دبیر کل اتحادیه عرب اعلام کرد که به سبب قدرت مقاومت و ملت فلسطین، تل آویو از جنگ اخیر علیه نوار غزه درس گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از پایگاه اینترنتی ارم نیوز، احمد ابو الغیط در گفتگو با شبکه مصری «اکسترا نیوز» گفت از ۷۰ سال پیش تاکنون، این برای نخستین بار بود که بین عرب‌ها در اسرائیل و یهودیان درگیری (گسترده) روی داد.

دبیر کل اتحادیه عرب همچنین گفت: اتفاقی که در جنگ اخیر افتاد، ثابت کرد که عزم و اراده فلسطین خدشه پذیر نیست.
ابو الغیط افزود مصر با رهبری تلاش‌ها برای آتش بس، دو طرف را نجات داد و کاری کرد که آرمان فلسطین در مسیر منطقی خود قرار بگیرد.

او همچنین هشدار داد در صورتی که در آینده نزدیک کشور فلسطین تشکیل نشود، اسرائیل مناطق رود اردن تا دریای مدیترانه را در کنترل خود خواهد گرفت، آن هم در حالی که اکنون حدود ۱۴ تا ۱۵ میلیون فلسطینی و اسرائیلی در آن زندگی می‌کنند.

ابوالغیط افزود: در مسیر مذاکره با فلسطینیان، اسرائیل بر فریبکاری و ماجراجویی تکیه می‌کند. اسرائیل از طریق این فریبکاری، به دنبال بلعیدن مناطق فلسطینی و از بین بردن احساس فلسطینیان درباره وطن و هویت خود است.

دبیر کل اتحادیه عرب درباره بحران لیبی هم اذعان کرد که در محاسبات اتحادیه در خصوص اتفاق‌های سال ۲۰۱۱ در لیبی و اجازه به نیرو‌های ناتو برای مداخله، اشتباه بزرگی روی داد.

او افزود: شورای امنیت سال ۲۰۱۱ به مداخله بیگانگان در خاک لیبی تشویق کرد و ملت لیبی به سبب آن بهای سنگینی پرداخت و منابع آن طی ده سال به هدر رفت، همان طور که اتحادیه عرب بهای محاسبات اشتباه درباره لیبی را پرداخت و حرف‌ها درباره از بین رفتن آن آغاز شد و این در حالی است که اگر اتحادیه عرب از دست برود، دیگر عرب‌ها نخواهند توانست جایگزینی برای آن ایجاد کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار