آخرین رویداد‌های خبری انتخابات استان قزوین را در بسته انتخاباتی ۲۰ خرداد بخوانید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حمزه‌ای دبیر ستاد انتخابات استان قزوین گفت: از امروز پنجشنبه ۲۰ خرداد به مدت یک هفته تبلیغات داوطلبان تأیید صلاحیت شده شورا‌های اسلامی شهر و روستا آغاز می‌شود.

حمزه‌ای با بیان اینکه داوطلبان در این مدت بر اساس قانون می‌توانند پوستر‌های خود را در مکان‌های تعیین شده نصب و در فضای مجازی و حقیقی تبلیغ کنند، افزود: فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها مکان‌هایی را برای تبلیغات نامزد‌ها در سطح شهر‌ها تعیین کرده اند.

او افزود: این نامزد‌ها مجازند تا ۲۴ ساعت قبل از أخذ رأی یعنی تا ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه ۲۷ خرداد تبلیغ کنند.

انتخابات شورای شهر قزوین کاملا الکترونیکی

حمزه‌ای اضافه کرد: انتخابات شورای شهر در قزوین صد در صد الکترونیکی برگزار می‌شود که رسانه‌ها به مردم آموزش‌های لازم را ارائه خواهند کرد.

دبیر ستاد انتخابات گفت: در شیوه الکترونیکی امکان نوشتن اسم وجود ندارد و مردم باید کد نامزد‌های مورد نظر خود را وارد کنند.

حمزه‌ای از نامزد‌های انتخابات هم خواست ضمن رعایت قانون و پر هیز از بد اخلاقی انتخاباتی و تخریب دیگران، برنامه‌ها و کد انتخاباتی خود را به مردم اعلام کنند.

تأیید صلاحیت ۹۰ درصد نامزد‌های شورای شهر‌

دبیر ستاد انتخابات استان قزوین گفت: از ۹۶۴ نفری که در ۲۸ شهر استان برای انتخابات شورا‌ها ثبت نام کرده بودند، ۵۷ نفر انصراف دادند و صلاحیت ۹۰ نفر هم احراز نشد.

حمزه‌ای تعداد نامزد‌های تأیید صلاحیت شده را برای شورای شهر‌های استان، ۹۶۴ نفر اعلام کرد.

احراز نشدن صلاحیت ۲۰۰ نفر در شورا‌های روستا‌ها

دبیر ستاد انتخابات استان تعداد داوطلبان شورا‌های روستا‌ها در ۶۷۹ روستای استان را ۴ هزار و ۷۱۶ نفر بیان کرد و گفت: با انصراف ۱۷۳ داوطلب و رد صلاحیت ۲۰۰ نفر دیگر، ۴ هزار و ۳۴۳ نفر در انتخابات شورا‌های روستا‌ها با هم رقابت می‌کنند.

افزایش ۲۵ درصدی شعبه‌های اخذ رأی در استان قزوین

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان قزوین از برگزاری انتخابات الکترونیک و افزایش ۲۵ درصدی تعداد شعبات برای حفظ سلامت هم استانی‌ها خبر داد.

سید حسین بی نیاز افزود: با توجه به دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا و ستاد انتخابات کشور مبنی بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و انتخاباتی، راه اندازی کارناوال و تجمعات انتخابات ممنوع است و با متخلفان برابر قانون رفتار خواهد شد.

بی نیاز اضافه کرد: در انتخابات شورای اسلامی شهر ۹۶۴ نفر در استان ثبت نامی داشتیم که ۸۵۵ نفر تأیید و ۳۸ نفر انصراف و ۸۱۷ نفر آماده رقابت شدند.

امروز، پخش دومین برنامه انتخاباتی در قزوین

 صداوسیمای مرکز قزوین  ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه امروز بیستم خرداد، برنامه انتخاباتی آقای علیرضا زاکانی را پخش می‌کند.

این برنامه ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه هم بازپخش خواهد شد.

افزایش شعب اخذ رای در شهرستان آوج

بخشدار آوج گفت: ۳۱ شعبه برای برگزاری انتخابات در شهرستان آوج در نظر گرفته شده که ۲۷ شعبه روستایی ست.

صوفی اضافه کرد: این بخش بیش از ۲۵ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۵۰ درصد واجد شرایط رای دادن هستند.

وی افزود: ۳۱۳ نفر در شورای روستا ثبت نام که ۱۰ نفر از آن‌ها تائید صلاحیت نشده اند و ۱۸ نفر هم در شورای شهر ثبت نام کرده اند که تمامی آن‌ها حائز صلاحیت برای داوطلبی شورای شهر در این بخش شده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار