مدیر کل امور عشایر سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت گرامی‌داشت هفته جهاد کشاورزی ۱۶ پروژه عمرانی در مناطق عشایری استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

حمید طوقی مدیر کل امور عشایر سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: پروژه‌های عمرانی آماده افتتاح با اعتبار افزون‌بر ۱۶ میلیارد ریال و از محل اعتبارات استانی و ملی اجرا شده که با بهره‌برداری از این تعداد پروژه۲۱۰ خانوار از جامعه عشایری سیستان وبلوچستان از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

او بیان کرد: این پروژه‌ها شامل ساخت منبع و انتقال آب، بهسازی چشمه و اجرای شبکه داخلی، تجهیز چاه و اجرای شبکه، اجرای پنل خورشیدی و تجهیز چاه با پمپ خورشیدی است.

 عشایر سیستان و بلوچستان با جمعیتی بیش‌از ۱۰۲ هزار نفر دارای ۹۰۰ هزار راس دام هستند که ۲۵ درصد تولیدات دامی این استان را تامین می‌کنند.

سیستان و بلوچستان با ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت و ۱۸۸ هزار و ۲۲۲ کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بر اساس آمارهای موجود افزون بر ۵۱ درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
این استان دارای ۲۰ شهرستان است و افزون بر ۱۳۰۰ کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و ۳۱۰ کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار