روستایی و ۶ شعبه سیار روستایی در نظر گرفته شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.