پس از ۲۳۰ دقیقه به پایان رسید؛

سومین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری

سومین مناظره ریاست جمهوری ۱۴۰۰ راس ساعت ۱۷ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سومین مناظره ریاست جمهوری ۱۴۰۰ با حضور ۷ کاندیدای احراز صلاحیت شده توسط شورای نگهبان امروز شنبه ساعت ۱۷ در محل سازمان صداو سیما برگزار شد.

فرآیند مناظره با ورود نامزد‌های ریاست جمهوری به رسانه ملی و پس از قرعه کشی صندلی‌ها، و پخش سرود ملی کشورمان و تلاوت قرآن کریم و قرائت بیانیه کمیسیون نظارت بر تبلیغات ریاست‌جمهوری توسط مرتضی حیدری مجری مناظره شروع شد.

مناظره سوم ۷ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری نیز همانند مناظره اول و دوم از دو بخش ۹۰ دقیقه‌ای تشکیل شده که هر بخش هم حاوی قسمت‌های مختلف است. بین دو بخش نامزد‌ها ۱۵ دقیقه وقت استراحت دارند.

ترتیب صندلی نامزد‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای آخرین مناظره

در سومین مناظره هم ترتیب صندلی نامزدها (همانند دو مناظره قبلی) بر اساس قرعه‌کشی مشخص شد.

علیرضا زاکانی صندلی شماره ۲
محسن رضایی صندلی شماره ۷
محسن مهرعلیزاده صندلی شماره ۵
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صندلی شماره ۴
عبدالناصر همتی صندلی شماره ۳
سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی صندلی شماره ۶
سعید جلیلی صندلی شماره ۱

 "دغدغه‌های مردم" موضوع سومین مناظره تلویزیونی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری است.

در بخش نخست این مناظره یک سوال مشترک از هر هفت نامزد پرسیده می شود که هر نفر هفت دقیقه فرصت پاسخگویی دارد.

راهکار شما در مقابله با تورم، عدالت، رکود، مقابله با فساد, یارانه‌ها و اشتغال چیست؟

قاضی‌زاده هاشمی: منابع کشور به صورت نادرست در حال توزیع است

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نخستین فردی بود که طبق قرعه کشی هفت دقیقه خود را آغاز کرد. قاضی زاده در ابتدا اظهار کرد: امروز در پنجره‌ طلایی هستیم، ولی عقب افتادیم. دچار قفل و انسداد شده‌ایم. کلان‌روندها و موضوعات اساسی هنوز حل و فصل نشده، در مناظرات قبلی دوره‌های گذشته همین مشکلاتی را که الان ذکر می‌کنیم را بیان می‌کردند، چه بسا سطح دغدغه‌ها نیز افت کرده است. قبلا درباره‌ مفاهیم بلندی مثل آزادی نیز بحث می‌شد.

وی ادامه داد: لازم است مشکلات مردم ریشه یابی شود؛ نرخ بیکاری در حال افزایش است. منابع کشور به صورت نادرست در حال توزیع است؛ مردم این را از چشم مدیریت ناکارآمد مسئولان می‌بینند. اگر نگاه کنیم می بینیم که در برخی تعاریف افت کردیم که این موضوع باعث بی اعتمادی به دولت ها شده است که این موضوع را در مسئله کرونا به وضوح مشاهده می کنیم. در موضوع گرانی بنزین کسی حاضر نشد موضوع را گردن بگیرد و در نهایت مقام معظم رهبری پا به میدان گذاشتند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: خطاب به مسئولین مروبط به خصوص آقای روحانی عرض می‌کنم شما از دفتر خود خارج شوید، بنده حاضرم هم در موضوع کرونا و هم در تمام موضوعات با شما گفت‌وگو کنم. ساز وکار و طرز تفکر مدیران کشور باید تغییر کند. پیش بینی کرده ایم که دولت را به مردم واگذار کنیم و اختیار عزل و نصب مدیران را مدیران واگذار خواهیم کرد.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به مسئله اصلی کشور، مطرح کرد: مسئله اصلی کشور، نظام دیوان سالار کشور است که ۷۰-۸۰ سال است که تغییر نکرده و باعث ضعیف شدن مردم شده است. بر خلاف تاکید قانون اساسی، ما روز به روز مردم را از میدان خارج کرده ایم.

رضایی: در کشور دچار جنگ زرگری هستیم

محسن رضایی هم در ابتدای صحبت های خود گفت: میلاد با سعادت حضرت معصومه و روز دختر را تبریک می‌گویم. دغدغه‌ای که در این ۷ دقیقه مطرح شده را قبول دارم، ولی دغدغه‌های مردم بسیار بیشتر است. ما باید ببینیم چرا مشکلات حل نشده؛ ۵۰ سال است که بیکاری، گرانی، کاهش ارزش پول ملی داریم.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: من می‌گویم چرا مشکلات حل نمی شود؟ گوشت، چادر مشکی، ذرت در دست یک عده خاص است. آقازاده‌ها در کار هستند. امروز مدیران اقتصادی چه کار می کنند؟ به جنگ زرگری مشغول هستند. یک عده بحث حجاب، یک عده فیلترینگ، موشک، دیوارکشی و کنسرت را مطرح می‌کنند. رهبر معظم انقلاب داستان را فیصله می دهند، دوباره راه می افتد. این تاخت و تاز بیهوده در دولت و میدان ها اجازه نمی دهد که دولت‌ها بر مشکلات مردم متمرکز بشوند.

رضایی گفت: معماری نوین اقتصادی ایران را در برنامه داریم. باید اقتصاد جراحی شود، برنامه دولت ما با بکارگیری همه اقوام ایران، بانوان، حزب‌ها و همه اقلیت‌هاست. ما دولت قوی و پاسخگو ایجاد می‌کنیم و از درون دولت اصلاحات را اعمال می‌کنیم. اقتصاد زندگی و اقتصاد استانی و اقتصاد زندگی را در برنامه داریم. برخی نگران یارانه مردم هستند؛ نگران نباشید اگر دزدی نکنید ما موضوع منابع ۴۵۰ هزار تومان را حل می‌کنیم. حقوق به خانم‌ها اعطا می شود، وام مسکن با ۵۰ سال بازپرداخت می دهیم و ۳۰ درصد سهم نفت را برای تک تک استان‌ها برنامه ریزی کرده‌ایم. ۴ پروژه بزرگ انرژی نو را برنامه ریزی کردیم که در سه سطح اقتصاد اجرایی کرده و بیکاری و گرانی را حل می‌کنیم.

رئیسی: ایجاد پنج میلیون شغل در ۴ سال دولت امکان پذیر است و باید صورت بگیرد

سید ابراهیم رئیسی هم در ابتدای صحبت‌های خود گفت: دغدغه هایی که اعلام کردید بخشی از دغدغه های مردم است. ما نشست های بسیاری داشتیم در همین دورانی که در دستگاه قضا بودم و در آستان قدس از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شدم و به دلیل ارتباط با مردم راهکار برای آنها پیدا کردم. برنامه اقتصادی را می توان در سه بخش تقسیم کنیم، اصلاح دولت، مسئله حمایت از خانواده ها و اقشار محروم، جهش تولید و تقویت کسب و کار. حتما باید سامانه جامعی ایجاد کرد که بتواند داده های اقتصاد را رصد کرد و همه قرار دادها در سامانه ای پشت ویترین برای مردم قرار بگیرد.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما این کار را در آستان قدس انجام دادیم. اولین مساله در قوه قضائیه برای مردم چرایی حساب خاص قوه قضائیه بود که ما این را شفاف کردیم. اگر مساله شفاف شود، قاچاق کالا و فرار مالیاتی کنترل خواهد شد. دولت‌های مختلف گفتند که تحول در بانک‌ها ایجاد می کنند، اما موفق نشدند. اصلاح نظام بانکی باید انجام و این موضوع باید با سامانه هوشمند حل شود. کاهش مالیات از ۲۵ درصد به ۱۰ درصد از واحد‌های تولیدی باید انجام شود.

رئیسی اظهار کرد: ادارات ما در طراز جمهوری اسلامی نیستند و باید بستر‌های فساد زا ریشه کن شوند. ضابطه‌های دست و پاگیر و مجوز‌های پیچیده باید برداشته شود. مجوز‌های پیشینی کسب‌وکار‌ها باید به مجوز‌های پسینی تبدیل شود. فساد اداری قابل قبول نیست. در حمایت از معیشت خانوارها، اولین مسئله کنترل گرانی است. اقدامات ما باید به کاهش تورم منجر شود. ایجاد ۴ میلیون شغل در ۴ سال دولت امکان پذیر است و باید صورت بگیرد.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: بخش دوم حمایت از خانواده‌ها و اقشار محروم است. تورم قابل قبول نیست تورم در هشت سال اخیر بیش از ۳۰۰ درصد زیاد شده است و باید به سمت یک رقمی کردن حرکت کنیم. مدیریت بازار ارز و تقویت پول ملی در دستور کار است. افزایش نظارت در بازار بسیار مهم است و تامین حداقلی معاش مردم و ارائه کارت اعتباری برای سه دهک پایین بسیار مهم است.

زاکانی: ام‌المسائل کشور گرانی و تورم است

علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری هم در مورد مشکلات مردم اظهار کرد: ام‌المسائل کشور گرانی و تورم است که در حوزه مشکلات مردم در تامین خوراک و پوشاک بیشتر شده است. تورم در سال ۹۰، ۱۹ درصد و سال ۹۹، ۳۹ درصد و به صورت نقطه ای ۵۰ درصد است که این اقدامات دولت آقای روحانی است. نقدینگی به ۳ هزار و ۵۰۰ و پایه پولی به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و آقای همتی باید پاسخگو باشد.

زاکانی گفت: دولت عادت کرده که از جیب مردم خود را اداره کند. بنده در سال اول نرخ تورم را نصف تورم موجود خواهم کرد، امروز رقابت بین غارت‌گران و غارت‌شدگان است و بنده صدای غارت شدگان هستم. امروز مفاسد و بی عدالتی بالاست و سعی کردم با گردن کلفت ها درگیر شوم، مانند دادستان تهران، برادر رئیس جمهور و ... . بنده معتقدم که باید ریشه فساد خشک شود و قول می دم در دولت اقدام و اصلاح این کار را خواهم کرد.

وی ادامه داد: شبکه هایی که در دولت، مجلس، قوه قضائیه شکل گرفته بود می شناسم و با فساد برخورد می کنم، برخی از واگذاری ها صورت گرفته که ۲۵۰ میلیارد تومان فقط به ۳ برادر داده شده که از حلقوم آنها بیرون می کشم.

وی گفت: جهش تولید را ملاک قرار می دهم و مجوزها، مقررات زدایی، مالیات و بیمه، صادرات و... سامان خواهم داد و ناظر به شفافیت هستم و تمرکز دولت بنده بر استان ها استم و برنامه استان ها را نوشته ام و مشکلات شهرستان ها را با دولت الکترونیک حل خواهم کرد. رانت در دولت اقدام و اصلاح به هیچ وجه وجود ندارد، ساماندهی یارانه پیدا و پنهان را در دستور کار قرار دادم. یارانه پنهان چیزی نیست که به سادگی مهار کرد؛ بخشی از جامعه ۱۵ برابر بقیه انرژی مصرف می‌کند، یارانه آشکار را ساماندهی می کنیم. ۷۰ میلیون نفر بن کالا دریافت می‌کنند. ۳ دهک پایین جامعه پول نقد دریافت می کنند، دهک اول ۲۵۰ هزار تومان، دهک دوم ۲۰۰ هزار تومان و دهک سوم ۱۵۰ هزار تومان.

زاکانی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری، چیزی نیست که دولت اعلام کرده است؛ ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار شغل را ایجاد می کنم، برای تامین مسکن سالی ۱ میلیون مسکن می‌سازم؛ علاوه بر آن نیز۳۰۰ هزار مسکن حمایتی ساخته می شود. 

جلیلی: رئیس جمهور باید زمان را مقدم بشمارد

سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره مباحث مطرح شده گفت: موضوعات مطرح شده درست است‌؛ اما دغدغه مردم چیز دیگری است که چرا این مشکلات حل نمی شود؟ دغدغه مردم این است که چرا مشکلات فوق حل نشده است. تورم در دنیا ۲ و نیم درصد است؛ اما چرا در ایران این مشکل حل نشده است. دغدغه مردم این است که چرا دولت نسبت به موضوعات فوق عقب افتاده؛ مردم در زندگی این مشکلات را حس می کنند. مردم نگرانی دارند که آیا تورم سال آینده پایین است یا خیر؟ اگر شما می خواهید این مسائل را حل کنید باید برنامه ریزی و نقشه جامع داشته باشید تا مشکل حل شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: رئیس جمهور باید به برنامه‌ها اشراف داشته باشد و بداند که کدام وزارتخانه چه می کند؟ رئیس جمهور باید زمان را مقدم بشمارد تا بتواند مشکلات را حل کند. باید نقطه گذاری انجام شود تا بداند در پایان سال اول یا دوم در چه منطقه ای قرار دارد. رئيس جمهور ظرفیت های زیادی دارد و باید مصلحت مردم را پیگیری کند. مردم می خواهند بدانند رئیس جمهور چه برنامه ای دارد و چه کارهایی انجام می دهد.

همتی: دوستان می‌خواهند ما بدون دنیا زندگی کنیم

عبدالناصر همتی گفت: بدون رشد اقتصادی ۵ درصد نمی‌شود بیکاری را حل و رفاه را به کشور برگرداند. در یک دهه گذشته میانگین رشد اقتصادی نیم درصد بوده و بدون رشد اقتصادی نمی‌توان رفاه داشت. باید محیط سرمایه گذاری امن باشد تا بتوانیم به رشد اقتصادی برسیم. آقای رئیسی می‌گوید گرانی را برخی به وجود آورده اند، اصلا گرانی وجود ندارد. تحریم مبادلات اقتصادی اقتصاد ما را به هم زده و این شرایط را ایجاد کرده است، آقای رئیسی خودمان را به راه دیگر نزنیم. تحریم خیلی مهم است ولی آقای جلیلی مشکل ما بیش از این ۷ مورد است.

وی ادامه داد: دوستان می‌خواهند ما بدون دنیا زندگی کنیم. هزینه این بدون دنیا زندگی کردن از جیب مردم خارج می‌شود و رشد اقتصادی نداریم. یک کشتی در روی آب‌های آزاد نداریم و پرسپولیس و استقلال نمی‌توانند هدیه خود را از‌ AFC بگیرند. آقای رئیسی به عنوان سر گروه این ۵ نفر بگوئید اگر رئیس جمهور شوید برای تحریم چه می‌کنید؟ من پاسخ می‌دهم اگر شما روی کار بیاید این تحریم بدتر می‌شود. این کاسبان تحریم اجازه ندادند سرمایه گذاری در کشور انجام شود و این گروه با همراهی ترامپ با هم زیر میز زدند. آقای رئیسی شما نمی‌خواهید اصلا سرمایه به کشور وارد شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: همین نامزدهای فعلی نگذاشتند FATF تصویب شود. من اقتصاد خوانده ام برای کشورهای همسایه برنامه دارم. در سیاست خارجی من عربستان دشمن نیست، امارات دشمن نیست. کسانی که با FATF مشکل دارند گل به خودی زده اند.

همتی اظهار کرد: این ۵ نفر نگذاشتند FATF تصویب شود؛ می گویند برای چه باید با خارج باید ارتباط داشته باشیم؟ خب معلوم است دلار گران می‌شود. یک کشور در دنیا نشان بدهید که بدون تعاملات بین‌المللی رشد اقتصادی داشته باشند. اگر تحریم‌ها نبود کاسبان تحریم سالی ۳۵۰ هزار میلیارد تومان ضرر می‌کردند. اگر رقبای من روی کار بیایند تحریم‌ها شدیدتر می‌شود؛ تحریم‌های جدیدی با اجماع جهانی شکل می گیرد. 

مهرعلیزاده: برخی افراد همیشه دوست دارند همه‌ جا باشند

محسن مهرعلیزاده نامزد انتخابات ریاست جمهوری هم در ادامه بحث بیان کرد: موفقیت تیم‌های ورزشی را به مردم تبریک می‌گویم. برنامه دولت زندگی اقتصاد محور است که به معیشت مردم و مسائل اقتصادی مربوط است و به جوانان و جامعه ربط دارد. افزایش حقوق و بیمه تکمیلی از برنامه‌های من است و مردم می‌توانند آن‌ها را در سایت من ببینند.

مهرعلیزاده  گفت: مردم در حال حاضر اعتمادی به مدیران ندارند و با آن‌ها همکاری نمی‌کنند. کم تر از ۱۰ درصد مردم اخبار را از صدا و سیما دنبال می‌کنند و حتی فیلم مستند من را سانسور می‌کنند. نگاه ارباب به رعیت باید تغییر کنند. برخی افراد همیشه دوست دارند همه‌ جا باشند. رخ دادن یک اتفاق در کم ترین زمان به بحران تبدیل می‌شود و مثال آن باران و سیل و اتفاقات آبان ۹۸ است.

وی گفت: ما می‌توانیم بحران‌ها را حل کنیم. مسئله شفافیت مهم است و این همه رانت و فساد به دلیل عدم شفافیت است. اگر شفافیت بود بحث عیسی شریفی که به شهردار وقت وصل بود پیش نمی‌آمد. یا پرونده بابک زنجانی و طبری‌ها که باید با شفافیت بیشتری همراه بود. اگر کرونا خطرناک است با این وضعیت قرمز آقای رئیسی شواف می‌کنند و هزاران نفر را در خوزستان جمع می‌کنند. آقای رئیسی اگر قرار بود سید محرومان باشند الان سید مرحومان می‌شوند.

در قسمت دوم بخش اول هر نامزد چهار دقیقه وقت دارد تا سخنان دیگر نامزدها را نقد کند

قاضی‌زاده هاشمی: دولت روحانی با بد مذاکره کردن، فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از بین برد

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در نقد سخنان دیگر نامزد‌ها گفت: سپردن درمان به بانیان وضع موجود، مانند سپردن درمان مالاریا به پشه آنوفل است؛ دوستان جوری صحبت می‌کنند انگار خودشان در کار نبودند و تازه از راه رسیدند و از موضعی صحبت می‌کنند که ۸ سال پیش با یک بیان قوی‌تر زده شد و شد آنچه امروز می‌بینیم. 

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: دولت با بد مذاکره کردن، فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از بین برد. اگر بلد نبودید کشور را اداره کنید و ساختار‌ها را تغییر دهید، این‌ها تقصیر کس دیگر است؟ 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: راه حل مشکلات امروز، تغییر نسل سیاستمداران است؛ ما به آن‌ها احتیاج داریم تا از توانایی‌های آن‌ها استفاده کنیم تا ما را از وضع موجود خارج کنند. اینکه مشکلات امروز حل نمی‌شود به خاطر این است که عده‌ای به جای اینکه طرف مردم را بگیرند، ضد مردم شدند و به طبقه خاص تعلق گرفتند و قومیت گرایی و حزب بازی آمده است.

او در پایان مطرح کرد: تغییر مدل حکمرانی باید به سمت مردم اتفاق بیفتد؛ تا مانند اول انقلاب، جوانان در کنار مردم قرار گرفته و دست مردم را بگیرند.  راه حل من حضور جوانان انقلابی در متن کشور است. امروز جوانان دانش آموختند دنیا دیده اند و در صحنه هستند.

زاکانی: مشکل امروز کشور ۳ نون است؛ ندانستن، نخواستن، نتوانستن

علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: مردم عزیز مشکل امروز کشور ۳ نون است ندانستن، نخواستن، نتوانستن که مظهر آن دولت آقای روحانی و افرادی است که با ایشان کار کردند.

وی گفت: مشکل ما دروغگویی است، اگر پینوکیو در عالم واقع وجود داشت دماغش چند دور دور زمین می چرخید، آقای همتی آبان ۹۸ گفت که نرخ بنزین در حوزه اقتصادی تاثیر ندارد و نوشته های آقای همتی موجود است. البته آقای همتی بعدا اعلام کرد که با افزایش قیمت بنزین مخالف بودم؛ آقای همتی چرا دروغ می گویید؟ این نامه شماست در تاریخ ۳۱ شهریور ۹۸ که درخواست کردید قیمت بنزین ۵ هزار تومان شود تا کسری بودجه دولت جبران شود. گذشت آن زمان که کلاه سر مردم گذاشتید.

زاکانی افزود: آقای همتی شما اسرار مملکت را به AMF دادید؛ میزان ذخایر ارزی و ... را در اختیار دشمن قرار دادید که باعث این مشکلات اقتصادی شد؛ بعد با آن بی کفایتی موضوع بنزین را دنبال کردید و رئیس جمهور هم گفت من صبح جمعه فهمیدم. آقای مهرعلیزاده کرسنت ۵۳ میلیارد دلار ضرر برای کشور داشته است. یا اطلاع نداشته اید؟ ۳ برابر مسکن مهر برای ممکلت ضرر داشت، بعد می آیید حرف سیاسی می زنید؛ ما استاد حرف سیاسی هستیم؛ بیایید بعدا به شما حرف سیاسی یاد بدهیم.

رضایی: نمی‌گذاریم با سرنوشت ملت بازی شود

محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم هم در ادامه بحث گفت: این نظام سیاسی کشور ابتدا داخلی بود، اما نفوذی‌ها آمدند و فضای سیاسی کشور را مدیریت کردند. خیلی‌ها انگار نا آگاه هستند یا نمی‌خواهند مشکل را حل کنند. رهبر انقلاب مشکلات را حل کرده  و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را تبیین کردند، اما در مجلس این‌ها قانون تصویب نشده که اگر این کار انجام می‌شد مشکلات را حل می‌کرد.

رضایی گفت: رهبر انقلاب با خط مشی نرمش قهرمانانه به برجام خط دادند و حمایت کردند. قرار بود اقدامات دولت برای رفع تحریم باشد، اما تحریم برطرف که نشد، بیشتر هم شد. به قول یک بنده خدایی باید زد زیر میز این طوری نمی‌شود کشور را مدیریت کرد.

وی اظهار کرد: دولت ما اقتدار و قانون را مستقر می کند؛ حق شما را از گردن کلفت‌ها را می گیرد. این نفوذی ها در پشت صحنه که باعث آلودگی امنیتی شده اند و کسانی که با دعوای زرگری وقت شما را می گیرند از پستو بیرون می آوریم. ما نمی‌گذاریم با سرنوشت ملت بازی شود. برنامه من جراحی های بزرگ است، ولی روی کاغذ نیست و عملی می شود. ما باید عقلانیت را برگردانیم. عقل فردی و جناحی جای عقل جمعی را گرفته است. مسئولان در حال حاضر در برابر مشکلات می گویند همینی که هست؛ این بی احترامی به مردم است، اگر تعامل داخلی نداشته باشیم؛ قطعا تعامل خارجی غیرممکن است.


بیشتر بخوانید

اولین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری

دومین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری


جلیلی: برجام یک چک بی‌محل بود که جواب نداد

سعید جلیلی هم در ادامه اظهار کرد: یکی از نکاتی که برای اقتصادی کشور و حکمرانی اهمیت دارد وجود ثبات در سیاست‌های اقتصاد و محیط امن اقتصادی کشور است که نمی‌شود آن را انکار کرد. مهم‌تر اینکه ناکارآمدی را گردن تحریم نیندازیم، کسی که رئیس جمهور می‌شود باید فهم صحیح از مناسبات جهانی داشته باشد، اما متاسفانه برخی کوچک‌ترین فهم را در این خصوص ندارند و می خواهند رئیس جمهور شوند.

 نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ادامه داد: وقتی صحبت از جهش تولید می‌کنیم نیاز به صادرات دارد. دوستان، مذاکرات را با چند کشور محدود کردند. سوال من این است که باید بگوییم برای فهم تحریم چه برنامه‌ای داریم؟ بعد بگوییم عده‌ای در داخل نگذاشتن این نفهمیدن مسئله است؛ ما باید راه داشته باشیم تا تحریم را بی اثر و دشمن را پیشمان کنیم تا محیط امن برای اقتصاد ایجاد شود.

وی گفت: تعامل سازنده با جهان را چگونه شکل می دهم؟ کشور ما معطل ۳ کشور شده است؛ شما می‌گویید در مذاکره موفق بودید؛ تحریم‌ها هزار تا شد و دلار ۳ هزار تومانی شد ۳۰ هزار تومان. شما نتوانستید مذاکره کنید، در مذاکره باید تهدید و فرصت را با هم دید.

 نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ادامه داد: شما می‌گویید تعاملات خارجی خوب است، اما چه‌قدر با کشور‌های همسایه مراوده دارید؟ بانک مرکزی یک طرح درباره مبارزه با تحریم ارائه دهد، رئیس جمهور باید فهم مناسبات جهانی را داشته باشد، برجام یک چک بی‌محل بود که جواب نداد.

همتی: بهترین دوستان ما عراق و چین هستند که آنها هم پول های ما را نمی دهند

عبدالناصر همتی هم در بخش دوم سخنان خود اظهار کرد: آقای جلیلی می فرماید چرا با سه کشور مذاکره می کنید؟ آقای جلیلی یک دهه کشور را با بیانیه خوانی معطل کردید و چی دی پی کشور ۸۰ درصد کاهش یافت. آقای جلیلی بی خودی می گویید تعامل خوب است؟ تعامل با چه کسی؟ دنیا این جور با ما کار نمی کند. آقای زاکانی به عنوان پلیس بد ورود کردند و من جواب حرف‌های‌شان را نمی‌دهم.

همتی ادامه داد: وزیر اقتصاد و برخی رقبا برای من بی اخلاقی کردند. مدت‌ها قبل به دفتر رئیس‌جمهور و مقام معظم رهبری نامه خصوصی نوشتم و هشدار دادم که مردم را به حضور در بورس تشویق نکنند. ایشان به من جواب دادند که باید فکر جدی درباره آن بشود، ولی باز هم مردم به بورس دعوت شدند و وزیر اقتصاد گفت حبابی وجود ندارد و مردم به بورس بروند. دخالت افرادی سیاسی و تغییر قانون را در بورس شاهد بودیم. اصرار کردم ولی کسی به حرف من گوش نداد. ۱۱ نفر ابر بدهکار بانکی که وام ۹۰ هزار میلیاردی گرفتند برای ۱۰ سال پیش بوده است. لیست این ۱۰ نفر را هم همین الان تقدیم آقای رئیسی می کنم که اگر صلاح دانستند اعلام کنند.

همتی در ادامه خطاب به سعید جلیلی گفت: شما اصلا از مسائل بین‌المللی اطلاع ندارید. بهترین دوستان ما عراق و چین هستند که آنها هم پول های ما را نمی دهند. بدانید که دنیا بدون بحث برجام و رفع تحریم، با ایران کار نمی کند. 

مهرعلیزاده: برنامه من بازگرداندن اعتماد و دمیدن روح امید به کالبد جامعه است

محسن مهرعلیزاده در جمع بندی سخنانش در پایان نیمه نخست گفت: بحران معیشت، محیط زیست، بنیان خانواده، رفاه اجتماعی و مهم‌ترین بحران، بحران اعتماد و فقدان امید اجتماعی است.

وی ادامه داد: اگر بر خلاف تبلیغات صداوسیما و پوستر‌های رنگارنگ، فضای انتخابات سرد و بی روح است، به دلیل نارضایتی مردم و بلند شدن صدا‌ها و ناامیدی از رویا‌های برآورده نشده آن‌ها است. در این سال‌ها موضوعاتی، چون جوانان، زنان، اقوام و مذاهب، مستضعفان و حتی انتخابات، مفاهیم اصلی خود را از دست داده‌اند. جوانان نخبه‌ای که آن قدر عرصه بر آن‌ها تنگ شده است که باید جای نشستن در بر صندلی مدیریت کشور، روی صندلی‌های هواپیما نشسته و از کشور فرار کنند؛ جوانانی که دلایل متعددی برای رفتن دارند، اما حتی یک دلیل برای ماندن ندارند. آیا فرصت برابربرای کسب دانش و سهیم کردن زنان در عرصه‌های مدیریتی کشور وجود دارد؟ آیا برای اقوام و مذاهب مختلف کشور فرصت برابر برای تمام شئونات ایجاد شده است؟

مهرعلیزاده تصریح کرد: آیا برای اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی استفاده از زبان محلی در مطبوعات، رسانه‌ها و تدریس آن‌ها اقدامی جدی به عمل آمده است؟ امروز علی رغم توصیه ها، اهل سنت را بی‌دلیل از حضور در عرصه‌های حکومتی بازداشته ایم و حتی در داشتن مراکز مهم فرهنگی نیز دچار محدودیت هستند. امروز با تبلیغ زندگی مسئولان و با اخبار فساد و اختلاس‌های چند میلیارد تومانی نهاد امید در دل محرومان و مستضعفان خشکانده شده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: اما برنامه من در دولت زندگی، بازگرداندن اعتماد از دست رفته مردم و دمیدن روح جدید در کالبد جامعه است. منظور من از حمایت از زنان و جوانان، فراهم کردن شرایط برای نقش موثر و عادلانه در مدیریت کشور است. نقش امثال مریم میرزاخانی‌ها و مریم بختیاری‌ها است. توجه من به تمام حاشیه‌نشینان شرق و غرب و جنوب و شمال کشور است که طی سال‌های سال مرز‌های ایران بزرگ را عاشقانه و خالصانه حفظ کرده‌اند و در دوران انقلاب در جمع و سازندگی محافظ هموطنان‌شان بودند که، اما اکنون گرفتار تبعیض شده‌اند.

وی اذعان کرد: در دولت زندگی، من خود را موظف به رفع تبعیض‌های گذشته می‌دانم. منظور من از توجه به محرومان و مستضعفان توجه زیربنایی است و رفع محرومیت را توزیع ثروت و نه توزیع فقر می‌دانم. در مورد صحبت‌های آقای زاکانی عرض می‌کنم که بهتر است به FATF توجه کنند تا به دیوارنوردی‌های مختلف و آب در آسیاب ترامپ ریختن دچار نشوند.

رئیسی:  برجام را یک دولت مقتدر می تواند اجرا کند

سید ابراهیم رئیسی آخرین فردی بود که پیش از پایان نیمه نخست سخن گفت. وی گفت که نکته اول بنده نسبت به مسئله تجمع در خوزستان است. مرجع قانونی درباره سفر، ستاد مبارزه با کروناست که ما از آن اجازه گرفتیم ودانشگاه علوم پزشکی اهواز هم دستورالعملی برای این موضوع نوشت که ما آن را اجرا کردیم؛ ما ۵ ماه است که می خواستیم به خوزستان برویم، اما به صحبت‌های ستاد مبارزه با کرونا گوش کردیم و نرفتیم.

وی ادامه داد: ما که به حرف گوش کردیم؛ شما چرا به حرف کارشناسی توجه نکردید؟ در عید گفته شد که باید برا‌ی سفر‌ها محدودیت ایجاد شود، اما دولت گوش نکرد و باعث خسارات بسیاری شد؛ گزارشات عدیده‌ای مردم و سازمان‌های مردم نهاد دادند؛ اما شما حساس نشدید. ما باید یک سال اول به اهواز می رفتیم، اما به نظرات گوش دادیم و نرفتیم. شما می توانید به وزارت بهداشت مراجعه کنید که چه کسی بیشتر به اصول بهداشتی احترام گذاشته است.

 نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم افزود: اسم‌هایی که ایشان گفتند که در رسانه‌ها گفته شده و اسامی ۱۱ بدهکار بانکی را به مردم اعلام می‌کنیم تا مشخص شود که ما به پرونده آن‌ها در دستگاه قضائی رسیدگی کرده‌ایم. درباره مساله FATF ذهن من را خوانده‌اید که نظر من در این باره چیست؟ اگر منافع ملت در هر قرار دادی تامین شد ما موافقیم و اگر تامین نشد نمی‌توانیم از منافع ملت بگذریم. درباره تحریم ها هم قرار بود این مسائل دغدغه‌ها را حل کنند؛ ازدولت پرسیدند که برجام  نتیجه‌اش چه شد؟ گفتند هیچ! ما برجام به عنوان قرار داد و تعهدی که باید به آن متعهد بود پایندیم، اما برجام را یک دولت مقتدر می تواند اجرا کند نه شما.

بخش دوم مناظره سوم، سه قسمت دارد که در قسمت اول هر نامزد پنج دقیقه فرصت دارد به سوال پرسیده‌ شده پاسخ دهد.

قاضی‌زاده هاشمی:  تولید ۴/۵ میلیون مسکن و تشکیل وزارت خانواده در دولت سلام

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سوالی در خصوص ساماندهی نظام توزیع و حذف واسطه گری گفت: برای اصلاح امور باید نگاه منظومه‌ای داشت؛ وقتی از تورم به معنای ام المصائب کشور یاد می‌کنیم، باید بدانیم باعث هزاران مشکل در کشور شده است. وقتی به ساختار ایجاد تورم دقت می‌کنیم، می‌بینیم تمامی نهاد‌ها در این موضوع نقش داشتند.

او در ادامه افزود: موانع زیادی در رساندن کالای ارزان قیمت مقابل تولیدکننده است و باید مجموعه مبدا تا مقصد اصلاح شود؛ دولت سلام این موضوع را در زنجیره تامین می‌بیند و تنها در خرید تضمینی، دادن یارانه به مصرف کننده و تعرفه برای حمایت از تولید داخل دخالت می‌کند.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: در موضوع مرغ، ما ۲/۵ برابر ظرفیت داخل، توانایی تولید داریم و در داستان گوشت دیدیم که وقتی قیمت ارز را اصلاح کردیم، قیمت گوشت پایین آمد. همچنین تکلیف ۳۰ میلیارد دلار ارز یارانه‌ای که به نام مردم داده شد معلوم نیست.

قاضی زاده هاشمی در پایان گفت: دولت سلام ۲۰ برنامه برای اصلاح امور کشور در نظر گرفته است.کاهش تورم به زیر ۵ درصد، تولید ۴/۵ میلیون مسکن، تشکیل وزارت خانواده، تشکیل صندوق اعتبار خانواده برای ازدواج، اشتغال و مسکن، ایجاد نظام یکپارچه بیمه، مدل شهر کشوری، مدل نظام شایستگی بر اساس استاندارد‌های مشخص، طرح قنات ملی برای حل مشکلات آبی کشور، واگذاری شستا به کارگران و صندوق ذخیره فرهنگیان به این قشر بخشی از برنامه‌هایی است که در دولت آینده دنبال خواهیم کرد. تورم باعث بیکاری و فقر و بالا رفتن سن ازدواج شده است. اتحادی ها ی موجود در کشور آنقدر توانایی دارند که بتوانند بازار را مدیریت کنند.

رئیسی: در نظام سلامت باید تعارض منافع را به حدافل رساند

سید ابراهیم رئیسی دومین فردی بود که در نیمه دوم یخن گفت. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر راهکار مبارزه برای بیماری کرونا، گفت: ما در نظام سلامت دو مشکل داریم، علی رغم اینکه زحمات بسیاری کشیده شده و باید به خدمات کادر درمانی ارج نهاده شود، ولی مردم هم بسیار در این وضعیت کرونایی دچار آسیب شدند و کسب و کار‌شان خراب شد.

وی اطهار کرد: در نظام سلامت ۲ مشکل داریم؛ تعارض منافع و انحصار،‌ البته تعارض منافع در همه سطوح داریم و باید آن را از بین برد. مثلا کسی وارد حوزه مسکن می شود که خودش هم از پیمارنکاران است. در برخی تصمیمات در نظام سلامت به گونه‌ای است که باید تعارض منافع را به حدافل رساند؛ دوم مساله انحصار است ما باید دسترسی به پزشک را در تمام کشور یکسان کنیم.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: سازمان بازرسی ما بررسی‌های جدی انجام داده، هم در حوزه بهداشت و درمان هم در حوزه آسیب‌هایی که وارد شده است.این بازرسی‌ها نشان می دهد که برخی بی تدبیری ها باعث شده که آسیب ها بیشتر شده است. در حوزه گردشگری مشکلات بسیاری به وجود آمده؛ کاسبان و مستاجران بسایر دچار آسیب شده‌اند و ما باید درباره دوران پساکرونا فکر کنیم، اما نه اینکه بگوییم وام می دهیم؛ بله مردم باید احساس کنند که فکر جدی برای آسیب دیدگان از کرونا تدارک دیده شده است. در ارتباط با کرونا علیرغم همه زحمات کشیده شده معتقدم هم در حوزه جلوگیری و هم در مسائل درمانی جای بررسی جدی وجود دارد. در برخی از موارد با بی تدبیری‌هایی مواجه هستیم که اگر این بی تدبیری‌ها نبود خسارات به حداقل می رسید.

رئیسی تصریح کرد: درباره این لیست هم که آقای همتی به من دادند باید گفت که مردم تعجب نمی‌کنند که چرا تا به حال ایشان به وظیفه اش عمل نکرده و‌ این لیست را منتشر نکرده است؟ اگر نباید اعلام می کرده که خب چرا اینجا به معرض دید عموم گذاشته است؟ وسط مناظره؟

مهرعلیزاده: تنها راه نجات بورس استقلال آن است

محسن مهرعلیزاده هم در ادامه سخنان خود درباره سهامداران بازار بورس و بهبود بازار بیان کرد: بورس یکی از بهترین بازار‌ها برای سرمایه گذاری است. بورس می‌تواند به تولید کمک کند، اما اتفاقی که رخ داد کارشناسی شده نبود و دولت در بازار بورس دخالت کرد. مسئله اصلی کشور ما تولید و افزایش تولید است.

او افزود: سرمایه داران در یک هماهنگی وارد معرکه شدند و مردم را به بازار بورس کشاندند، اما پول به سمت تولید نرفت و قیمت بورس را چند برابر کرد. وقتی حباب‌ها ترکید و قیمت‌ها واقعی شد به یک بحران تبدیل شد و دولت هم ۲۰۰ میلیون دلار را به ریل تبدیل کرد تا خسارت‌ها را جبران کند.

مهرعلیراده ادامه داد: هر ۳ روش اشتباه بود و دولت نباید به بورس ورود می‌کرد؛ باید بورس را به بورسی‌ها بسپارند. اگر ۷۵ درصد ورود دولتی‌ها در اقتصاد دخالت نکنند وضعیت بورس بهتر می‌شود. افزایش سرمایه و تولید برای کشور خوب است. تنها راه نجات بورس استقلال آن است.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: GTP امروز کشور ۵۰۰ میلیارد تومان است و مجموع دیگر کشور‌ها چند برابر ما هستند و سوال این است که این‌ها مستلزم این است که بتوانیم با دیگر کشور‌ها ارتباط برقرار کنیم و دیگر موارد را در اختیار اقتصاد قرار دهیم.

جلیلی: برجام سند طلبکاری ملت ایران است

سعید جلیلی نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری درباره برنامه‌های خود برای رفع بروکراسی‌های اداری و تعارض منافع، اظهار کرد: روز اول انتخاب شدن آقای روحانی به او گفتم اگر می‌خواهید اهداف خودتان را دنبال کنید، باید ماشین دولت را از این کندی نجات دهید؛ باید سازوکار‌ها را فعال کنیم که این بستگی به رویکرد ما دارد که برای دستگاه‌ها فعالیت تعریف کنیم تا به ماشین دولت برسد.

وی افزود: به عنوان کسی که ۳۳ سال کار سیاست خارجی کرده‌ام می گویم امکان تعامل گسترده با جهان وجود وارد، به ویژه در روابط اقتصادی، می‌شود، اما این‌ها نمی‌توانند؛ عراق را مثال زدند، بخشی که مربوط به بخش دولتی است نمی‌تواند انجام دهند.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری درباره FATF هم گفت: با قاطعیت می‌گویم امضای کنوانسیون‌ها هیچ فایده‌ای برای ما ندارد، در مورد خود FATF هم گفته شده اگر امضا کنیم تازه گام بعدی را برای ما تعریف می‌کنند. برجام سند طلبکاری ملت است، ما هزینه برجام را داده‌ایم؛ امروز باید طلبکار باشیم نباید از سرمایه ملت هر روز هزینه کنیم، چه کسی می‌تواند این مسائل را پیش ببرد؟ کسی که هم به مسائل خارجی و هم داخلی آشنا باشند، بنده سال‌ها در حوزه سیاست خارجی کار کردم و همه چیز را می‌شناسم.

جلیلی گفت: اگر مردم ایران می خواهند رئیس جمهور انتخاب کنند باید کسی باشد که به مسائل جهانی واقف باشد، سیاست خارجی باید اقتصاد محور باشد، شما باید بهانه‌ها را بردارید؛ هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند مانع اقتصاد کشور شود و این شناخت کافی می‌خواهد.

رضایی: در تمام استان‌ها مدرسه زمامداران را تاسیس می‌کنیم

محسن رضایی در پاسخ به سوالی مبنی بر ازدواج جوانان گفت: مسئله جوانان در کشور که من می‌گویم فرشتگان نجات ایران و مهم‌ترین سرمایه‌های ملی ما هستند و هر زمان مشکلاتشان را حل کردیم کار‌های بزرگی انجام داده اند. جوانان شغل ندارند، مسکن برای ازدواج ندارند و در سردرگمی به سر می برند؛ پس بزرگ ترین سرمایه‌های ما نیازمند نجات هستند.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: دولت ما ترکیبی از جوانگرایی و تجربه گرایی است، تجارب نسل اول و دوم را با سوم و چهارم ترکیب می‌کنیم، هم مشکلات جوانان و هم کشور را حل می‌کنیم. از میان نسل سوم و چهارم زمامدار تربیت می‌کنیم، من در تمام استان‌ها مدرسه زمامداران را تاسیس می‌کنم.

رضایی با اشاره به مشکلات جوانان ادامه داد: جوانان برای ازدواج نیاز به شغل و مسکن دارند؛ در نهضت خانه سازی ایرانیان مشکل مسکن را حل می‌کنم. مسکن دو بُعد دارد یکی پیمانکاران ساختمانی و خریدارن مسکن که خریداران را به بانک‌ها وصل می کنیم و همه بانک‌ها را موظف می‌کنیمم جوانان ۱۰ درصد آورده بیاورند و ۹۰ درصد وام بدهند با بازپردخت ۵۰ ساله و زمین مجانی به جوانان می‌دهیم.

وی افزود: ما در کشور حدود ۱۶۰هزار فوق لیسانس و دکترا داریم که بیکار هستند و در سایت جمع سپاری عضو می‌شوند و آن‌ها را گروه بندی می‌کنیم تا اقتصاد مهندسی فناوری و کار‌های پژوهش وزارتخانه‌ها را انجام بدهند و ماهانه به آن‌ها حقوق می‌دهیم و بعد وارد کسب و کار‌ها می‌کنیم. دولت ما حتما مسئله برجام را جدی خواهد گرفت و آمریکا را وادار می کنیم با دیپلماسی واقعی به تعهدات عمل کند، اما من کشور را معطل مذاکرات نمی‌کنم و کشور را به سمت رشد و پیشرفت می‌برم و وقتی آمریکا رشد و توسعه ما را ببیند دنبال ما خواهد بود. مذاکرات مهم است، اما میدان را فعال کردن هم مهم است.

همتی: فرصت شغلی برای زنان به نسبت مردان ۳۰ درصد هم نیست

عبدالناصر همتی هم در ادامه بحث اظهار کرد: بحث زنان و فعالیت آن‌ها مهم است. ۵۰ درصد جمعیت کشور زنان هستند و به شان و جایگاه آن‌ها توجهی نمی‌شود. باید محیط و امنیت اجتماعی لازم و فرصت برابر برای مشارکت برابر آن‌ها در جامعه ایجاد شود. مشکل فعلی ما این است که فرصت شغلی برای زنان به نسبت مردان ۳۰ درصد هم نیست. بحث بعدی زنان کارآفرین هستند و برای خود اشتغالی آن‌ها ماکروفاینانس و وام‌های خرد را راه اندازی می‌کنیم.

وی افزود: زنان باید خط مقدم فعایت‌های مختلف باشند. طرح پرداخت یک میلیون یارانه به سه دهک پایین از راه چاپ پول نیست.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به صحبت های سید ابراهیم رئیسی افزود: من این لیست را قبلا به قوه قضائیه داده بودم و شما گفته بودید که چرا لیست اعلام نمی‌کنم و من امروز رسما اعلام کردم. آقای جلیلی من خواهش می‌کنم این صحبت‌ها را نکنید. یعنی ۲۰۰ کشور درباره FATF اشتباه می‌کنند و شما درست می‌گویید. فقط شما و کره شمالی معتقدید که FATF به درد نمی‌خورد و نباید تصویب شود و خواهش می‌کنیم از این موضع پایین بیاید و بگذارید کشور نفس بکشد.

وی ادامه داد: رئیسی دو سال است دارد برای ریاست جمهوری تبلیغ می‌کند. شما معتقد به اینترنت امن هستید و می‌خواهید اینترنت را طبقه بندی کنند و این حرف‌ها یعنی فیلتر اینستاگرام. در قوه قضائیه هر روز وزیر جوان را ما احضار می‌کنند به دلیل عدم فیلتر اینستاگرام. در قوه قضائیه رای به فیلتر دادند. پاسخ دهید آیا مخالف افکار علم الهدی هستید یا خیر؟ چرا در مسائل زنان شفاف برخورد نمی‌کنید. آقای رئیسی صراحتا بگوئید که با گشت ارشاد موافق هستید یا مخالف؟

زاکانی: کشور را می شود به بهترین نفع اداره کرد، اما آقایان نمی خواهند

علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری درباره راهکارهای دولت خود برای بی اثر کردن تحریم ها، اظهار کرد: اول کار این است که رویکرد غلط دولت کنونی را به رویکرد درست تغییر بدهیم و به توانمندی داخلی تکیه و از ظرفیت های منطقه ای استفاده می‌کنیم.

وی گفت: توانمندی های داخلی در حوزه تولید بی نظیر است و اگر در حوزه مسکن، زیرساخت ها، نفت و گاز و پتروشیمی و ... فعال شویم مشکلات اشتغال ما حل خواهد شد؛ امروز از رتبه ۷ در حوزه معدن رسیدیم به رتبه ۲۰ چرا که کار دست کسانی بود که کار بلد نبودند؛ تمرکز ما بر تولید خواهد بود تا تحریم ها بی اثر شود.

وی افزود: منطقه ما سال ۹۸، هزار و ۱۴۳ میلیارد دلار واردات داشته که سهم ایران ۲۳ میلیارد دلار بوده این فاجعه است.

زاکانی افزود: دوست عزیزمان که علاقه ندارند با من بحث کنند، چون به او درس دادند که با من حرف نزند، آقای همتی خودت گفتی آقای روحانی همه چیزش خوبه اما اقتصاد بلد نیست؛ راست گفتید آقای همتی، چون اگر روحانی اقتصاد می‌دانست شما را رئیس بانک مرکزی نمی گذاشت. اگر با پول دو طرفه کشورها مبادله کنیم FATF بی تاثیر می شود؛ دوستان نمی‌خواهند کار کنند؛ کشور را می شود به بهترین نفع اداره کرد اما آقایان نمی خواهند.

وی گفت: توهین دولت به ما مسری است؛ آقای همتی هم مانند دوستان خود اسم پلیس بد را بر من گذاشت و توهین می‌کند. بنده آمدم تا مردم تحقیر نشوند، قرارگاه مرغ راه نیفتد، فریاد مردمی هستم که گرانی را تحمل می کنند، اما ایشان ارز ۴۲۰۰ به آقا زاده ها می‌دهد.

در قسمت دوم بخش دوم مناظره سوم هر نامزد ۳ دقیقه وقت دارد تا به نقدهای دیگر نامزدها پاسخ دهد

مهرعلیزاده: اگر سیاست را از اقتصاد بگیرید مشکلات حل می شود

محسن مهرعلیزاده نخستین نامزدی بود که در این بخش سخن گفت. وی اظهار کرد که اگر سیاست را از اقتصاد بگیرید مشکلات حل می شود. کشور ما به نقطه ای رسیده که درآمدش خراب است. ایرانی ها سرمایه دارند و ما ۷ میلیون ایرانی خارج از کشور داریم که دارا هستند و باید امنیت برقرار کنیم تا آنها بیایند و سرمایه گذاری کنند. با دیوار نوردی ها و در جریان مذاکرات هزار مشکل ایجاد کردن کشور ما به اینجا رسیده است.

او افزود: سرمایه در غرب و چین است. تکنولوژی هم در آنجا وجود دارد و باید ارتباط داشته باشیم. آقای رئیسی شما جزو سران ۳ قوه هستید. تصمیم غلط درباره بنزین گرفته شد و بد هم اجرا شد. شما که الان مهربان شده اید دستور رفع فیلترینگ بدهید. ما ۷ میلیون ایرانی خارج از کشور داریم که ۵ میلیون نفرشان متخصص و دارا هستند. باید فضای امن ایجاد کنیم تا آن‌ها بیایند.

مهرعلیزاده در پایان این بخش گفت: آبان ۹۸ خیلی ها دستگیر شده اند که تعداد آنها مشخص نیست و از مقام معظم رهبری برای آنها دستور عفو بگیرید.

قاضی‌زاده: با کمک نیروهای مسلح موضوع سربازی را حل خواهیم کرد 

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در زمان دفاع از خود در مناظره گفت: دولت سلام مسئله کلاهبرداری در بورس را حل خواهد کرد. با استقرار دولت الکترونیک، نظام جامع شفافیت برقرار خواهد شد و وزیر خارجه ای که سابقه تجارت بین المللی دارد را منصوب خواهم کرد، آموزش و پروش نوین را جایگزین وضع فعلی می‌کنیم، با کمک نیروهای مسلح موضوع سربازی را حل خواهیم کرد و نیمی از جوانان جویای کار را صاحب شغل خواهم کرد.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: دولت من حتی حق افرادی که در انتخابات شرکت نکنند را هم حفظ خواهد کرد. برنامه برای اشتغال سریع داریم که نیمی از جوانان جویای کار در دو سال اول صاحب شغل شوند.

قاضی زاده هاشمی در پایان در انتقاد به دولت فعلی گفت: گاهی مردم می‌گویند دلمان می‌خواهد بخوابیم و بیدار شویم و بفهمیم ۸ سال گذشته خواب بوده، ما واقعا باید این سال ها را تمام کنیم و اجازه ندهیم تکرار شود.

رضایی: شرایط کنونی کشور در حدی است که نمی‌توانیم یک ثانیه را از دست بدهیم

محسن رضایی در ادامه بحث گفت: نقدی که من دارم این است که برنامه جزوی از مدیریت است. مدیر خودش باید برنامه داشته باشد و برنامه را با ستاد نهایی کنند، وگرنه اوضاع همین می‌شود که می‌بینیم. نکته مهم در برنامه این است که هر کسی که می‌خواهد مدیریت کند هم مشکل فعلی را حل کند و هم چشم انداز داشته باشد. دوستان بگویند که چه چشم اندازی را برای ۸ سال آینده دارند؟ من ۸ سال آینده را جزوی از مهم ترین دوران‌های کشور می‌دانم که با تهدید و فرصت مواجه هستیم؛ اگر دولت‌های گذشته تکرار شوند با خطرات زیادی مواجه خواهیم شد.

وی افزود: آینده پژوهی اگر نباشد می‌شود روزمرگی که در دولت‌های قبل داشتیم. مسئله جمعیت، کاهش آب‌های زیر زمینی و مشکلاتی از این دست که نتوانستیم حل کنیم به این دلیل است که نتوانستند پیش بینی کنند و برنامه هایشان نگاه به پشت سر است.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: در برنامه باید هم نگاه به پشت سر و هم به آینده باشد، وگرنه فرصت‌های طلایی را از دست خواهیم داد، شرایط کنونی کشور در حدی است که نمی‌توانیم یک ثانیه را از دست بدهیم.

همتی: انگار روستایی و کارمندی واژه ای تحقیر آمیز است

عبدالناصر همتی هم در ادامه اظهار کرد: در این مناظرات جای روستائیان خالی است. نگاه مشاور جلیلی به روستائیان مثل نگاه رئیسی به کارمندان است. انگار روستایی و کارمندی واژه ای تحقیر آمیز است. مردم روستا حتی از شما گندم را خوب نمی خرند و بودجه آن را مجلسیان برای قیر خرج کردند. به کشاورزان قول می دهم که گندم آنها را با قیمت روز بخرم و محصولشان را به دلال نفروشند.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: آقای اینجا رئیسی مثل دادگاه و زندان نیست . اگر بخواهیم سود بانکی را پایین بیاوریم پیرمرد و پیرزنی که پول را پس انداز کرده برای خرج روزانه اش باید چه کار کند. آقای قاضی زاده هاشمی که ادعای توجه به زنان را دارند از خانمی در ستادش استفاده کرده که گفته بود که بیل گیتس با واکسن کرونا می خواهد ۱۵ درصد جمعیت جهان را بکشند؛ این تفکر شماست. من واکسیناسیون همگانی کرونا را تا پایان سال به اتمام می رسانم.

رئیسی: هیچ فیلتری در زمان من در قوه قضائیه انجام نشده است

سید ابراهیم رئیسی هم در ادامه اظهار کرد: من نمی دانم اگر من نبودم کاندیداهای دیگر چه می گفتند؟ خوب است من هستم تا من را خطاب قرار دهند؛ کاندیداها در مناظره باید برنامه بدهند. شما از من ناراحتید یا از مردم ؟ مردم به شما اقبال ندارند. بروید ببنید چرا ناراحت هستند. بروید ببینید همان عزیزان ما که نمی خواهند بیایند پای صندوق رای از چه ناراحت هستند؟

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: من آمدم و دیدم که هر بانکی یک نرخی را برای سود می گوید؛ آمدیم خودمان ورود کردیم و به بحث بانک ها. گفتم بیشتر از این ضامن اجرا نباشید. بعد هم همان آقایان از ما تقدیر کردند. کمر تولید کننده ها خم شده زیر بار فشار بانک ها. من قول صادق دارم و هر جا که حرف زدم صادقانه حرف زدم؛ هیچ فیلتری در زمان من در قوه قضائیه انجام نشده است.

رئیسی افزود: باید دسترسی اینترنت برای حتی فقرا هم آسان شود و این موضوع مثل برق و گاز می ماند. چرا دارید و فضا سازی می کنید. چرا دنبال دوقطبی سازی هستید؟ دور از انصاف است این نظرات هیچ روزنامه و رسانه ای در زمان من محدود نشده است.

جلیلی: مسائل را غلط بیان نکنید

سعید جلیلی نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در ادامه اظهار کرد: به مردم می خواهم این را بگویم که اگر صحبت از بیکاری و مشکل مسکن است، نگاه ما به ۴ سال آینده نگاه فرصت محور است، جهش امروز در کشور هم ممکن است و هم ضرورت دارد و لازمه آن این است که مطالعات در خصوص آن انجام شده باشد.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: روستا ها باید سلول جهش کشور باشند؛  ۲۷ درصد جمعیت ما که در روستا هستند و ما باید نگاه حداکثری داشته باشیم، روستاها باعث جهش کشور می شوند، اما آقای همتی به آنها توهین می‌کنند.

وی گفت: برای ارزآوری و سایر مشکلات کشور باید برنامه تعریف شود؛ مسائل را غلط بیان نکنید ما هم جزو FATF هستیم، اما او از ما قبول نکرده است؛ این را نمی‌دانید؟ بعد ما می‌گوییم که باید برای روستا فعالیت تعریف کرد می‌گویید اهانت به روستاییان می کنیم؟ باید از ابتدای شروع کار دولت برنامه ها با قوت شروع شود.

زاکانی: جنگ اقتصادی را به جُنگ شادی تبدیل کرده‌اند

علیرضا زاکانی در ادامه بحث خود اظهار کرد: امام علی (ع) فرموده‌اند حکومت امانت است، فرق ما با طاغوت این است که باید به مردم خدمت کنیم، اگر انقلاب نبود هیچکداممان الان اینجا نبودیم، حق نداریم مانند سناتورها کنار هم بشینیم و به همدیگر توهین کنیم و برنامه نداشته باشیم.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما حق نداریم در استخر آنها شنا کنیم و حرف های آنها را بزنیم؛ اگر اینطور شود از طاغوتیم‌. من ریشه فساد را در کشور ریشه کن می کنم؛ ریشه دروغ را خواهم کَند، آقای همتی گفتند از بانک مرکزی اخراج شدم، آقای واعظی گفتند دروغ گفته؛ گفتم در تاریخ ۳ شهریور ۹۸ درخواست افزایش قیمت بنزین را داشته اید می‌گوید دروغ می گویم. شما حرف از فیلترینگ می زنید اما کامنت های اینستاگرامتان را بسته اید.

وی گفت: مردم عزیز این ها جنگ اقتصادی را به جُنگ شادی تبدیل کرده‌اند، صبح جمعه گفتند تازه فهمیدیم قیمت بنزین افزایش پیدا کرده، با کفش به چادر زلزله زدگان رفتند، با ماشین خارجی رفتند بازدید از کارخانه خودرو سازی ایرانی.

زاکانی گفت: ریشه ناکارآمدی تفکر غلطی است که از انقلاب تاکنون در کشور ما مانند اختاپوس افتاده است.

در قسمت پایانی مناظره هر نامزد سه دقیقه فرصت دارد حرف های خود را جمع‌بندی کند

رضایی: رای مردم نه پوششی است نه روکشی، بلکه رویشی است

محسن رضایی در جمع بندی نهایی صحبت‌های خود گفت: ۸ سال آینده مهم و تعیین کننده است، عقب ماندگی از ترکیه ننگ است، وضعیت معیشتی این روزهای مردم برای ما ننگ است. آن زمانی که برنامه مد نبود برنامه تهیه کردیم قول‌ها را صد در صد عمل می‌کنم.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: یارانه ۴۵۰ هزارتومانی، حقوق خانم‌های خانه دار و کسب و کار خانگی را گسترش می‌دهم. مسئله مسکن ارزان قیمت و سهام صنعت نفت را ۳۰ درصد می‌دهیم. منطقه‌ای کردن و ایالتی کردن اقتصاد ایران مهم است. اختیارات را از مرکز می‌گیرم و به استان‌ها می‌دهم، شرکت‌ها ارزش افزوده را در همان استان بدهند. دولت ما از همه اقوام و اقلیت‌ها است و مسئله سوم پروژه ملی که ۱۴ پروژه بزرگ است در ۴ سال و ۸ سال اجرایی می‌کنم، اگر نتوانم به وعده های خودم عمل می‌کنم زودتر از آن می‌روم و تعظیم می‌کنم، رای شما نه پوششی است نه روکشی است بلکه رویشی است، برای حل پروژه‌های همسان سازی حقوق بازنشستگان، حقوق شرکتی‌ها و مشکلات روستائیان را در برنامه داریم.

رئیسی: خود را در برابر مردم مکلف می دانم

سید ابراهیم رئیسی در جمع‌بندی صحبت‌های خود اظهار کرد: ابتدا بگویم که تصمیم گیرنده بنزین خود دولت بود و اعلامش صرفا در جهت هماهنگی بود، در اجرای این طرح بی تدبیری بسیاری وجود داشت، هم گزارش دبیر خانه شورا وجود دارد و هم مسئولان عالی رتبه قوه قضائیه که اولین پاسخ گویش باید دولت باشد. همان ابتدا تمام افرادی که در آبان حضور داشتند عفو داده شده؛ مگر افراد خاصی که با خارج ارتباط داشتند.

وی ادامه داد: جهت گیری دولت ما در جهت عدالت خواهد بود و این دولت باید همه ظرفیت‌ها و همه نیرو‌های انسانی کارآمد کشور استفاده کند و قدرت اجماع سازی و قدرت اجرایی قوی داشته باشد، وگرنه ما برنامه‌های توسعه داریم، اما این دولت عمل نکرده است و برنامه بدون کارنامه هم می شود یک امر شعاری.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: نکته مهم این است که مردم باید بدانند رئیس جمهور باید نسبت به همه مردم نگاه یکسان داشته باشد؛ اهل سنت، کارگر و کشاورز همه برای رئیس‌جمهور جمهور هستند و او هم در برابر همه تکلیف دارد و دولت در برابر همه مردم وظیفه دارد و ما خود را در برابر مردم مکلف می دانیم.

قاضی‌زاده هاشمی: سفره انقلاب باید تکانده شود

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در صحبت‌های پایانی خود گفت: من اولین جوان گام دوم انقلاب هستم و اولین ویژگی جوان، نترسیدن است.  سفره انقلاب باید تکانده شود و همه مردم باید سر سفره انقلاب بنشینند.

او افزود: بزرگ ترین درد مردم این است که چرا همه چیز باید در بند پ (پول) خلاصه شود؛ دولت من دولتی است که بند غ (غیرت) را جایگزین بند پ می‌کند. مردم در مسئولین غیرت و دلسوزی ندیدند؛ اگر یک جو غیرت بود دختر ما بی جهیزیه نمی‌ماند و جیب مردم در بورس زده نمی‌شد.

قاضی زاده هاشمی در پایان گفت: دولت باید برای همه مردم آرامش بیاورد؛ مردم امروز در مسئولان غیرت نمی‌بینند.

زاکانی: عده ای از مسئولان سر مردم کلاه گذاشتند

علیرضا زاکانی در انتهای صحبت‌هایش فت: مردم همه با هم علیه غارتگران قیام کنیم؛ امروز وقت قیام است، یک عده ای از مسئولان سر ما را کلاه گذاشتند.

وی گفت: بنده شایسته سالاری را محیا می کنم، با شما صادقم، فقر مطلق را ریشه کن می کنم، سلامت را به سمتی می برم که مردم غیر از درد بیماری، درد بی پولی نکشند، در بحث تصمیم گیری برای کشور تمرکز زدایی می کنم و شهرستان ها را محور تحول قرار می‌دهیم و روستا ها را آباد می‌کنیم.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: با برنامه ای که ۱۰ سال است دنبال کردیم تمام ظرفیت های کشور را دست به کار می کنیم و از اقوام و مذاهب استفاده کرده و قانون اساسی را به طور کامل اجرا می کنم. با مقررات زدایی و اقدامات مناسب راهی را دنبال می‌کنیم که ریشه اعتیاد را از بین ببریم، بیمه زنان سرپرست، بیمه ناباوری و ... از جمله اقداماتی است که انجام می‌دهیم.

زاکانی گفت: از محل تورم دولت را اداره نمی کنم، به واردکنندگان کالا ها رانت نمی‌دهیم، بستگان خودمان را وارد کار نمی کنیم، به شما مردم دروغ نمی گویم و قانون را در کشور پیاده می‌کنیم.

مهرعلیزاده: این معجزه اتفاق افتادنی است

محسن مهرعلیزاده در جمع بندی سخنان خود اظهار کرد: شش روز دیگر شاهد برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواهیم بود. انتخاباتی که پس از هفته‌ها می‌تواند همچنان سرد و بی‌روح و با نتیجه‌ای از پیش تعیین شده به پایان برسد و یا با معجزه‌ای، نتیجه‌ای غیر از خواست انحصار طلبان و تمامیت خواهان رقم بزند. این معجزه اتفاق افتادنی است و آن هم حضور شما در روز جمعه ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ است.

وی ادامه داد: می‌دانم که ناکارآمدی اجزای مختلف اجرایی، قانون گذاری و قضائی کشور و سایر نهاد‌های پیدا و پنهان در عرصه قدرت، امید را از شما گرفته، ولی به عنوان یک سرباز کوچک وطن از شما می‌خواهم امید خود را از دست ندهید. مصیبت امروز ایران ما ماحصل زیاده خواهی و ظلم عده‌ای اندک، سکوت و بی عملی بخشی از مردم و نیز نزاع‌های بی مورد بسیاری از مسئولین است.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: قرار بود جمهوریت جمهوری اسلامی حفظ شود و مردم در راس امور باشند.  قرار بود برای بیان اندیشه محدودیت نبوده و به قول شهید مطهری حتی مارکسیست‌ها در دانشگاه در بیان سخن خود آزاد باشند. قرار بود تمام سلایق در انتخابات حضور داشته و مردم در گزینش شایسته‌ترین‌ها صاحب حق باشند.  قرار بود با رفع رانت و تبعیض و تحقق عدالت همه آحاد ایران فارغ از نژاد و قوم و زبان فرصت برابر داشته باشند. قرار بود مردم در این که چه می‌اندیشند، چه می‌خورند، چه می‌پوشند و چه می‌کنند و در یک کلام در انتخاب سبک زندگی آزاد باشند.


همتی: با دست خالی در بانک مرکزی با ترامپ جنگیدم

عبدالناصر همتی هم در پایان سخنان خود اظهار کرد: مردم عزیز، براندازان داخلی و تندرو‌های خارجی من را تخریب کردند و من هیچ چیزی نگفتم. من با دست خالی در بانک مرکزی با ترامپ جنگیدم. روحانی رئیس جمهور خوبی در دوران تعامل بود و هیچ کس نمی‌دانست در دوران جنگ اقتصادی چگونه عمل می‌کند. او به افرادی اعتماد کرد که خیر او را نمی‌خواستند. وقتی مردم خشمگین هستند رئیس جمهور نباید بخندد و بگوید من هم صبح جمعه از افزایش قیمت بنزین خبر دار شدم. مردم برای صندوق رای خون دادند و امروز به جایی رسیدیم که جوانان ما از رای من کو می‌گویند رای بی رای. من قول می‌دهم کشور را به قدرت اقتصادی منطقه تبدیل کنم.

وی افزود: همه می توانند کنار من باشند. پسر و برادر و همسر من فاسد نیستند و و روز رای گیری زیر میز بزنید و نگذارید ۲۸ خرداد به ۲۸ مرداد تبدیل شود. تخریب ها و سنگ اندازی های این آقایانی که اینجا نشسته اند، اعتماد به برخی اطرافیان و ناهماهنگی در تیم اقتصادی باعث شود روحانی نتواند در دوران جنگ اقتصادی خیلی خوب عمل کند.

وی افزود: سه سال است که آقایان تخم یاس و ناامیدی در جامعه می کارند. از رای شما می ترسند. از تاجزاده و جنیدی تا ظریف، آذری جهرمی و فرجی دانا، فردوسی پور ازشان استفاده خواهم کرد. ما در انتخاب‌ها اشتباه کردیم. به من اعتماد کنید. من به هیچ کس باج نداده و نخواهم داد.

جلیلی: رئیس جمهور باید رئیس‌ همه جمهور باشد 

سعید جلیلی نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری هم در آخرین اظهارات خود گفت: صحبت از انتخاب رئیس جمهور برای ایران می‌کنیم؛ ۴ سال آینده کشور باید جهش داشته باشد و این جهاد و تلاش زیاد می‌خواهد. رئیس جمهور باید رئیس‌ همه جمهور باشد و همه حقوق مردم را ببیند و رئیس جمهور باید بداند در بدنه دولت و دستگاه ها چه خبر است، رئیس جمهور باید بفهمد در محیط اطراف او چه خبر است؟

وی گفت: ۸ سال است مسائل کشور را دنبال کردیم، کار خودب را تایید، کار ناقص را جبران و کار خطا را اعلام کردیم.

جلیلی تصریح کرد: سعی کردیم برای اداره کشور بک برنامه واقعی و قابل اجرا تهیه کنیم؛ نباید دچار تعارفات شد. رویکردهای کشور را نباید معطل جایی کنیم؛ مستقل از جناح های سیاسی باید کار کنیم.

وی گفت: فرمایش امیرمومنان که فرمودند خدایا تو خود شاهدی آنچه از جانب ما صورت گرفت نه برای جذب قدرت بود و نه ثروت، بلکه می‌خواستیم اسلام واقعی را اجرا کنیم تا بندگان تو زندگی بهتری داشته باشند. امروز در محضر شما مردم و خدا می گویم آنچه را که در این ۸ سال به آن رسیدیم و می‌دانیم برای مشکلات کشور کمک می‌کند تقدیم می‌کنیم.

سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به صورت زنده از شبکه‌های یک، خبر، جام جم و سلامت سیما ( مخصوص ناشنوایان)، خبر، رادیو ایران و رادیو انتخابات پخش می شود.

پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در رادیو و تلویزیون از جمعه، هفتم خرداد ماه آغاز شده‌ است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه برگزار می‌شود. سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیس‌الساداتی (رئیسی)، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلی‌زاده و عبدالناصر همتی، هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری هستند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
انشالله با وحدت جبهه انقلاب در تخرین روز اقای رییسی بارای قاطع اکثریت ملت ایران وحمایت اقای جلیلی وزاکانی و قاضی زاده هاشمی به پیروزی میرسد وبا همکاری همه نیروهای جهادی و انقلابی تحول عظیمی در کشور اتفاق می افتد و به بی تفاوتها که نا اگاها نه اب در اسیاب دشمنان ایران می ریزند ثابت خواهد شد که اشتباه کرده اند و خود را از پاداش الاهی محروم کرده اند اقای رییسی رییس جمهور ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
از همه عزیزان خواهشمندم که به نامزدهای انتخاباتی خدایی نکرده توهین نشود. تمام این ۷ بزرگوار، افرادی متشخّص و محترم هستند. اینکه ما طرفدار یک نامزد هستیم، دلیلی نمی‌شود که به توهین و تحقیر سایر رقبا بپردازیم. بسیار متشکرم از درج نظر این کمترین
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۰۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
دکتر سید ابراهیم رئیسی خردمند بصیر عادل با تجربیات بسیار ارزنده و خوب در قوه قضائیه انشاءالله و به حول قوه الهی خداوند جل جلاله به نفع دکتر سعید جلیلی خردمند بصیر عادل توانمند با تجربیات بسیار خوب بروند کنار و به سنگر ریاست جمهوری را به برادر جلیلی لایق و شایسته بسپارند و خودشان در سنگر بسیار حساس حیاتی قوه قضائیه بپردازند و دفاع جانانه کنند در آن سنگر دکتر جلیلی هم انشاءاله با رای حداکثری ملت مستضعفین بشوند رئیس جمهور محترم ایران اسلامی و اعضای کابینشون را هم از دکتر زاکانی و دکتر قاضی زاده هاشمی و دکتر رضایی و دکتر سعید محمد و دیگر نخبگان از جناحهای دیگر ائتلافگری و تعامل کنند و کابینه دولتی با برنامه های مختلف جهشی و پرقدرتی را تشکیل دهند و به صورت جهشی هر سه قوا کشور را به سوی هرآنچه بهترینهای حقوق بشرانه انسانی و اسلامی عدالت بدون تبعیضگریهای مختلف است را سوق دهند این نظر بنده حقیر فقیر مستضعف کمترین بی سواد عوام الناس است در رای گیری 28 خرداد ماه 1400 چرا که همان اقتدار و خردورزی و عدلی که آیت الله رئیسی دارند جناب دکتر جلیلی هم دارند و ایشان بنظر بنده حقیر در پست ریاست جمهوری از تجربیات بهتری بهرمند هستند ولی در عوض سنگر بسیار حساس قوه قضائیه هم از آن طرف خالی از فرد توانمندی همچون سید رئیسی نمی ماند و سه قوا متحدانه و یکپارچه کشور را بپیش می برند به صورت جهشی فقر و حقارت و فلاکت و بدبختی و گرانی و تورم مالی اقتصادی مردم را هم کاملا حل و فصل و برطرف می کنند و ایران اسلامی عزیزمان را به قله های عزتمندی و شکوه و عظمت مقتدرانه قدرتمندانه می رسانند و یاس نا امیدی و سرخوردگیها و فقرها و درماندگیها و ناکامیها را با اصلاح قوانین دست و پا گیرهای مندرآوردی غلط منسوخ شده به امید و نشاط و آزاد شدن همه پتانسیلهای منجمد شده همه ضرفیتهای موجود انسانی و غیر انسانی شور و نشاط و ثبات و امید را در دل همه ملت ایران اسلامی زنده می کنند و به صورت خودکار وقتی صحنه را فاسدین و فاسقین دشمنان خائنین داخلی این چونین ببینند خودشان از صحنه های رو زمینی و زیر زمینی مخفیگاهاشون مجبورند فرار کنند چونکه خوب می دانند که اگر گیر کنند و بخواهند بمانند و به شامورتی بازیهاشون ادامه دهند جایگاهشان زندان و به جرم خیانات پی در پی به ملت و کشور ایران اسلامی مظلومین سرافرازان عزیزمان اعدام خواهند شد و به زباله دان تاریخ بشری جهنم اسفل سافلین انداخته خواهند شد . و من الله توفیق برای جمیع ملت خردمندان آزاده اندیشان عادلین ایران زمین . چو ایران نباشد تن من مباد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۵۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد:
نهایت امر جناب دکتر سعید جلیلی و دکتر محسن رضایی دکتر زاکانی دکتر قاضی زاده هاشمی خردمند بصیر با برنامه عادلین هم اگر آیت الله دکتر سید رئیسی کنار نرفتند به نفع دکتر جلیلی دکتر سعید جلیلی و دکتر محسن رضایی دکتر زاکانی دکتر قاضی زاده هاشمی به نفع دکتر سید رئیسی خردمند عادل بصیر کنار روند و همه ملت مستضعفین در روز 28 خرداد ماه 1400 یوم الله مستضعفین به آیت الله دکتر سید رئیسی خردمند عادل بصیر ائتلافگرای تعاملگرای اعتدالگر رای خواهیم داد و همه آن چهار نامزد محترم دکتر سعید جلیلی و دکتر محسن رضایی و دکتر قاضی زاده هاشمی و دکتر زاکانی محترم و خردمند عادلین با برنامه های کاربردیشون در کابینه دولت سیزدهم آیت الله رئیسی با رای اکثریت ملت مستضعفین یکپارچه جای خواهند گرفت برای پیشبرد جهشی دولت سیزدهم انقلابی نظام مقدس مردمی جمهوری اسلامی ایران اسلامی عزیزمان حالا باید دید تا روز انتخبات چه شخصیتهایی به نفع یکدیگر کنار می روند . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
اقای همتی هر کسی برای سواد شما که اقتصاد دان هستید و رییس بانک مرکزی بودید احترام قائل هست ولی این شما نبود که تو حیطه ی اختیارت شما بود و کارمزدهای بانکی را یک شبه افزایش دادید چرا ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
مشکل مملکت نبود اقتصاددان نیست گمشده کشور بی ایمانی و بی صداقتی است بی ایمانی باعث اینهمه اختلاس و رانت و بی صداقتی باعث معطل کردن کشور بخاطر برجام بی خاصیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
امیدوارم اگه اقای رییسی رای اورد،دلار نشه ۱۰۰ هزار تومن و اینکه برجام پاره نشه تا مشکلات اقتصادی پیدا کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
شام نداریم تا شنبه صبر میکنم اوضاع درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
تا کی شعار
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۱۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
آقا مرسی مینا پیدا شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
رای ما سید ابراهیم رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
همتی و مهرعلیزاده رای بیارن فاتحه همه مون خواندست چون وارد دور دوم و بسیار فاجعه بارتر هشت سال بدبختی میشویم. مگه چند سال قراره عمر کنیم که 8 سالشم باز اختیارمون را بدیم به این جور افراد بی اختیار و وابسته غربی.
از طرفی اگر به خیال برخی کلا رای هم ندیدم زبون دشمنا دراز میشه و خیلی زود دشمنانمون دور تا دور مرزهامون جمع میشوند و احتمال نوع دیگری از بدبختی‌هاست. اگر کسی رای نده یعنی به اندیشه خودش ارزش قائل نیست میگه بقیه بهتر می‌فهمند. پس رای بدید به یکی از ۵ تا نامزد دیگه. بیخودی هم بهانه نگیرید و اینقدر هم ترسو نباشید. حق به وضوح از باطل قابل تشخیصه فقط دوست ندارند بعضی‌ها با واقعیت روبرو بشوند. تاریخ مصرف خاتمی و دولت امید سر اومده چرا بنجل پسندی کنیم. همتی و مهرعلیزاده باقیمانده های پازل 16 سال عقب افتادگی و وابستگی اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
«مردم با انتخاب ما خودشون این سرنوشت رو انتخاب کردنـ»
این جمله هیتلر تو آخرین روزاشه وقتی بهش گفتن
زنا و بچه های شهر تو محاصره و گشنگی زیر بمب ها دارند جان میدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
واکسن بزنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
چالبه مهرعلیزاده به رقبایش میگه انصحار طلب انگار 32 سال از 40 سال انقلاب دولت ها دست اینها نبوده
Iran (Islamic Republic of)
د
۱۳:۲۲ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
از پنج نفر فقط آقای رئیسی واجد شرایط ریاست جمهوری می باشد هرچند چهار نفر دیگر هم افراد خوش سابقه و توانایی هستند هن دو نفر باقی هم اگر خودشان واقعا به انصاف برخورد کنند خودشان هم به خودشان نباید رای دهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
رای من رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
رای ما زاکانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
همتی که میگه عربستان‌سعودی دشمن ما نیست خیلی عجیبه واقعا باید بهش شک کرد حسابی
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۰۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
هرکس از عربستان حمایت کنه از اطرف به طریقی اونا حمایت شده
همتی جنایت های عربستان رو یادت رفته؟؟؟؟
یادت رفته اهل کجا هستی ؟؟؟
شرم اوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
پیروز میدان رئیسی
بخاطر سوابق درستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
حالا هی بگید چرا نظرات تکراری برای دکتر قاضی زاده می نویسی.

نظرات خودتون تکراری نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
موضوع این مناظره دغدغه مردم بود. الان یک دوران خیلی مهم از زندگی آدم ها، دوران نوجوانی و جوانی است که اگر از این دوران درست استفاده بشه، آدم میتونه زندگی آینده اش رو تامین کنه.
اما الان نوجوان ها از همون ۱۵ سالگی گرفتار غولی به نام کنکور میشن بعدش هم با عجله و اغلب اشتباه انتخاب رشته می کنن و بعدها میفهمند که اون همه هزینه کنکور و نکته و تست و ... بی فایده بوده و هیچ کجا به هیچ دردشون نمیخوره.
به این ترتیب جوان ها از ۱۵ سالگی تا ۳۰ سالگی مشغول کنکور و دانشگاه و سربازی اند و بعدش تازه باید دنبال شغل باشند!
در حالیکه اگر بچه ها به جای درسهای الکی مدرسه و دانشگاه، مهارت یاد بگیرند، خود به خود، مشکل بیکاری و اقتصاد و شغل و ازدواج و ... هم درست میشه.
یعنی اگر روش آموزش و تربیت بچه ها اصلاح بشه، خیلی راحت، نصف مشکلات کشور حل میشه. اما متاسفانه هیچ اشاره ای به این موارد نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
حرف حق بود خدایی. دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
کجای کاری ، الان پراید ۱۰۰ میلیونه تو میگی کنکور
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۱۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
ایران قوی با دولت آقای رئیسی. برنامه ایشان قابل اجراست و با خیال و آرزو های دست نیافتنی فاصله داره. کارنامه ایشان هم که مشخصه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
دوستان از اصلاح طلبان همانها که باعث پیروزی روحانی در  دو دوره قبل شده ودر حال حاضر اتاق فکر مهرعلیزاده و همتی هستند و انشاء این دو را تهیه میکنند برحذر باشید ؛ از ایشان به خدا پناه ببرید و در خط ولایت باشید .
روش ایشان اینگونه است کاندیدا رقیب را با انواع دروغ، تهمت و برچسبهای گمراه کننده تخریب میکنند در مباحث به طور اثباتی حرف نمیزنند مطلبی را بدون اینکه پایه واساسش مشخص و اثبات شده باشد سند قرار میدهند و از آن به نفع خودشان نتیجه گیری میکنند ؛ در مباحثات بدنبال روشن کردن ذهن مخاطب نیستند بلکه بر عکس در جواب حرف حق رقیب حرفهایی بی ربط و مبهم به زبان میاورند تا حقانیت رقیب را تحت الشعاع قرار دهند و دیگر اینکه با مطالبی سراسر دروغ و غیر واقعی و مبهم مخاطب را از چیزهای موهوم که وجودش معلوم نیست میترسانند
تا مخاطب در نتیجه گیری دچار اشتباه شود ودر آخر هم در فضای مبهم و درگیری که برای ذهن مخاطب فراهم کرده اند با القاء امید واهی مخاطب را همراه عقاید خود میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
باشگاه خبرنگاران ادعای صداقت و انتقال پیام مردم رو دارید ، چرا کامنتت ها رو سانسور میکنید؟؟
انشا خوندن همتی و مهرعلیزاده رو همه دیدن ، با سانسور کردن کامنت چیزی دریت نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی جعفری
۰۸:۵۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
مهرعلیزاده که ادعای دکتر بودن میکنه و مردم به حضور در انتخابات دعوت میکنه چرا مثل فتنه گرای سال 88 میگه نتیجه انتخابات از پیش تعیین شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
رای من رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
در خوب بودن رئيسي و حتي جليلي و زاكاني همين بس كه از آن سوي مرزها، زير گنبدهاي سوراخ اسرائيلي هم از راي آوردن اين سه بزرگ به ويژه رئيسي وحشت دارند و دارند عليه اش دروغ پراكني ميكنند.
همتي و مهرعليزاده فقط رفاه و آزادي براي قشر مرفه دغدغه شون هست. چرا اين جبهه به ظاهر سازندگي و توسعه نتوانستند اين سالها حتي يك گاز كشي ساده براي مركز استان سيستان را كه بيش از 90 درصد به دولت فعلي راي دادند را انجام بدهند. همتي ماشينش ماكسيماي آخرين مدله و از اين جهت جرات نداره با خودروي خودش و يا اطرافيان مرفه اش وارد صدا و سيما بشه و با ماشين تشريفات مياد..... از الان مردمي كه فقط ماهواره ميبينند و به رسانه ملي اصلا اعتماد ندارند، 90 درصد مردم دولت آينده همتي و مهرعليزاده به حساب مي آيند. يعني ما اكثريتي كه اخبار را از رسانه ملي دنبال ميكنيم هيچ. لااقل بي انصاف 50 درصد هم نيستيم. خودشون خوب ميدونند كه آمار واقعي عكس چيزي است كه گفتند
مكرو و مكرالله و الله خير الماكرين
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۰۸:۰۴ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
Yjc همه نظرات رو پخش کن مگر اینکه فحش و یا توهینی کنند.
این با همه اصول آزادی و دموکراسی مغایرت داره حتی رسانه تان هم بیطرف نیست.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۱۹ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
موظف هستید همه نظرات رو پخش کنید
مگر در مواری که توهینی به کسی شده باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
همتی: من استادم. من اقتصاد دانم. من بیش از 30 سال بالاترین پستهای اقتصادی داشتم. من در دولتهای گذشته بودم/.
سئوال:
پس در این مدت بغیر از پیشنهاد بنزین 5 تومنی چه پیشنهادی دادی؟
استادی شما هم بدلیل نداشتن مقاله مرزدانش و حداقل اچ-اندیکس زیر سئوال جدی است.
چاپ مقالات و کتب فارسی هم که با رانت بانک و دانشگاه تهران بود.
40 سال است مدیری!! جناب همتی
جواب جوانان بیکار و تحصیلکرده و مردم بی معیشت را چی میدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
از مقاله و هر استادی که به زور دانشجوها رو مجبور میکنه مقاله بنویسند تا به نام استاد چاپ بشه متنفرم.
حالا که آقای همتی مقاله نداره، پس من به ایشون رای میدم.
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
چه دلیل مسخره ای که همتی مقاله نداره بهش رای میدی.نمیشود همه را مجبور به با شعور بودن کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
از استادی که بدون مقاله و درنتیجه با پارتی استاد شده متنفر نیستی؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
عزیزان ناشناس ۱۲:۵۶ و ۱۳:۱۷
اینجا بحث مقاله و ... نیست. و نمی خوام در این باره حرف بزنم.
اما به نظر من بزرگترین آفت دانشگاه ها مقاله است. اگر شما فوق لیسانس یا دکتری تحصیل کرده باشید متاسفانه با برخی استادهای زورگو مواجه میشید که مطلقاً درس و علم و مهارت و پیشرفت و ... براشون هیچ اهمیتی نداره و فقط و فقط می خواهند دانشجوها رو مجبور کنند که مقاله های آبکی و بی ارزش بنویسند تا به نام استادها چاپ بشه و رزومه شون پُربار بشه و امتیازشون بالا بره و ارتقای درجه پیدا کنند و حقوقشون افزایش پیدا کنه و ... و در نهایت، تمام زحمت و بدبختیش برای دانشجو هست که هیچ سودی عایدش نمیشه.
این مقاله های بی ارزش، هیچ مشکلی از کشور رو حل نمی کنند و فقط امتیاز و افزایش حقوقش برای استادهاست. اگر استادی واقعاً خودش محقق باشه، سالانه شاید یک یا دو تا مقاله بتونه بنویسه. اما بعضی استادها که فرط و فرط سالی ۲۰۰ تا مقاله تولید می کنند، مطمئن باشید بی سواد ترین استادها هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
ناشناس 15:23 این مشکلی که شما میگید را ما با پوست و استخوان درک کردیم. اما این چه ربطی داره؟! اگر یکسری اساتید با بیگاری کشیدن مقاله درمیارن باید بریم به کسی که مقاله نداره و معلوم نیست چه جوری استاد شده رای بدیم؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
جوان عزيز. قاضي زادi راي بياره و بنونه با مافياي كنكور بجنگه و حذف كنه باز به دوره شما و نه هيچ راي اولي و دبيرستاني ديگري نيست. اين طرح لااقل براي افرادي كه الان در مقطع دوره اول دبيرستان هستند شايداثرگذار باشه. حذف كنكور يعني بررسي صددرصدي سوابق و در اين صورت حتما شامل افرادي ميشه كه هنوز وارد دوره دوم دبيرستان لااقل نشده باشند.

از طرفي قاضي زاده ذيروز اشاره كرد كه طرحش برمبناي حرفه آموزي از دوره هاي پايين تره تا كم كم بشه كنكور را هم حذف كرد.
توي جوان راي اولي و اولياي بچه كنكوري يا سرباز دار، بيخودي انتظار نداشته باشيد كه به شما اين طرحها سود بده. اين طرحهاي حذف كنكور و اصلاح سربازي در صورت موفقيت احتمالي براي بچه هاي دهه 90 به بعده.
به علاوه اين طرحها در صورت كوچكترين انحراف از مسير عدالت و يا در مورد سربازي در نظر نگرفتن حفظ امنيت كشور، خساراتش به مراتب بيشتره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
باشه پس به آقای همتی رای میدم.
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
باشه به همتی رای بده تا دلار بشه۶۰هزار تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
ناشناس ۱۲:۵۷
من با دلار چیکار دارم
حداقل گفته کنکور رو اصلاح می کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
ناشناس 15:25 میگی به دلار چیکار داری؟ زندگی هممون داره با قیمت دلار از بین میره. معلومه هنوز سنت کمه‌نرفتی تو زندگی تا کمرت زیر بار این همه گرونی بشکنه. یا انقدر پولدارین که بالا رفتن دلار واستون مهم نیست که هیچ بهترم هست. لااقل بخاطره مردم کشورت عاقلانه فکر کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۵ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
پیکره فر توت وخسته حکومت نیاز به خون تازه داره ..
Canada
ناشناس
۰۶:۵۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
به دلیل اینکه ترجیح میدهم آقای رییسی همچنان رئیس قوه قضائیه بمانند و به مبارزه با فساد ادامه دهند به ایشان رأی نمیدهم مگر اینکه بشود همزمان رییس جمهور و رئیس قوه قضائیه باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
کاندیداهای محترم لطفا به فکر رفع فقر و کاهش فاصله طبقاتی، ثبات قیمت ها، امنیت شغلی نیروهای شرکتی و پیمانکاری نیروی انسانی شاغل در دستگاههای اجرایی، کمک به زنان سرپرست خانواده و ... باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
بزرگ مرد اصولگرای اصلاح طلب که حقیقتا دنبال اصلاح جامعه است آقای رییسی مرد روز های سخت با پشتوانه مردمی .خ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۴ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
روتاتی اصولگرا بود عضو حزب روحانیون از اصولگراها هم خیلی رای داشت
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۶:۰۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
اگر بابت محقق شدن شعارهایی که آقایان قبل از انتخابات می‌دهند، ضمانت اجرایی گذاشته شود؛ مطمئن باشید همشون از شرکت در انتخابات انصراف می‌دن. چون حرفاشون شعاری هست و تا عمل، فاصله دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
رفتیم به ریسی عوض شد ،ریسی با برنامه های کم و بی برنامه وارد انتخابات شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
خودتی عزیز!
اونچه برای بقیه برنامه است برای ایشون کارنامه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۴ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
سلام ؛ باشگاه خبرنگاران جوان بنده به نوبه خود بعنوان شخصی که از فضای خبری شما بهره برده از شما به خاطر فراهم آوردن چنین فضائی تشکر میکنم بنده چند پیشنهاد داشتم انشاءا...که مفید واقع شود
۱) بعضی نظرات تکراری وحتی بی ربط است و به نظر میرسد تعمدی آنها را قرار داده اند تا باعث خستگی ودلزدگی خواننده شده تا از ادامه مطالعه منصرف شود لطفا" آنها را حذف نمائید
۲) بعضا" در انتقال مطلب آماده شده در گوشی به محل ثبت از طریق کپی مطلب در محلی بالاتر از محل پیش بینی شده قرار گرفته و باعث میشود تا نظر دهنده متوجه نشود و مطلب رادوباره کپی کند
۳) زمان بررسی تان طولانی است ضمن آنکه خواهش میشود رسالت خبرنگاری تان را حفظ ودر جایگاه کارشناسی ننشینید که در آنصورت اعتبار باشگاه را از بین خوهید برد مختلف نگیرید
۴) در این وضعیتی که بعضی نامزدها در مناظره با بیان سخنان ساختار شکنانه خود بوجود آورده اند ملاحظاتی بعضا" محافظه کارانه و یا شاید از سر احتیاط ظلم و جفا به ملت و محروم کردن ایشان از نظرات گوناگون و نهایتا" سلب ملت از دریافت اطلاعات مختلف بوده و نتیجه اش عدم انتخاب فرد اصلح در انتخابات خواهد شد
۵) بنده چندنظر عنوان کرده ام که هنوز آنها را منتشر نکرده اید به نظرم رسالت خبرنگاری شما ایجاب میکند همین که نظری حاوی الفاظ رکیک نباشد استحقاق انتشار دارد
نهایتا" آنکه در این برهه که عده ای سعی در غیر شفاف کردن فضای انتخاباتی به منظور عدم تشخیص فرد اصلح در نظر مردم را دارند جایگاه شما بسیار حائز اهمیت بوده و انشاءا... با انتخاب فرد اصلح شما نیز به جهت عاملی مهم در این موفقیت ملت بش از پیش عزیز و معتبر خواهید شد لذا از شما خواهش میشود تا این فرصت را برای خود قدر بدانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
به نظر من ذاکانی برنده مناظره بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۱ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
اوووف با اینکه ب همتی رای نمیدم بنازممشش ایوووو ل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
همتی که نازیدن نداره که
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۰۱:۵۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
فکر کنم این ۲۷۳ نظرو کلا کمتر از ده نفر دارن میدن
خب کمی خلاقیت داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
یکیشون خیلی تابلوعه همونی که واسه رئیسی شعر میگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
وقتی این 5 نفر صحبت می کنند یه چیزی یاد می گیرم و لذت می برم و دوست دارم ادامه بدهند به حرفشون
ولی اون دو تا باعث نارحتی اعصابم می شوند و دوست دارم هر چه سریعتر زمان بگذره و تموم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
ای کاش این سوال ها رو به صورت مشترک از هر 7 نفر می پرسیدید در مورد خشکسالی و آلودگی هوا و حفظ جنگل ها و افزایش درخت در سطح شهرها.
سوال مشترک بهتر از این سوال های خصوصی است. بخش اول مناظره آخر واقعاً مناظره بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
همتی چرانام اون 11نفررا خودت نبردی مگه ریسی کی بود ریس کل کشوربود که خودت نامهاشونو نخوندی رتی نمیدیم به هیچ کدامتون
Iran (Islamic Republic of)
دوست
۰۰:۵۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
به نظرم مردم باید به همتی رای بدن چون اون میدونه چطور 8 سال گند زن به مملکت چه دزد ی هایی کردن چه رانت هایی دادن بلاخره هرچی باشه زیر نظر استاد برزگشان حسن کلید بزرگ شده و اقتصاد خونده طریقه زدن جیب مردم رو بلده
همتی واقعا نکبتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
خودش هم از جنس همونهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
خلاصه حرف قاضی زاده ورضایی این است : :حاکمیت به تعویض کامل خون نیاز دارد وباید خون تازهای در پیکره حاکمیت تزریق شود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
دوستان از اصلاح طلبان همانها که باعث پیروزی روحانی در  دو دوره قبل شده ودر حال حاضر اتاق فکر مهرعلیزاده و همتی هستند و انشاء این دو را تهیه میکنند برحذر باشید ؛ از ایشان به خدا پناه ببرید و در خط ولایت باشید .
روش ایشان اینگونه است کاندیدا رقیب را با انواع دروغ، تهمت و برچسبهای گمراه کننده تخریب میکنند در مباحث به طور اثباتی حرف نمیزنند مطلبی را بدون اینکه پایه واساسش مشخص و اثبات شده باشد سند قرار میدهند و از آن به نفع خودشان نتیجه گیری میکنند ؛ در مباحثات بدنبال روشن کردن ذهن مخاطب نیستند بلکه بر عکس در جواب حرف حق رقیب حرفهایی بی ربط و مبهم به زبان میاورند تا حقانیت رقیب را تحت الشعاع قرار دهند و دیگر اینکه با مطالبی سراسر دروغ و غیر واقعی و مبهم مخاطب را از چیزهای موهوم که وجودش معلوم نیست میترسانند
تا مخاطب در نتیجه گیری دچار اشتباه شود؛ ودر آخر هم در فضای مبهم و درگیری که برای ذهن مخاطب فراهم کرده اند با القاء امید واهی مخاطب را همراه عقاید خود میکنند
Canada
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
کاملا مشخص و قابل درک هست که همتی چهرهء واقعی روحانی هست با همان روش عوام فریبی ، باهمان شعارهای دروغگویی و فرا فکنانه ، و گرا به دشمن دادن ها
مردم به وجدانتون قسم فریب نخورید مهرعایزاده و همتی با نام اصلاح طلبی و کارنامه سیاه هشت ساله نباید فرصت دوباره برای نازودی مملکت داشته باشند ، ترو خدا عاقل باشید
Canada
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
کاملا مشخص و قابل درک هست که همتی چهرهء واقعی روحانی هست با همان روش عوام فریبی ، باهمان شعارهای دروغگویی و فرا فکنانه ، و گرا به دشمن دادن ها
مردم به وجدانتون قسم فریب نخورید مهرعایزاده و همتی با نام اصلاح طلبی و کارنامه سیاه هشت ساله نباید فرصت دوباره برای نازودی مملکت داشته باشند ، ترو خدا عاقل باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
ریس جمبور باید دکتر باشه تا درد مردم رو درک کنه .اینها کدومشون دکترن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
آقای زاکانی و قاضی زاده هاشمی دکترند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
تا حالا فکر میکردم ریسی خوبه از امروز فهمیدم رضایی بهترینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
اگر مردم عزیز ایران بصیرت سیاسی داشته باشن انتخابشان عاقلانه خواهد بود به امید انتخاب آقای رئیسی آن شاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
دوستانی که به خاطر وضع اقتصادی موجود قصد شرکت در انتخابات رو ندارن تقاضا دارم در انتخابات شرکت کنند و نذارن که دولت سوم روحانی (همتی) بیاد سر کار و مشکلات از اینم که هست بیشتر بشه لطفا این پیام رو همه جا منتشر کنید. ما همه سوار یه کشتی هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
چه ادعای بزرگی دست خالی با ترامپ جنگیدم؟؟!! گند زدی به قیمت دلار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
فقط رئیسی. کارنامه درخشان . برنامه ی قابل اجرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
کدام کارنامه چرا حرف مفت می‌زنین،نامزد ریاست بی برنامه
کدام برنامه اجرایی ارائه کرد؟؟؟؟
India
ناشناس
۰۰:۳۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
از کرونا نترسید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
ان شاءالله رئیسی رئیس جمهور بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
خخخخخخخخ
خدا نکنه ،چهار سال دیگر ریاست روحانی تندروتر تکرار میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
رای من رئیسی است چون علاوه بر برنامه کارنامه هم دارد ولی دیگران فقط برنامه ارائه کردن که محقق شدنش هم معلوم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
امید تمام ما ایرانیان به امیرالمومنین زمان ما حضرت حجت الاسلام حاج آقا رییسی است . بیاید تا این مفسدان را نابود کند . آمین .رییس جمهور فقط حاج آقا رییسی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
به آقای همتی رای میدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
از اولین مناظرات تا این آخری ، همتی و مهرعلیزاده یه برنامه هم ارائه ندادن و فقط گفتن که برنامه داریم و شروع کردن به مقصر کردن بقیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
خیلی عجیبه

افرادی از اول نظرات تا آخر نظرات ستایش آقای قاضی زاده رو کردن و توی هر نظری کامنت گذاشتن.

مواظب باشیم جبهه اصلاحات با این ترفند ها رای آقای رئیسی رو کم نکنه تا جبهه اصلاحات ببره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
رای من دکتر اقتصاددان جناب محسن رضایی
Iran (Islamic Republic of)
5
۲۳:۳۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
باید قبول کنیم اصلاح طلب ها بسیار باهوش تر از اصولگراها هستند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
باهوش نیستند پشتوانه ثروت قدرت و پولهای کثیف را با خود دارند و برای رسیدن به قدرت مزدور استخدام میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
باهوش نیستن پولدار و قدرت دارن و بانی فکر حمایتش می کنه اونم از خارج توسط کد دادن و گرفتن، وگرنه خودشون چیزی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
باهوش کسی که حل مساله کند نه تخریب و توهین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
اصلاح طلبان افرادی هستند که برای رسیدن به قدرت به راحتی دروغ وتهمت میزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
زاکانی افشا کرد؛ نامه همتی به روحانی برای افزایش قیمت بنزین تا ۵ هزار تومان

۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸ اخبار سیاسی اخبار سیاست ایران 

علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در بخشی از مناظره سوم  به نامه عبدالناصر همتی دیگر کاندیدای انتخابات اشاره کرد که در ۳۰ شهریور سال ۱۳۹۸ درخواست کرده بود قیمت بنزین ۵ هزار تومان شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در بخشی از مناظره  به نامه عبدالناصر همتی دیگر کاندیدای انتخابات اشاره کرد که در 30 شهریور سال 1398 درخواست کرده بود قیمت بنزین 5 هزار تومان شود و قیمت نفت  و گاز هزار تومان شود و دولت کسری بودجه‌اش را جبران کند. 

