فاتحی نژاد گفت: در آستانه دهه کرامت مراسم غبارروبی امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولان استان زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، در آستانه دهه کرامت مراسم عطرافشانی و غبارروبی امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان برگزار شد.

در این مراسم که آیت الله خاتمی امام جمعه زنجان توسط جمعی از مسئولان استان همراهی می شد با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و قرائت زیارت این امامزاده غبارروبی آغاز شد.

در ادامه نذورات مردمی ضریح جمع آوری و قبر مطهر ضدعفونی و با عطر و گلاب شستشو داده شد؛ این مراسم به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی با حضور تنی چند از معتمدین شهر برگزار شد.

فاتحی نژاد رئیس اداره اوقاف شهرستان زنجان گفت:کلیه مبالغ حاصل از نذورات مردمی پس از شمارش و تهیه صورت جلسه، به حساب بانکی این امامزاده که متصل به سامانه جامع موقوفات و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه می‌باشد واریز و با نظارت اوقاف استان و شهرستان زنجان، صرف هزینه‌های جاری و عمرانی و حقوق خدام و در مواردی نیز صرف مراسمات و برنامه‌های دینی و فرهنگی آن می شود.


شهر زنجان از قرن چهارم هجری میزبان قبر و مرقد شریف امامزاده حضرت سید ابراهیم (ع) زنجان است.


طبق شجره نامه‌های موجود از جمله المنتقله الطالبیه نوشته ابن طباطبا، ایشان ابراهیم بن موسی الثانی ابن ابراهیم الاصغر ابن امام موسی الکاظم علیه السلام یعنی فرزند نوه امام موسی کاظم (ع)می باشند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
متین
۲۰:۲۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
سلام التماس دعا دارم