کاخ سفید در بیانیه‌ای به همکاری نزدیک آمریکا با عربستان در جنگ یمن اعتراف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت رسمی کاخ سفید، مقامات واشنگتن در بخش‌هایی از بیانیه‌ای که به منظور ارائه گزارش به کنگره درباره فعالیت‌های نظامی آمریکا در جهان منتشر شده به همکاری نزدیک خود با مقامات سعودی به بهانه مبارزه با تروریسم در یمن اذعان کردند.

در متن این بیانیه آمده است: گروهی از نظامیان آمریکا به منظور مبارزه با نیرو‌های تروریستی از جمله داعش و القاعده با همکاری عربستان در خاک یمن حضور دارند. ارتش آمریکا همچنین برای مبارزه با تروریسم و مقابله با هرگونه تهدیدات تروریستی به همکاری نزدیک خود با عربستان سعودی در یمن ادامه می‌دهد.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در ادامه این بیانیه با اشاره به خواسته دولتش مبنی بر پایان دادن به مشارکت در عملیات نظامی در یمن افزود: دولت آمریکا قصد دارد حمایت‌های مستقیم خود از عملیات‌های نظامی با رهبری ائتلاف سعودی علیه حوثی‌ها (جنبش انصارالله یمن) را کاهش دهد.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: نیرو‌های نظامی آمریکا با هدف ارائه مشاوره‌های نظامی و مشارکت‌های اطلاعاتی و امنیتی به نیرو‌های منطقه‌ای با اهداف نظامی و دفاعی از این پس قرار است با ائتلاف سعودی در جنگ یمن همکاری کنند.

مقامات کاخ سفید با اشاره به اینکه پوشش مشاوره‌های اطلاعاتی و امنیتی در همکاری با سعودی‌ها در جنگ یمن آن‌ها را به طور مستقیم درگیر جنگ با انصارالله نمی‌کند تاکید کردند: نیرو‌های نظامی آمریکا با پشتیبانی عربستان به منطقه اعزام شده اند تا از منافع آمریکا در مقابل تهدیدات منطقه‌ای دفاع کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: نیرو‌های ارتش آمریکا با همکاری عربستان توانایی موشکی و هوایی خود در منطقه را تقویت کرده اند و تمامی عملیات‌های جنگنده‌های آمریکا از سوی پادشاهان سعودی حمایت می‌شود. در حال حاضر بیش از ۲۷۰۰ نیروی نظامی آمریکا تحت حمایت سعودی‌ها در جنگ یمن حضور دارند.

از زمان آغاز جنگ و درگیری‌ها در یمن، آمریکا به بهانه مبارزه با گروه‌های افراطی و تروریسم با ائتلاف سعودی همکاری نزدیکی داشته است. ائتلاف سعودی هم در طول این سال‌ها جنگ با داعش را بهانه‌ای برای دستیابی به منابع عظیم نفت و گاز در خاک یمن قرار داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار