تازه های اخبار انتخابات شوراها در قم؛

از هشدار برقی به کاندیداها تا جشن تکلیف سیاسی رای اولی های قم

تازه‌ترین اخبار انتخابات شورا‌های شهر و روستای قم را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، تنور انتخاباتی با تبلیغات گسترده  نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستای  قم در فضای مجازی و حقیقی از بیستم خردادماه  داغ تر شده است.

نامزد‌های شورا‌های اسلامی شهر و روستا به مدت یک هفته فرصت دارند تا ضمن معرفی خود به شهروندان، برنامه‌ها، سیاست‌ها و اهدافشان را در قالب تبلیغات به  مردم ارائه دهند.

 انتخابات شورای اسلامی شهر قم به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و ۳۳۹ داوطلب برای نشستن بر روی یکی از ۱۳ کرسی این شورا با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گفته مرتضی حیدری فرماندار قم در استان قم ۴۹۰ نفر در انتخابات شورای اسلامی شهر ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۱۸ نفر تائید صلاحیت شدند. ۳۶۹ نفر از افراد تائید صلاحیت شده آقا و ۴۹ نفر خانم هستند.

تعداد افراد تایید صلاحیت شده در استان قم به تفکیک  ۳۳۹ نفر در شهر قم،  ۱۸ نفردر شهر قنوات،  ۱۱ نفر در شهر دستجرد، ۲۰ نفر در شهرجعفریه ، ۱۲ نفر در شهر سلفچگان و۱۸ نفر در شهر کهک  است.

هشدار‌های برقی تبلیغات انتخاباتی در قم


شرکت توزیع نیروی برق قم در اطلاعیه‌ای از کاندیدا‌ها و ستاد‌های تبلیغاتی انتخابات درخواست کرد: از نصب هرگونه سازه تبلیغاتی بر روی تاسیسات و شبکه‌های برق به علت مخاطرات جانی و احتمال سقوط پایه‌های برق جدا خودداری نمایند.

بر اساس این اطلاعیه نصب هرگونه بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، پوستر و عکس بر روی تجهیزات مربوط به شرکت توزیع برق قم در سطح استان اعم از پایه‌های بتونی، چوبی و فلزی روشنایی معابر و تابلو‌های برق توزیع هوایی و زمینی، کابل‌ها و سیم‌های هوایی، به هر شکل و هر نوع ممنوع است.

در این اطلاعیه با تاکید بر ممنوعیت  صعود و فرود از پایه‌های برق به هر طریق و هر علت از سوی افراد ناشناس و عوامل اجرای تبلیغات  ، اضافه شده است: نوشتن جملات تبلیغاتی بر روی در پست‌های زمینی و در تابلو‌های برق و تجهیزات شبکه در سطح شهر و روستا ممنوع می‌باشد.

این اطلاعیه ادامه یافته است: در نصب بنر‌های تبلیغاتی رعایت حداقل فاصله پنج متر از شبکه‌های توزیع الزامی است و در نصب داربست‌های فلزی که در جوار پست‌ها و تابلو‌های برق قرار می‌گیرند، باید به‌گونه‌ای باشند که امکان تردد پرسنل اجرایی این شرکت و باز شدن در تابلو‌ها و پست‌ها را مسدود نکنند.

این اطلاعیه حاکی است: با توجه به امکان وزش باد شدید، نصب پوستر‌ها و بنر‌ها می‌باید متناسب با ابعاد آن‌ها با استحکام لازم مهار شوند، به‌طوری‌که در اثر وزش باد این بنر‌های تبلیغاتی بر روی شبکه پرتاب نشده و منجر به بروز حوادث و خاموشی و قطع برق نشوند.

در این اطلاعیه آمده است: در ضمن کارشناسان ایمنی شرکت برق آمادگی لازم برای شرکت در جلسه توجیهی کاندیدا‌ها  برای رعایت ایمنی و حریم شبکه‌های برق را دارند.

همایشی رای اولی‌های قمی

در تب و تاب فضای انتخاباتی، حال و هوای انتخابات برای رای اولی‌ها که نخستین تجربه  در تعیین سرنوشت کشور را پیدا می کنند، شرایط ویژه‌ای را رقم زده  و  منجر به یک شور سیاسی همراه با هیجان و شوق در قشر جوان شده است.


همایش رای اولی‌های قمی بیستم خردادماه  با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان در سالن کرامت استانداری برگزار شد.

استاندارقم  با اشاره به حضور ۲۰ هزار نفر رای اولی در انتخابات امسال گفت حضور نوجوانان و جوانان باعث ایجاد شور و نشاط در انتخابات می‌شود.

سرمست افزود: با آگاهی و تشویق جامعه و خانواده‌ها رای اولی‌های می‌توانند از این امتحان بزرگ سربلند بیرون بیایند.


مشارکت ۲۲ هزار نفر در برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در قم 


به گفته مرتضی حیدری،فرماندار قم امسال بیش از ۲۲ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و امنیتی در برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در شهرستان قم مشارکت دارند.

او علت اضافه شدن تعداد عوامل اجرایی در این انتخابات را  سه انتخابات (ریاست‌جمهوری، مجلس خبرگان رهبری و شورا‌های اسلامی) در این شهرستان به صورت همزمان و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی با به کارگیری مراقبان بهداشت  عنوان کرده است.

زمان رای‌گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و عشایر و دومین میان‌دوره‌ای مجلس پنجم خبرگان رهبری ساعت هفت صبح روز جمعه ۲۸ خردادماه  شروع می‌شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار