سرهنگ جهرمی گفت: ضروری است در راستای پیشبرد برنامه‌های حوزه دفاع مقدس و به سرانجام رسیدن مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان شهرداری و شورای شهر شیراز در تامین هزینه‌ها با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع استان فارس همکاری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در نشست مشترک با شهردار شیراز با بیان اینکه مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس متعلق به همه احاد مردم شهر شیراز و استان فارس است، گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در جهت تامین هزینه‌های راه اندازی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان و پشتیبانی از برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی دفاع مقدس همکاری لازم را انجام دهد.

کوشکی افزود: تفاهم نامه‌ای با شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز منعقد شده تا در سال جاری شهرداری شیراز از برنامه‌های این اداره کل در جهت گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در سطح شهر شیراز حمایت و پشتیبانی مالی نماید که این تفاهم نامه از سوی شورای شهر شیراز به شهرداری ابلاغ شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره به همکاری‌های صورت گرفته در سال گذشته توسط شورای اسلامی و شهرداری شیراز پرداخت و گفت: انتظار می‌رود شهردار شیراز نسبت به سرانجام رسیدن مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس و همچنین اجرای تفاهم نامه اهتمام بورزند و در این راستا زیر مجموعه شهرداری همکاری لازم را با این اداره کل انجام دهند.

او، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های مختلف دفاع مقدس در سطح شهر شیراز و استان فارس پرداخت و بیان داشت: در جهت اتمام مرکز فرهنگی پیش بینی هزینه‌ها انجام شده است که باید تمامی دستگاه‌ها همکاری لازم جهت به سرانجام رسیدن موزه دفاع مقدس استان در قسمت موزه آرایی و گالری داشته باشند تا بعد از سال‌ها انتظار مردم استان به ویزه ایثارگران و خانواده‌های شهدا شاهد راه اندازی این مرکز باشند.

حیدر اسکندر پور شهردار شیراز نیز با بیان اینکه تاریخ شفاهی دفاع مقدس جدی گرفته شود اظهارداشت: دفاع مقدس یک میراث معنویی می‌باشد که باید این میراث که در دل رزمندگان نهفته است استخراج و مورد بهره برداری قرار گیرد.

اسکندر پور بیان داشت: شهرداری در خصوص ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان، تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان، چاپ کتاب‌های حوزه دفاع مقدس استان و همچنین برنامه‌های فرهنگی و هنری با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همکاری خواهد داشت.

شهردار شیراز گفت: ما باید فرصت‌های به وجود امده و دستاورد‌های ارزشمند که از دوران دفاع مقدس به دست آمده را به خوبی حفظ کنیم و این نیز مستلزم ثبت و ضبط تاریخ شفاهی فرماندهان ارشد و کسانیکه در میدان جنگ بودن است.

در این نشست قائم مقام شهردار شیراز و تعدادی از مدیریت‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به بیان گزارشی از اقدامات و پیگیری‌های مشترک انجام شده پرداختند و در پایان تصمیم گیری لازم در جهت همکاری فی مابین شهرداری و اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گرفته شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار