مجری طرح‌ های اشتغالزایی بنیاد برکت در چرام گفت: امسال بیش از ۲۰۰ طرح اشتغالزایی روستایی در این شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، علی سجادی اصل مجری طرح‌ های اشتغالزایی بنیاد برکت در جلسه اشتغال چرام گفت: طرح‌های اشتغالزایی قرار است در حدود ۸ روستای بالای ۵۰ خانوار این شهرستان متناسب با ظرفیت‌ های موجود هر روستا در زمینه‌ های مختلف اجرا شود.

سجادی اصل اعتبار پیش بینی شده طرح‌های اشتغالزایی را ۱۲۰ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: قرار است امسال این تسهیلات به طرح‌ ها و فعالیت‌ های جدید اولویت دار بنیاد برکت از جمله آبزی پروری، کشت گیاهان دارویی، پرورش بوقلمون و متناسب با مهارت افراد متقاضی و جویای کار پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه از ۲۰۰ طرح سهمیه چرام اعتبارات ۱۷۰ طرح جذب شد ادامه داد: این تعداد طرح اشتغالزایی در ۶ روستای شهرک، القچین سفلی، القچین علیا، فشیان، شیرازی و اسلام آباد دهنو اجرا شد.

سجادی اصل افزود: تسهیلات اشتغالزایی برای راه اندازی طرح‌ های روستایی شامل دام سبک و سنگین، زنبورداری، پرورش گیاهان دارویی، پرورش مرغ، بولقمون و بلدرچین و مشاغل فنی در این روستا‌ها پرداخت شد.

ابوذر صناعی نیا معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در کهگیلویه و بویراحمد هم در این جلسه گفت: بنیاد برکت از سال ۱۳۹۷ تا پایان سال ۱۳۹۹ حدود ۳ هزار طرح اشتغالزایی روستایی با اعتبار بیش از صد میلیارد تومان در بخش‌ های کشاورزی، دامپروری، گیاهان دارویی، مشاغل خرد خانگی و خدمات فنی پرداخت کرده است.

صناعی نیا افزود: بر اساس برنامه ریزی‌ های انجام شده امسال قرار است با حمایت و مشارکت بنیاد برکت که ۳ هزار ۱۰۰ طرح اشتغالزایی روستایی با پرداخت ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات در روستا‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.