مسئول اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز:

موکب داران اربعین سفیران ملت ایران در عراق هستند

مسئول اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز گفت: اگر موکب داران خود را سفیر امام حسین (ع)‌بدانند خیلی از مشکلات در مسیر اربعین برای آن ها آسان می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، نبی اله کشانی، مسئول اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز گفت: اگر موکب داران خود را سفیر امام حسین (ع)‌بدانند خیلی از مشکلات و سختی ها در مسیر اربعین برای آن ها آسان می شود.

مسئول اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز هدف اصلی از برگزاری این نشست را حفظ انسجام موکب های اربعین و مهیا شدن آن ها برای اربعین ۱۴۰۰ دانست وافزود: موکب های اربعین استان علاوه بر اربعین در تمام برهه ها در خدمت رسانی به مردم کوتاهی نکرده اند که از جمله این خدمات در سیل، زلزله، تهیه جهیزیه، آبرسانی و کمک های مومنانه می باشد و برای ارتقای موکب نیاز است تا دیدگاهمان این باشد که موکب ها متعلق به امام حسین (ع) است.

او افزود: یکی از درخواست های اصلی ما از موکب داران رعایت شان و منزلت در جمع آوری نذورات و رعایت امانتداری در هزینه کرد این نذورات می باشد.

کشانی گفت:  موکب داران دارای یک اعتبار هستند که مردم خالصانه کمک ها و نذورات خود را در اختیار آن ها می گذارند و کمک می کنند تا موکب ها برپا بماند و در این بخش نباید غفلتی شود زیرا بدترین آفت در خدمات موکب داران همان بدبینی است.

او افزود: آن چیزی که به کار ما ارزش داده و کمک کار ستاد و عتبات بوده صداقت اعضای عتبات بوده که مردم بیش از هزاران قطعه طلا و نقره و وجوهات نقدی و دیگر کمک های خود را به عتبات عالیات سرازیر کرده اند تا بتوانیم فضایی همچون صحن حضرت زهرا (س) در جوار حرم حضرت علی (ع) و صحن عقیله بنی هاشم در جوار حرم امام حسین (ع) را بسازیم.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.