پیشرفت خراسان رضوی برنامه اصلی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی و رضایی

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی و محسن رضایی دو نامزد ریاست جمهوری در گفت و گوی تلویزیونی شبکه استانی از طرح پیشرفت خراسان رضوی خبر دادند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت وگوی تلویزیونی با مردم خراسان رضوی که از صدای و سیما پخش شد گفت: این عقیده را همواره  داشته ام به جای این که آستان قدس بیاید در برخی از کار‌هایی مثل پاساژسازی شراکت کند باید به توسعه تخت‌های بیمارستانی  بپردازد.

او افزود: مسئله اول در مشهد، مسئله زیارت و تسهیل در امر زیارت است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که سالیانه بیش از ۲۷ تا ۳۰ میلیون زائر برای زیارت به مشهد می‌آیند،ادامه داد: تسهیل سیاست زیارت مبدأ تا مبدأ برای زائر باید ادامه پیدا کند، چرا که وقتی‌ زائری به مشهد می‌آید باید در آرامش باشد، همچنین حمل‌ونقل و اسکان از مواردی است که باید در تسهیل زیارت مدنظر قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بیان کرد:  درراستای تسهیل زیارت زائرسرا‌هایی را احداث کردیم که زائران بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

او به جایگاه شهر مشهد به‌عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی اشاره کرد و تصریح کرد: استان و شهر مشهد به‌عنوان قطب کشاورزی است  که در راستای تأمین آب استان اگر مدیریت آب شرب، صنعت و کشاورزی به‌خوبی انجام شود مشکلات کمتری خواهیم داشت.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مسئله حاشیه‌نشینی شهر مشهد یکی دیگر از مسائل مهم این شهر است تأکید کرد: مشهد و برخی از شهرستان‌های استان بیش از دیگر جا‌ها با مسئله حاشیه‌نشینی مواجه است، مردمی که در حاشیه شهر زندگی می‌کنند اغلب از روستا‌ها به حاشیه شهر مشهد پناه آورده‌اند، این افراد زمانی خودشان مولد بودند، اما به دلیل حمایت نکردن از مردم روستا‌ها مجبور شدند به حاشیه شهر بیایند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی اظهار کرد: مسائل اقتصادی و تجاری استان از مسائلی است که باید به آن توجه ویژه کرد، تولیدکنندگان استان می‌توانند سهم استان در صادرات کشور را افزایش دهند که یکی از راهکار‌ها راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی است.

او با بیان این که مسئله مسکن در خراسان رضوی قابل‌حل است، افزود: زمینه برای توسعه در این استان بسیار فراهم است.  چرا جوانان تحصیل‌کرده باید معطل کار بمانند؟ در حوزه دانش‌بنیان‌ها و اقتصادی می‌توان در مشهد فعالیت کرد و به دست توانای جوانان و دانشگاه‌ها می‌توان بیکاری و مسکن را حل کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  ادامه داد: مسئله ازدواج را باید به جوانان واگذار کرد و اگر یقین داشته باشیم که زمینه اشتغال و مسکن را فراهم کنیم مسئله ازدواج نیازی به تبلیغ نخواهد داشت و حتماً توسط خود جوانان انجام خواهد شد. ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های فرهیختگان و بزرگان و توجه علی بن موسی‌الرضا (ع) به زائران و مجاوران ، مشکلات و دغدغه‌های مردم شهر و روستای استان و مشهد مقدس را مرتفع کنیم. این کار به همت شما مردم بستگی دارد که ضمن حضور فعال در انتخابات، بعد از انتخابات هم مشارکت فعال در رفع مشکلات و اجرای عدالت در تقسیم ظرفیت‌های کشور داشته باشید.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بیان کرد: جوان خراسانی، همشهری بزرگوار ما اگر به هر دلیلی سرخورده شده‌اید، با یک دنیا امید به آینده روشن در صحنه حضور پیدا کنید. بنده تردید ندارم تغییر دست شماست. این نامزد انتخابات با توجه  به عملکرد خود در دستگاه قضا اشاره کرد و تاکید کرد: در دوره کوتاه تحول در دستگاه قضا گام‌هایی برداشته شد که وضعیت نگاه مردم را به این دستگاه نسبت به قبل تغییر داد. این تغییر امکان‌پذیر است. آمدن من به این میدان دغدغه  سفره و کسب‌وکار مردم، وضعیت دولت و مشکلاتی بود که بنده را به میدان آورد من معتقدم بعد از گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب حتماً وضع جامعه ما می‌تواند بهتر شودکه این  نیازمند کار و اراده جدی و مجاهدانه هدفمند است.


بیشتر بخوانید


 محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری خطاب به مردم خراسان رضوی گفت: بنده متعهد می‌شوم به‌محض استقرار دولت خود، طرح اقدام و پیشرفت خراسان را امضا و به آن عمل کنم.

او افزود: امیدواریم بتوانیم با حمایت علی بن موسی‌الرضا (ع) چهره شادمانی را به ملت برگردانم، مشکلات معیشتی را برطرف کنیم و زوار امام هشتم نیز با شادمانی، بدون غصه تهیه بلیت و با سربلندی به پابوسی حضرت امام رضا  مشرف شوند.


نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: بنده متعهد می‌شوم صنعت خراسان را که فضای بسیاری برای توسعه دارد ارتقا دهم از جمله پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، صنایع تبدیلی، صنایع معدنی و صنعت زعفران در تربت‌حیدریه و دیگر شهرستان‌ها، همچنین برنامه توسعه شهر‌های سبزوار، نیشابور و تایباد و همه شهرستان‌های خراسان تهیه‌شده و منتشر خواهم کرد. همچنین چند مدرسه تربیت زمامداران آینده نیز در خراسان ایجاد خواهیم کرد و جوانان شایسته و گمنام  را به این مدارس می‌آوریم و به‌عنوان زمامداران آینده تربیت می‌کنم.

رضایی در بخش‌های دیگر سخنان بیان کرد: اکنون هر خانه ۸۰ متری ۳۲۰ میلیون تومان هزینه دارد، اما در دولت ما هر کس ۳۰ میلیون تومان و ۱۰ درصد این مبلغ را بیاورد بقیه پول را از بانک‌ها وام می‌دهیم و همان خانه در وثیقه بانک خواهد ماند تا همه اقساط پرداخت شود و سود آن را هم دولت متقبل می‌شود. در اروپا و آمریکا هم همین‌گونه عمل می‌شود و وام رهنی وجود دارد. اگر بخش مسکن را رونق ببخشیم ۳۰۰ صنعت پشت سر آن به راه خواهد افتاد و نقش مهمی در اشتغال‌زایی خواهد داشت.

او تصریح کرد: مناطق اقتصادی را رونق می‌بخشیم. قرار نیست تهران، استان‌های دیگر را استثمار کند و خارج از ایران، تهران را استثمار کنند. درصدی از ثروت استان‌ها به تهران رفته و از آن جا به خارج می‌رود. قرار نیست یک نسخه واحد از تهران به استان‌ها ابلاغ شود.

نامزد ریاست جمهوری تاکید کرد: دولت ما دولت اقدام و تحول و دولت پایان دادن به وعده‌های بی‌پشتوانه است.  یارانه ۴۵۰ هزار تومانی برای همه استان‌هاست، اما برخی اقدامات مختص هر استان است و اختیارات تصمیم‌گیری را به هر استان می‌دهیم. استانداران را از میان مدیران همان استان انتخاب و کسانی را معرفی می‌کنیم که توسط نخبگان  انتخاب و به هیئت دولت معرفی‌شده باشند.

رضایی با بیان این که، حفظ کرامت انسانی مهم‌ترین هدف دولت ماست اظهار کرد: مسئله ازدواج جوانان مورد توجه است؛ در مرحله نخست به بانوان خانه‌دار که بیش از دو فرزند داشته باشند بعد از شش ماه آموزش، حقوق پرداخت خواهیم کرد، ارتقای کرامات انسانی را از داخل خانه آغاز خواهیم کرد و کسب‌وکار‌های خانگی را توسعه‌خواهیم داد و اولین توجه ما به قشر‌های آسیب‌پذیر خواهد بود.


او افزود: چنین نیست که نتیجه انتخابات از قبل مهندسی‌شده باشد و این مردم هستند که سرنوشت صندوق‌ها را تعیین می‌کنند. دوباره می‌خواهیم قیام سوم را برای زندگی بهتر و برای پیشرفت ایران و دستیابی به قله‌های بلند انجام دهیم و  دوباره استان‌ها و اقوام ایرانی را به میدان بیاوریم و  وحدت ملی را همانند دوران دفاع مقدس در ایران به وجود بیاوریم.

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.