خبر‌های مربوط به انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان یزد را اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، رضا زارع زاده، فرماندار مهریز گفت: آمادگی برگزاری انتخابات با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را داریم.

او افزود: با توجه به اهمیت سلامت مردم، تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در شرایط کرونایی اتخاذ شده است.

فرماندار مهریز گفت: تعامل بین هیئت اجرایی و هیئت نظارت ما را در برگزاری انتخابات پرشور و سالم کمک می‌کند و بی شک توجه به اصل حق الناس بودن رای مردم مهمترین و اصلی‌ترین اولویت ما خواهد بود.

انتخابات سالم و پرشور در سایه امنیت

رئیس دادگستری شهرستان اشکذر گفت: هدف اصلی از برگزاری ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی، انتخابات سالم و پرشور در سایه امنیت است.

محمد حسین دهقانی زاده رئیس دادگستری شهرستان اشکذر در جلسه ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی شهرستان اشکذر، گفت: باید با پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت‌های انتخاباتی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه، انتخاباتی پرشور و سالم را رقم زد.

او وظیفه اصلی نهاد‌های نظارتی و اجرایی را صیانت از سلامت انتخابات دانست و اظهار داشت: نهاد‌های ذی ربط با انجام دادن وظایف خود به نحو احسن علاوه بر برگزاری انتخابات سالم تاثیر بسزایی در ایجاد فضای امن توأم با آرامش برای مردم برای تصمیم گیری بر سرنوشت سیاسی خود دارند.

مشارکت بیش از ۱۹ هزار رأی اولی یزدی در انتخابات ۱۴۰۰

احمد ترحمی رئیس ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه کمتر از دو هفته به زمان برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ باقی مانده است، گفت: در استان یزد ۷۳۳ هزار و ۷۲۱ نفر واجد شرایط شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌ها شناخته شده اند که از این تعداد ۳۷۶ هزار و ۸۴ نفر آقا و ۳۵۷ هزار و ۶۳۷ نفر خانم هستند.

او در ادامه مجموع آمار رای اولی‌های استان یزد را ۱۹ هزار و ۸۶۶ نفر دانست و تصریح کرد: براساس آمار ۹ هزار و ۹۹۹ نفر آقا و ۹ هزار و ۸۷۶ نفر خانم می‌توانند نخستین برگه رای خود در عرصه‌های انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها را به صندوق‌های اخذ رای بیندازند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار