مهم‌ترین خبر‌های انتخاباتی شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌های یزد در روز جمعه ۲۱ خرداد ماه را در این بسته خبری بخوانید.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، در این بسته  شما را از آخرین خبرهای مرتبط با ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا مطلع خواهیم کرد.

شور انتخاباتی با آغاز تبلیغات نامزد‌های شورا‌های اسلامی شهر و روستا

 احمد ترحمی، رئیس ستاد انتخابات استان یزد با گفت: تبلیغات نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا از امروز بیستم خرداد آغاز و به مدت ۷ روز به صورت یکسان برای همه نامزد‌ها ادامه دارد.

ترحمی افزود: در این دوره از انتخابات، در ۲۴ شهر استان، انتخابات شورای شهر و در ۳۹۷ روستا نیز انتخابات شورای روستا برگزار می‌شود.

از داغ شدن تنور انتخابات در یزد تا ثبت ۱۰ مورد تخلف انتخاباتی از نامزدها

او بیان کرد: نامزد‌های انتخابات شورای اسلامی شهر‌های استان، در بیست شهر برای پنج کرسی، سه شهر برای هفت کرسی و  شهر یزد برای ۱۱ کرسی شورا با هم رقابت می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد خاطر نشان کرد: نامزد‌های شورای اسلامی روستا‌های استان نیز در ۳۷۴ روستا برای سه کرسی و در ۲۳ روستا برای پنج کرسی برای جلب آرای عمومی با هم رقابت می‌کنند.

ثبت ۱۰ مورد تخلف انتخاباتی در استان یزد

رحیمی زاده، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد  با اشاره به برخی بداخلاقی‌ها نظیر پاره کردن عکس و پوستر نامزد‌ها گفت: تبلیغات نامزد‌های انتخابات در پرتو بیماری کرونا بیشتر در فضای مجازی صورت می‌گیرد و موارد توهین و تخریب در این فضا را شاهد هستیم. 

از داغ شدن تنور انتخابات در یزد تا ثبت ۱۰ مورد تخلف انتخاباتی از نامزدها

او افزود: فعالیت‌های تبلیغاتی توسط کمیته رصد فضای مجازی متشکل از نیرو‌های دستگاه قضایی و امنیتی رصد شده و تذکر لازم به متخلفان داده می‌شود.

رحیمی زاده ادامه داد: تاکنون ۱۰ مورد تخلف انتخاباتی در استان اعلام شده که عمده تخلفات مربوط به تبلیغات زودهنگام بوده است.

جشن سیاسی رای اولی‌ها در بافق

غلامی، مسئول سیاسی تیپ الغدیر استان یزد در آئین جشن ۵۰ رای اولی روستای مبارکه بافق، گفت: حضور حداکثری و انتخاب آگاهانه در اولویت انتخابات است و خیلی از مشکلات را می‌تواند حل کند.

غلامی افزود: یک رای اولی باید در انتخاب و معیار‌های کاندیدای اصلح دقت کند.

از داغ شدن تنور انتخابات در یزد تا ثبت ۱۰ مورد تخلف انتخاباتی از نامزدها

او ادامه داد: انقلابی بودن، متعهد به آرمان‌های انقلاب، قانون مداری و ... از مهمترین شاخص‌های انتخاب اصلح است.

مسئول سیاسی تیپ الغدیر استان یزد گفت: انتخاب آگاهانه و با بینش صحیح می‌تواند کشور را روی ریل توسعه و آبادانی قرار دهد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.