رئیس فدراسیون سوارکاری:

بیمارستان تخصصی اسب کشور در شهرکرد ساخته می‌شود

رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: وجود ۲ دانشکده دامپزشکی در شهرکرد می‌تواند چهارمحال و بختیاری را به سمت ساخت نخستین بیمارستان تخصصی اسب کشور پیش ببرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مسعود خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری در سفر به شهرکرد با مسئولین، متولیان ورزش و برخی فعالین استان در حوزه پرورش اسب و سوارکاری دیدار و راهکار‌های توسعه «صنعت اسب» در چهارمحال و بختیاری را بررسی کردند.

او گفت: در کنار عجین شدن اسب با فرهنگ و پیشینه مردم این استان، وجود ۲ دانشکده دامپزشکی در شهرکرد می‌تواند این استان را به سمت ساخت نخستین بیمارستان تخصصی اسب کشور پیش ببرد.


بیشتر بخوانید


خلیلی همچنین از آمادگی فدراسیون سوارکاری برای معرفی دامپزشکان این استان به فدراسیون جهانی برای کسب کرسی‌های بین المللی خبر داد و خواستار گسترش فعالیت بانوان در زمینه سوارکاری، احداث باشگاه‌های جدید، احیای پیست اسب دوانی و تشکیل «کارگروه تخصصی اسب» شد.

احمد راستینه نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به لزوم بهره برداری از ظرفیت‌های این استان در توسعه صنعت پرورش اسب گفت: امروز در جهان به این ورزش به عنوان صنعتی پر درآمد و اشتغالزا نگاه می‌شود.

او افزود: متاسفانه در سیاستگزاری ورزش کشور به قابلیت‌های خدادادی چهارمحال و بختیاری در این زمینه توجه نشده که انتظار داریم فدراسیون سوارکاری از این ظرفیت مغفول استفاده کند.

راستینه از رایزنی با بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در ورزش خبر داد و افزود: احداث کمپ تمرین در ارتفاع تیم‌های ملی فوتبال یکی از گام‌های اساسی برای معرفی «اردوبام ورزش کشور» است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار