رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: بیش از هزار و ۴۰۰ نفر از داوطلبان انتخابات شورا‌های شهر در استان تایید صلاحیت شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمود قاسم نژاد ، رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت:  از هزار و ۷۵۹ نفری که برای انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌ها در استان ثبت‌نام کرده بودند، پس از انصراف ۶ درصد، حدود ۸۳ و نیم درصد از سوی هیات‌های اجرایی، نظارت و هیئت عالی تایید صلاحیت شدند.

او ،  با اشاره به تایید صلاحیت بیش از ۹۳ و ۸ دهم درصد از داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی روستا در گیلان، افزود: حدود ۱۴ هزار و ۲۱۴ نفر هم برای انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌ها در استان ثبت‌نام کردند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان، با بیان اینکه امسال انتخابات شورا‌ها در رشت به صورت الکترونیک برگزار می‌شود، گفت: رشت تنها شهر گیلان است که انتخابات آن الکترونیکی برگزار خواهد شد.

قاسم نژاد افزود: اسامی داوطلبان شرکت در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در سامانه انتخابات بارگذاری شده است.

او گفت: از امروز به مدت ۷ روز داوطلبان تایید صلاحیت شده شورا‌های اسلامی شهر و روستا می‌توانند برای برنامه‌های خود تبلیغ کنند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان، با بیان اینکه داوطلبان در این مدت بر اساس قانون می‌توانند پوستر‌های خود را در مکان‌های تعیین شده نصب کرده و در فضای مجازی و حقیقی تبلیغ کنند،افزود: مشاهده کرده‌ایم برخی افراد در فضای مجازی و قبل از شروع زمان رسمی تبلیغات، با عنوان کاندیدای شورای شهر یا حتی روستا شروع به تبلیغ کرده اند که بر اساس قانون تخلف محسوب شده و به طور یقین ناظران و هیات‌های اجرایی به این افراد تذکر خواهند داد.

 قاسم نژاد ، با بیان اینکه فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها مکان‌هایی را برای تبلغات کاندیدا‌ها در سطح شهر‌ها تعیین کرده اند، گفت: کاندیدا‌های شوراها، ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و میان‌دوره‌ای مجلس مجازند تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رأی یعنی تا ساعت هفت صبح روز پنجشنبه، ۲۷ خرداد تبلیغ کنند.

او  افزود: امسال فقط در شهر رشت و برای انتخابات شورای اسلامی، انتخابات به شکل الکترونیکی برگزار می‌شود که رسانه‌ها به مردم آموزش‌های لازم را ارائه خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات گیلان، با اشاره به اینکه هر کاندیدایی می‌تواند در ۵ منطقه شهر رشت یک ستاد تشکیل دهد،تصریح  کرد: کاندیدا‌ها برای انتخابات شورا‌های اسلامی شهر، در هر منطقه می‌تواند یک ستاد ایجاد کرده تا بتوانند فعالیت‌های خود را ساماندهی و طرفدارانشان را در آن مستقر کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.