کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سفر یکروزه خود به زنجان گفت: یکی از اولویت‌های دولت آینده باید حذف مشکل بیکاری جوانان باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سعید جلیلی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  با بیان اینکه یکی از اولویت‌های دولت آینده باید حذف مشکل بیکاری جوانان باشد، گفت: اعتقاد ما بر این است که هر جوان با توجه به ظرفیت و توانایی که دارد، میث تواند در حکم یک کارآفرین ظاهر شده و برای منطقه و اقلیم خود مثمر ثمر باشد، اما باید توجه داشت که دست‌یابی به همه این‌ها در گرو داشتن برنامه است.

او با یادآوری اینکه زنجان جزو استان‌هایی است که از ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف برخوردار است و این موضوع را طی سفرهایی که در طول سال‌های گذشته به استان زنجان داشتیم به عینه مشاهده کردیم، افزود: زنجان از گذشته تا به امروز علاوه بر صنایع بزرگ، در سایر زمینه‌ها از جمله حوزه صنایع‌دستی نیز توانسته به موفقیت‌های بسیاری دست یابد.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه نگاه حداقلی به برخی از ظرفیت‌های بالقوه می‌تواند در حکم سم باشد، ادامه داد: امروز زنجان جزو استان‌هایی است که توانسته  در حوزه کشاورزی، محصولات متنوعی را به سایر کشور‌ها صادر کند و این خود یک موفقیت بزرگ برای این استان به شمار می‌رود که بایستی  تقویت شود.

جلیلی  گفت: همه آحاد مردم در جای جای این استان باید تلاش کنندتا قبل از دولت، آن ها سند پیشرفت شهر و روستایشان را بنویسند تا مشخص شود که چه کار‌هایی باید انجام گیرد تا استان و کشور به جهش‌های لازم برسد.

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: انتخابات پیش رو، فقط یک انتخاب برای تعیین دولت آینده نیست و این انتخاب باید برای جهش کشور در طول چهار سال آینده باشد.

جلیلی با بیان اینکه برای رسیدن به پیشرفت، حرکت جهادی لازم است، افزود: پیشرفت با کار‌های نمایشی و صرفاً با همایش و گزارش انجام نمی‌شود.

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: جهشی که مد نظر ما است، بدون مشارکت حداکثری مردم در عرصه‌  انتخابات محقق نخواهد شد، به همین خاطر در طول چهار سال هم مردم باید در جریان امور قرار گیرند و هم دولت باید به گونه‌ای عمل کند که همراهی دولت را با خود داشته باشد.

جلیلی افزود: مشارکت و همراهی مردم با دولت به این معنی است که در کاستی‌ها به دنبال رفع نواقص و در پیشرفت‌ها به دنبال تقویت راه طی شده باشند.

او ادامه داد: منظور از همراهی و کمک مردم به دولت، استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای همراهی دولت است که استان زنجان با برخورداری از ظرفیت‌های علمی، صنعتی و کشاورزی می‌تواند در این مسیر دولت را همراهی کند.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه یکی از راه‌های دست‌یابی به پیشرفت و توسعه، انجام کار‌های جهادی و حرکت جهادگونه در این مسیر است، عنوان کرد: صرفاً با انجام کار‌های نمایشی به هیچ وجه نمی‌توان کار جهادی انجام داد، به همین خاطر برای دستیابی به آنچه که از آن به عنوان کار جهادی یاد می‌شود باید در میدان عمل حضور یافت.

جلیلی با اشاره به اینکه تجربه نشان داده که جوانان و مدیران متخصص بدون چشم‌داشت توانسته‌اند در برهه‌های مختلف اثرگذاری خود را در بخش‌های مختلف کشور نشان دهند، گفت: همین جوانان انقلابی و متخصص، امروز نیز قادرند دست به کار‌های بزرگی بزنند و بخش عمده‌ای از جهش کشور به واسطه استفاده از همین ظرفیت‌ها و نیرو‌های توانمند محقق خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه نباید فراموش کنیم که بدون داشتن برنامه نمی‌توان به هیچ یک از اهداف دست یافت،  گفت: اعتقاد ما بر این است که برای رسیدن به این مهم، استان‎ ها نیز باید سهم خود را در بخش‌های مختلف ایفا کنند و زنجان نیز می‌تواند در این راستا یکی از استان‌ها پیشرو باشد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.