رئیسی در گفتگو با مردم گلستان مطرح کرد؛

توجه جدی به گلستان برای افزایش صادرات ایران به آسیای میانه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در گفتگو با مردم گلستان ،برنامه‌های خود برای توسعه این استان در صورت رئیس جمهور شدن را تشریح کرد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  بعدازظهر امروز در سومین روز مردم در استان‌های مختلف از جمله استان گلستان برنامه‌های نامزد‌ها را از شبکه‌های استانی شنیدند و دیدند. امروز برنامه حجت الاسلام رئیسی در گلستان پخش شد.

 

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران در برنامه تبلیغاتی خود در سیمای مرکز گلستان گفت: سهم کشور ما در مبادلات ۱۰۰۰میلیارد دلاری منطقه، ۲درصد است و ما به خوبی می‌توانیم این سهم را از ۲۰میلیارد دلار به ۴۰و ۵۰میلیارد دلار برسانیم. گلستان با این همه ظرفیت باید به مرکزی برای صادرات تبدیل شود .


حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: برای صادرات به آسیای میانه می‌توان گلستان را مورد توجه جدی قرار داد.

 

ما در مورد استان گلستان به عنوان استانی که هم جنگل و ساحل دارد و اقتصاد وابسته به جنگل و دریا هم برای آن مطرح است برنامه ریزی کرده‌ایم.

 

حجت الاسلام رئیسی با بیان این که کشاورزی و دامپروری از ظرفیت‌های خوب اقتصادی گلستان است، افزود: بعضی کشور‌های اروپایی دسترسی کمی به دریا دارند، اما ۵۰ درصد درآمد آن‌ها از دریا و صنعت آبزی پروری است.

 

رئیسی با تاکید بر اینکه صنعت آبزی پروری در گلستان باید بازنگری و توسعه یابد، ادامه داد: چرا نزولات آسمانی در گلستان باید به سیل مخرب و نگران کننده تبدیل شود و مردم از باران دلهره داشته باشند در حالی که می‌توان از آن بهره اقتصادی در کشاورزی و آبزی پروری برد.

 

این نامزد ریاست جمهوری ادامه داد: نزولات آسمانی در گلستان به سبب تغییر کاربری بی ضابطه، از بین رفتن جنگل، لایروبی نشدن رودخانه‌ها و اصلاح نشدن زیرساخت ها، به سیل مخرب و دلهره برای مردم تبدیل شده است.


وی با بیان اینکه در این باره قوانین وجود دارد، اما اجرا نمی‌شود، افزود: ما باید به رهاشدگی منابع طبیعی، پایان بدهیم.


آقای رئیسی اضافه کرد: ضمن بهره برداری منابع طبیعی، باید آن را مدیریت کنیم، اما نه مقطعی. آبخیزداری و آبخوان‌ها باید حتماً فعال شود.

 

این نامزد ریاست جمهوری ادامه داد: گلستان، استانی است که هم جنگل دارد و هم دریا و هم جوانان تحصیلکرده. با این همه ظرفیت نباید در این استان شاهد این نرخ بیکاری باشیم. گلستان با این همه ظرفیت باید به مرکزی برای صادرات تبدیل شود.


آقای رئیسی گفت: می‌توانیم اقتصاد روستا، جنگل، دریا و گردشگری را فعال، زنجیره ارزش کالای کشاورزی را ایجاد و اشتغالزایی کنیم. طرح توسعه بندرترکمن باید اجرایی شود.


وی با بیان اینکه کشاورز باید کشاورزی اش، تولیدکننده باید تولیدش و مردم باید خریدشان قابل پیش بینی باشد، افزود: زمینه‌ها برای توسعه گلستان وجود دارد، اما حلقه مفقوده، مدیریت جهادی است که باید پای کار بیاید و دغدغه مردم را به حداقل کاهش دهد.

 

راه برای قانونمندی باز و جلوی تخلف با قدرت گرفته می‌شود

 

این نامزد ریاست جمهوری در ادامه گفت: فعالان اقتصادی در استان باید با تسهیلات و پشتیبانی حقوقی و قضایی، حمایت شوند. البته تلاش‌هایی شده است، اما تلاش‌های بسیاری باید بشود. به برکت توانایی مردم و فعالیت تولیدکنندگان در همه بخش ها، تولید رونق پیدا می‌کند و دولت هم در خدمت مردم خواهد بود.


آقای رئیسی افزود: در دولت مردمی، راه را برای قانونمندی باز می‌گذاریم و جلوی تخلف را از ناحیه هرکه باشد با قدرت می‌گیریم تا مردم احساس کنند که قانون در جامعه جاری است. بنای ما این است که گره‌ها گشوده و بی اعتمادی‌ها به اعتماد تبدیل شود و این روز دور نیست.

 

انتهای پیام / فا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.