یک کارشناس بازار سرمایه گفت: نامزد‌های انتخاباتی راه اشتباه گذشته دولتمردان در بازار سرمایه را تکرار نکنند.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اسکندری کارشناس بازار سرمایه در برنامه میز اقتصادی با بیان اینکه درباره دیدگاه و نظر نامزدهای انتخاباتی به موضوع بازار سرمایه گفت: آنچه که در برنامه های اقتصادی نامزدها دیده می شود امیدوار کننده نیست و به نظر می رسد که نامزدهای انتخاباتی اشراف کاملی در بازار سرمایه و بورس ندارد و آسیب شناسایی کاملی نتوانسته اند از این بازار داشته باشند.

او ادامه داد: به نظر می رسد بسیاری از این نامزدهای انتخاباتی در همان مسیری حرکت می کنند که پیش از این دولتمردان داشته اند و بسیاری از این نامزدهای انتخاباتی با کارشناسان و متخصصان این بخش صحبت های علمی و تخصصی از برنامه های خود نداشته اند.

او یادآور شد: متاسفانه تاکنون هیچ یک از نامزدهای انتخاباتی درباره سهام عدالت صحبت و یا اظهار نظری نکرده اند.

اسکندری در پاسخ به این سوال که اولویت اول بازار سرمایه چیست و رئیس جمهور آینده باید در ابتدا به کجا وارد شود، گفت: از دیدگاه بنده باید رئیس جمهور آینده ایران در برنامه های خود کاهش دخالت در زیر ساخت ها و ساز و کار بازار و افزایش نقد شوندگی در این بازار است.

او با تاکید بر اینکه به طور تقریبی این اهتمام در برنامه نامزدهای انتخاباتی وجود ندارد، افزود: باید نقدشوندگی بازار و سطح تحلیل را افزایش دهیم.

کارشناس بازار سرمایه افزود: باید بازارهای حرفه ای و شرکت های برتر از شرکت هایی که نقد شوندگی کمتری دارند و ممکن دستکاری در آنها شود، جدا کنیم تا بازار خودش ساز و کار خود را پیدا کند و از همین طریق این بازار عملکرد بهینه تری پیدا خواهد کرد.

اسکندری توضیح داد: به نظر اگر دخالتی قرار است در بازار صورت گیرد در بخشی باشد که دستکاری زیاد است و فساد در بخش تعارض منافع وجود دارد و دولت باید با همین نظارت های خودش کشف فساد کند و مفهوم فساد را در بازار شناسایی کند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: بسیاری از نامزدها، حقوقی ها را مجرمان و تبهکاران این بازار عنوان می کنند و حقیقی ها مظلوم و وامانده جلوه می دهند در صورتی که در بین حقوقی و حقیقی های بازار سرمایه در هر دو گروه افرادی هستند که خطا کرده اند و بازار را با مشکل مواجه کرده اند.

اسکندری اظهار کرد: آدرس غلط کردو تعریف اشتباه از بازار سرمایه در رابطه با موضوع فساد باعث می شود که دخالت ها اشتباه شور و راه اشتباه در این بازار باز تکرار شود.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: راه بی قید شرط از نقد شوندگی بازار می تواند جایی باشد که دولت دخالت کند.

او با بیان اینکه خوشبختاته برخی از نامزدهای انتخاباتی به بازار اولیه توجه داشتند، افزود: اما بازار اولیه در صورتی از طریق بازار ثانویه رونق خواهد داشت که بازار سرمایه ما در بازار ثانویه پویا باشد و بتواند درست کشف قیمت کند. بازاری که کشف قیمت درست و کارایی درستی داشته باشد کارهای تخصیصی هم پیدا خواهد کرد و در آن صورت است که افراد به سمت بازار اولیه و پذیره نویسی حرکت می کنند و تشکیل سرمایه در ایران تقویت خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار