تیم ملی فوتبال ولز برای دومین بار در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا شرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شانزدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال اروپا موسوم به یورو از روز جمعه، ۲۱ خرداد ماه با حضور ۲۴ تیم آغاز خواهد شد و تیم ملی ولز در نخستین دیدارش باید به مصاف سوئیس برود.

تیم ملی ولز موفق شده برای دومین بار در تاریخ، پا به این رقابت‌ها بگذارد.

ولزی‌ها که در سال ۲۰۱۶ برای نخستین بار به یورو صعود کرده بودند، موفق شدند بالاتر از انگلستان به عنوان تیم نخست از گروه دوم صعود کنند.

شگفتی سازی ولز در مراحل یک هشتم و یک چهارم نهایی هم ادامه داشت و این تیم با از پیش رو برداشتن تیم‌های ایرلند شمالی و بلژیک، حریف پرتغال در نیمه نهایی شد و با وجود این که مقابل قهرمان این رقابت‌ها شکست خورد، با ایستادن در رده سوم میان ۲۴ تیم حاضر در مسابقات، فراتر از انتظارات ظاهر شد.

ولز یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های ملی جهان است، اما این تیم پس از جام جهانی ۱۹۵۸ سوئد که تا مرحله یک چهارم نهایی هم پیش رفت، دیگر در هیچ رقابت معتبر ملی شرکت نکرد تا این که در سال ۲۰۱۶ جواز حضور در یورو را به دست آورد.

لیست تیم ملی ولز برای مسابقات یورو

دروازه بان ها:

آدام دیویس (استوک سیتی)، وین هنسی (کریستال پالاس)، دنی وارد (لسترسیتی)

مدافعان:

جیمز لاورنس (سن پائولی)، کریس مفام (بورنموث)، کریس گانتر (چارلتون اتلتیک)، کانر رابرتس (سوانزی)، جو رادون (تاتنهام)، ریس نورینگتون دیویس (استوک سیتی)، بن کابانگو (سوانزی)، بن دیویس (تاتنهام)، نکو ویلیامز (لیورپول)

هافبک‌ها:

روبین کولویل (کاردیف سیتی)، آرون رمزی (یوونتوس)، جو مورل (لوتون تاون)، اتان آمپادو (شفیلد یونایتد)، جو آلن (استوک سیتی)، جانی ویلیامز (کاردیف سیتی)، مت اسمیت (دانکستر روورز)، دیلان لویت (ایسترا ۱۹۶۱)، دیوید بروکس (بورنموث)، هری ویلسون (کاردیف سیتی)

مهاجمان:

دنیل جیمز (منچستریونایتد)، گرت بیل (تاتنهام)، کیفر مور (کاردیف سیتی)، تایلر رابرتس (لیدز یونایتد)

نکته جالب درباره نماینده کشور ۳ میلیون نفری ولز این است که هیچ یک از بازیکنان این تیم در لیگ داخلی کشور خود بازی نمی‌کنند. از میان ۲۶ بازیکن دعوت شده به تیم ملی ولز، ۲۳ بازیکن در تیم‌های لیگ برتر و چمپیونشیپ انگلیس شاغل هستند و ۳ بازیکن دیگر برای تیم‌های ایتالیایی، کروات و آلمانی توپ می‌زنند.

بن دیویس، آرون رمزی، دنیل جیمز و گرت بیل که سابقه بازی در بزرگ‌ترین باشگاه‌های جهان را دارند، امید‌های اصلی ولز برای درخشش در یورو به شمار می‌روند.

ولز در گروه یک مسابقات با تیم‌های ایتالیا، سوئیس و ترکیه همگروه است. به جز ایتالیا که با هدایت روبرتو مانچینی به روز‌های خوبش برگشته و بخت اصلی صعود از این گروه به عنوان تیم نخست به شمار می‌رود، بقیه تیم‌های حاضر در این گروه نیز شانس صعود دارند.

در حال حاضر تیم‌های سوئیس و ترکیه به ترتیب در رده‌های سیزدهم و بیست و نهم رده بندی فیفا قرار دارند. ولز نیز پس از  ایتالیای رده هفتمی، در رده هفدهم جهان ایستاده است.


بیشتر بخوانید


برنامه مسابقات ولز در یورو

شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۰/ ولز - سوئیس/ باکو
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰ /  ترکیه- ولز/ باکو
یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰ /  ایتالیا- ولز/ رم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار