وزیر خارجه چین با اعلام اینکه مذاکرات وین در مراحل نهایی خود قرار دارد، خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، وانگ یی، وزیر خارجه چین، در سخنرانی مجازی خود در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل، خواستار افزایش تلاش‌ها برای احیای برجام شد.

او با اعلام اینکه «اقدامات قلدرمآبانه یکجانبه آمریکا» منشأ مشکلات ایجادشده بر سر برنامه هسته‌ای ایران است، گفت مذاکرات وین در مراحل نهایی خود قرار دارد و مذاکره‌کنندگان باید تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای ایران را افزایش دهند.

وزیر خارجه چین  در ادامه گفت: «برای بازگشت به توافق، لغو تحریم‌های ایران اولین کاری است که طبیعتا باید انجام شود.»

این اظهارات پیش از نخستین دیدار ولادیمیر پوتین و جو بایدن، سران روسیه و آمریکا، در ژنو سوئیس مطرح می‌شود. بنا بر گزارش‌های توافق هسته‌ای ایران یکی از موضوعاتی است که در این دیدار بررسی خواهد شد.

پیش از این هم «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، درباره به نتیجه رسیدن مذاکرات وین بر سر توافق هسته‌ای ایران ابراز امیدواری کرد.

او در توئیتی نوشت: دور بعدی نشست کمیسیون مشترک برجام به زودی برگزار می‌شود. این شروع ششمین دور مذاکرات وین بر سر احیای توافق هسته‌ای خواهد بود؛ آیا این آخرین دور خواهد بود؟ کسی نمی‌داند، اما همه مذاکره‌کنندگان امیدوارند اینطور باشد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، در سال ۲۰۱۸ میلادی به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران خارج شد و  تحریم‌هایی را علیه کشورمان اعمال کرد. در پی این اقدام و بدعهدی طرف‌های غربی توافق هسته‌ای، تهران هم عمل به تعهدات برجامی خود را کاهش داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
آقای وانگ یی مسوولان ما به اندازه ۷پشتشون اموال ذخیره کرده اند درد مردم را نمی فهمند بنظر بنده اولین کار تعویض این مسوولین بی غ... است که یک روز هم نمیتوانند در هیات یک فرد معمولی روزگار بگذرانند
آخرین اخبار