مومنی گفت: اهمیت موضوع مناطق آزاد جدی است و اعتقاد داریم در سیستان و بلوچستان مبحث توسعه و امنیت باید از مجاری اقتصادی بگذرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حمیدرضا مومنی مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور در نشست بررسی آغاز فعالیت منطقه آزاد سیستان اظهار داشت: اینکه بعد از ۱۰ سال منطقه آزاد سیستان مصوب شد هدیه دولت تدبیر و امید به مردم سیستان است و رسماً اعلام می‌کنیم که این منطقه باید آغاز به کار کند.

او با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته و کارهای فشرده انجام شده در چهار ماه گذشته به اندازه ۱۰ سال پیش اقدامات لازم در خصوص منطقه آزاد سیستان انجام شد افزود: با توجه به سختی کاری که در تصویب منطقه آزاد سیستان وجود داشت بیشترین اهمیت کار به نحوه اجرای این موضوع برمی‌گردد که بسیار مهمتر است تا نقاط ضعفی که در بعضی مناطق آزاد وجود دارند در این مکان تکرار نشود.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور با بیان اینکه هر آنچه که اتصال به مسائل اقتصادی در سیستان و بلوچستان نداشته باشد قطعاً به نتیجه مطلوب نخواهد رسید گفت: اگر ما می‌خواهیم با مهاجرت مقابله کنیم و توسعه اقتصادی را به ارمغان آورده و درآمد مردم را افزایش دهیم و در شرق اثرات جدی داشته باشیم باید به موضوعات اقتصادی و نقش مردم در این زمینه اهتمام لازم صورت گیرد.

او  با بیان اینکه در ۳۱ استان کشور ۱۵ منطقه آزاد داریم و خوشبختانه سیستان و بلوچستان دومین استانی است که ۲ منطقه آزاد و ۲منطقه ویژه اقتصادی دارد خاطرنشان کرد: اقداماتی که در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده در بعضی از بخش‌ها بی‌نظیر بوده و از این رو در حوزه تولید و صادرات عملکرد منطقه آزاد خوب بوده است همچنین در حوزه اشتغال عملکرد مناسبی داشته به‌گونه‌ای که در منطقه آزاد قشم نرخ بیکاری زیر پنج درصد است.

مومنی با بیان اینکه بسیاری از اقدامات برای نخستین بار در دولت تدبیر و امید برای مناطق آزاد کشور اتفاق افتاده است گفت: در سه سال گذشته تراز تجاری مناطق آزاد مثبت بوده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار