سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از شبکه آفتاب با مردم استان مرکزی گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، طبق قرعه کشی سعید جلیلی اولین نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود که از شبکه آفتاب در برنامه" ایران سرای من" با مردم استان مرکزی گفتگو گرد.

این نامزد ریاست جمهوری بخش نخست سخنان خود را به تشریح فرهنگ غنی و ریشه‌دار استان مرکزی اختصاص داد و یاد و خاطره امام خمینی (ره) به عنوان سرآمد مفاخر استان مرکزی بزرگداشت.

جلیلی افزود: این استان شخصیت‌های بزرگی همچون امیرکبیر قائم مقام و دکتر قریب را به کشور تقدیم کرده است که همه ملت ایران از خدمات آن‌ها سود می‌برند وبسیاری از علمای معاصر ما زادگاهشان استان شماست.

او در بخش دوم سخنان خود به تشریح برخی ظرفیت‌ها و نیز مشکلات استان مرکزی پرداخت و اضافه کرد: باید به جای اداره حداقلی به دنبال استفاده از توانمندی‌های کشور و استان‌ها برای جهش بزرگ در سال‌های آینده باشیم.

این نامزد ریاست جمهوری بیان کرد: ما فکر می‌کنیم چهار سال آینده با توجه به همه توانمندی‌هایی که در جای جای کشور از جمله در استان مرکزی وجود دارد کشور ما می‌تواند یک جهش بزرگ داشته باشد.

او در ادامه به مسائل و مشکلات ناشی از خصوصی‌سازی نادرست در استان مرکزی از جمله هپکو وآذرآب اشاره کرد و افزود: در خصوصی‌سازی باید به توانمندی‌های مردم و اهلیت افراد برای اداره چنین صنایعی توجه شود تا این شرکت‌ها به شکوفایی گذشته خود باز گردند و حتی جهش پیدا کند.

جلیلی تصریح کرد: قرار نبود با خصوصی‌سازی یک شرکت ضعف پیدا کند و متاسفانه به شرایطی برسد که نه تنها تولیداو افزایش پیدا نمی‌کند حتی در زمان‌هایی به صفر هم برسد.

او جهش پیدا کردن کشور و استان‌ها را مشروط به دو شرط دانست و افزود: برای این کار باید اولا در انجام امور از ظرفیت خود مردم استفاده شده و به حرف‌ها و هشدار‌های آن‌ها توجه کنیم و ثانیاً در اجرای برنامه‌ها و واگذاری شرکت‌ها، رساندن نفع حداکثری به مردم را هدف قرار دهیم مشروط بر اینکه مردم را باور داشته باشیم.

این نامزد ریاست جمهوری در پایان از مردم و نخبگان استان مرکزی خواست برای توسعه شهر‌ها و روستا‌ها سند تهی کردهه و در کنار دولت برای استفاده از ظرفیت‌ها برنامه ریزی کنند.

تا ۲۵ خرداد هر روز ویژه برنامه تبلیغاتی گفتگو محور یک نامزد ریاست جمهوری از ساعت ۱۶:۳۰ از صدا و سیمای استان مرکزی پخش می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.