زاکانی همچنین به مصاحبه همتی اشاره می‌کند که تاثیر افزایش قیمت بنزین 4 واحد در سال خواهد بود. 

به گزارش تسنیم، مسئله‌ای که زاکانی به آن اشاره کرده بود، موضوعی است که روحانی هم در آبان سال 1398 اعلام کرد که با این پیشنهاد مخالفت کرده است. البته آن روز روحانی نگفت که این پیشنهاد از جانب چه کسی بوده، اما امروز زاکانی افشا کرد که همتی خواستار گرانی بنزین به 5 هزار تومان شده بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
فقط
دولت مردمی
ایران قوی
آقای رئیسی با فساد اداری و رانتخواری مبارزه می کند برای همین بانکداران و رانتخواران به تکاپو افتاده اند
سلام بر ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
اره وایسا میاد مبارزه میکنه ۸سال پیش هم اینو میگفتن مبارزه با فساد دوست دارم همه طرفداراشو بعد از ۴سال ببینم بدونم بازم میگن مبارزه با فساد؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
رئیسی بیا از دزدیا و فساد کشور رو نجات بده
رئیسی بیا از دزدیا و فساد کشور رو نجات بده
رئیسی بیا از دزدیا و فساد کشور رو نجات بده
رئیسی بیا از دزدیا و فساد کشور رو نجات بده
رئیسی بیا از دزدیا و فساد کشور رو نجات بده
رئیسی بیا از دزدیا و فساد کشور رو نجات بده
رئیسی بیا از دزدیا و فساد کشور رو نجات بده
رئیسی بیا از دزدیا و فساد کشور رو نجات بده
رئیسی بیا از دزدیا و فساد کشور رو نجات بده
رئیسی بیا از دزدیا و فساد کشور رو نجات بده
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۶:۵۴ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
تنها راه نجات کشور رئیسیه
مردم دیگه لطفا اشتباه نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
الان خداییش این نظر تکراری نیست؟

هی به دیگران گیر میدید که چرا نظرا تکراریه اون وقت خودتون همه ش تکراری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
ای کاش میتونستید ساز و کاری رو درست کنید که هر نفر فقط یبار نظرشو بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
شفافیت برنامه ها را بیشتر کنید. اگر یارانه بیشتر می‌شود و مهمترین احتياجات خرید ارزان می‌شود کی چنين برنامه ای اجرایی میشود.
یا افزایش حقوق. خانه سازی و....
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۲۳:۲۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
همه‌شون همدبگه رو دزد صدا می‌کنند بعد چطور میشه به اینا اطمینان کرد
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۰۸:۲۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
کجا بهم گفتن دزد چرا حرف تو دهنشون می ذاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
برنامه‌های سید ابراهیم رئیسی ملاقات با حضرت خضر علیه السلام را اثبات می‌کند. چون اشتغال هست افزایش یارانه هست ارزانی هست توانایی‌های معنوی نیز هست افزایش حقوق نیز هست. خانه سازی نیز هست. توسعه نیز هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
بله جایی که دزدی نباشد همه اینها هست این دولت باعث شده تا میلیاردها دلار بخاطر ارز ۴۲۰۰ تومان به فنا رود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
من با دیدن مناظرات به این نتیجه رسیدم توپوق توپوق توپوق
Iran (Islamic Republic of)
ت ب ۲
۲۳:۱۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
حضور زاکانی در این مناطره ها خیلی عالی بود، دست مریزاد داشت! به عشق زاکانی و اسناد و مدارکش میشینم مناظره میبینم. عالیه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
امروز شندیم تو تاکسی یکی گفت فلانی خوب حرف زد قراره با عربستان دوست باشیم و....
خب عزیزم به حرف زدنو به حاشیه پرداختن بود
که قبلا از اینا خیلی خیلی بهترم حرف زدن وضع مون الان این شده
کار به عمل براید

دوستان
این اتفاق باعث شد تا ازتون دعوت کنم تو این چند روز با قدرت از آقای
-رئیسی یا -قاضی زاده یا -جلیلی پیش قشر خاکستری که اغلب فریب حرفای رنگی رنگی رو میخورند
حمایت و با دلیل عقلانی تبلیغ کنید
دشمنای ملت نباید حتی یک رای بیارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
رای ما رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
م. ش.
۲۳:۰۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
این کیه از بالا تا پایین هی مدام کامنت گذاشته، رأی ما قاضی زاده، اصلاح کننده کنکور و سربازی؟! آخه برای چی با زور داری یکنفر رو القا میکنی؟! حالا ما کنکور دادیم و سربازی رفتیم چی شد! یکمقدار تأمل و نه اینقدر تبلیغات یکنفر که خود باعث دلزدگی میشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
فقط درود بر خودم که میدانم چرا !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
رای قشر جوان دکتر قاضی زاده هاشمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
رای من رئیسی قاضی زاده جلیلی .

همتی ننگ ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
به آدم بیحوصله و جوگیر رای نمیدم. سلام به رئیسی، خداحافظ رانت و فساد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
برنامه های آقای سید ابراهیم رئیسی واقعاً تخصصی و واقعی است که باعث خوشحالی و موفقیت هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
خودت خدایش چیزی فهمیدی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
رای جمع کردن به هر قیمتی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
رای ما:
جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
متاسفانه آقای مهر علیزاده در صحبتهای مناظره سوم علاوه بر تخلفات قبلی ، بار دیگر هنجار شکنی کرد و ضمن اهانت به رسانه ملی ، گفت نتیجه انتخابات که مشخص است !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
رای ما:
جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی

رای ما:
جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی

رای ما:
جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
رای ما قاضی زاده هاشمی جوان و انقلابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
درود بر دکتر قاضی زاده هاشمی
اصلاح کننده کنکور و سربازی

درود بر دکتر قاضی زاده هاشمی
اصلاح کننده کنکور و سربازی

درود بر دکتر قاضی زاده هاشمی
اصلاح کننده کنکور و سربازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۲۳:۲۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
منم میگم رئیسی بهترینه چون امتحانشو قبلا پس داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
بد بخت بی برنامه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
قاضی زاده به فکر جوان هاست. من از روزی که دبیرستانم تموم شد، همه ش گرفتار اضطراب بوده ام. یه بار برای کنکور؛ یه بار انتخاب رشته ی عجولانه و اشتباه؛ چندین سال درس خوندن اجباری در دانشگاهی که اصلاً علاقه ای نداشتم و درس هم یاد نگرفتم و فقط گرفتاری و بدبختی کشیدم. بعدشم سربازی و ... و با این حساب تا ۳۰ سالگی، هیچ کاری نمی تونم انجام بدهم. خیلی از جوان ها یک دهه زندگی شون یعنی از ۲۰ تا ۳۰ سالگی داره اینجور هدر میره. در حالیکه میشه از این فرصت خیلی بهتر استفاده کرد. امیدوارم رئیس جمهور آینده، این مشکلات جوان ها رو حل کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
موافقم. بهترین سن به نظر من از 18 سالگی تا 30 سالگی است که باید با هوشمندی مدیران، از نیروی جوان ها و شادابی اونها برای چرخاندن چرخ های جامعه استفاده کنند. انشا الله رئیس جمهور آینده، به این نیروی درونی جوان ها نگاه ویژه ای بکنه. من هم فارغ التحصیل هستم و کلی انرژی برای مدرسه و دانشگاه گذاشتم ولی آخرش چی شد؟؟؟ هیچ و این خیلی بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
جوان عزيز. قاضي زادع راي بياره و بنونه با مافياي كنكور بجنگه و حذف كنه باز به دوره شما و نه هيچ راي اولي و دبيرستاني ديگري نيست. اين طرح لااقل براي افرادي كه الان در مقطع دوره اول دبيرستان هستند شايداثرگذار باشه. حذف كنكور يعني بررسي صددرصدي سوابق و در اين صورت حتما شامل افرادي ميشه كه هنوز وارد دوره دوم دبيرستان لااقل نشه باشند.

از طرفي قاضي زاده ذيروز اشاره كرد كه طرحش برمبناي حرفه آموزي از دوره هاي پايين تره تا كم كم بشه كنكور را هم حذف كرد.
توي جوان راي اولي و اولياي بچه كنكوري يا سرباز دار، بيخودي انتظار نداشته باشيد كه به شما اين طرح سود بده. اين طرح در صورت موفقيت براي بچه هاي دهه 90 به بعده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
فقط رئیسی با کارنامه درخشان
سلام رئیسی
خداحافظ فساد
خداحافظ فقر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۱ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
کارنامه درخشان!!!!!خخخخخخ
وظیفه اش را انجام داد آنهم نه کامل اینقدر احساسی رای ندیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
قاضی زاده به فکر جوان هاست. من از روزی که دبیرستانم تموم شد، همه ش گرفتار اضطراب بوده ام. یه بار برای کنکور؛ یه بار انتخاب رشته ی عجولانه و اشتباه؛ چندین سال درس خوندن اجباری در دانشگاهی که اصلاً علاقه ای نداشتم و درس هم یاد نگرفتم و فقط گرفتاری و بدبختی کشیدم. بعدشم سربازی و ... و با این حساب تا ۳۰ سالگی، هیچ کاری نمی تونم انجام بدهم. خیلی از جوان ها یک دهه زندگی شون یعنی از ۲۰ تا ۳۰ سالگی داره اینجور هدر میره. در حالیکه میشه از این فرصت خیلی بهتر استفاده کرد. امیدوارم رئیس جمهور آینده، این مشکلات جوان ها رو حل کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
قاضی زاده به فکر جوان هاست. من از روزی که دبیرستانم تموم شد، همه ش گرفتار اضطراب بوده ام. یه بار برای کنکور؛ یه بار انتخاب رشته ی عجولانه و اشتباه؛ چندین سال درس خوندن اجباری در دانشگاهی که اصلاً علاقه ای نداشتم و درس هم یاد نگرفتم و فقط گرفتاری و بدبختی کشیدم. بعدشم سربازی و ... و با این حساب تا ۳۰ سالگی، هیچ کاری نمی تونم انجام بدهم. خیلی از جوان ها یک دهه زندگی شون یعنی از ۲۰ تا ۳۰ سالگی داره اینجور هدر میره. در حالیکه میشه از این فرصت خیلی بهتر استفاده کرد. امیدوارم رئیس جمهور آینده، این مشکلات جوان ها رو حل کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
قاضی زاده به فکر جوان هاست. من از روزی که دبیرستانم تموم شد، همه ش گرفتار اضطراب بوده ام. یه بار برای کنکور؛ یه بار انتخاب رشته ی عجولانه و اشتباه؛ چندین سال درس خوندن اجباری در دانشگاهی که اصلاً علاقه ای نداشتم و درس هم یاد نگرفتم و فقط گرفتاری و بدبختی کشیدم. بعدشم سربازی و ... و با این حساب تا ۳۰ سالگی، هیچ کاری نمی تونم انجام بدهم. خیلی از جوان ها یک دهه زندگی شون یعنی از ۲۰ تا ۳۰ سالگی داره اینجور هدر میره. در حالیکه میشه از این فرصت خیلی بهتر استفاده کرد. امیدوارم رئیس جمهور آینده، این مشکلات جوان ها رو حل کنه.
Iran (Islamic Republic of)
H
۲۲:۲۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
نظرم به دکتر همتی هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
دوران شماها دیگه تموم شد رفت جیگررررر !!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
قاضی زاده به فکر جوان هاست. من از روزی که دبیرستانم تموم شد، همه ش گرفتار اضطراب بوده ام. یه بار برای کنکور؛ یه بار انتخاب رشته ی عجولانه و اشتباه؛ چندین سال درس خوندن اجباری در دانشگاهی که اصلاً علاقه ای نداشتم و درس هم یاد نگرفتم و فقط گرفتاری و بدبختی کشیدم. بعدشم سربازی و ... و با این حساب تا ۳۰ سالگی، هیچ کاری نمی تونم انجام بدهم. خیلی از جوان ها یک دهه زندگی شون یعنی از ۲۰ تا ۳۰ سالگی داره اینجور هدر میره. در حالیکه میشه از این فرصت خیلی بهتر استفاده کرد. امیدوارم رئیس جمهور آینده، این مشکلات جوان ها رو حل کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
قاضی زاده به فکر جوان هاست. من از روزی که دبیرستانم تموم شد، همه ش گرفتار اضطراب بوده ام. یه بار برای کنکور؛ یه بار انتخاب رشته ی عجولانه و اشتباه؛ چندین سال درس خوندن اجباری در دانشگاهی که اصلاً علاقه ای نداشتم و درس هم یاد نگرفتم و فقط گرفتاری و بدبختی کشیدم. بعدشم سربازی و ... و با این حساب تا ۳۰ سالگی، هیچ کاری نمی تونم انجام بدهم. خیلی از جوان ها یک دهه زندگی شون یعنی از ۲۰ تا ۳۰ سالگی داره اینجور هدر میره. در حالیکه میشه از این فرصت خیلی بهتر استفاده کرد. امیدوارم رئیس جمهور آینده، این مشکلات جوان ها رو حل کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
همتی مثل همیشه تخریب رئیسی
واقعا جای بسی تاسف
United States of America
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
اصلاح طلبان از زمان خاتمی بجای برنامه و کارنامه روشن اقتصادی و عمرانی فقط با حرفهایی پوچ و انحرافی و عوام فریبی و هوچی‌گری و دروغ پردازی و کشته سازی و فتنه و آشوب ، با حمایت دشمنان رای جمع کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
فقط محسن رضایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
چرا همتی و اصلاح طلبان از آمدن رئیسی اینقدر ترس دارند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
فقط زاکانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
خود زاکانی رای ش رئیسی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۲ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
یقینا خود ریسی هم رایش رضایی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
خود رضایی هم رایش جلیلیه
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۱:۵۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
بنظر بنده حقیر کمترین بی سواد هر کدام از این هفت نفر نامزد محترم شدن رئیس جمهور از برنامه های خوب و راهگشای شش نفر دیگر و از خود شش نفر در کابینه وزیران و معاونینش حتما استفاده کند اگر امکان داشت و می شد هر هفت نفر را در یک شوارای ریاست جمهوری کارگذاری می کردند ملت تا با تعامل و ائتلافگر و اعتدالگری کشور با همه ظرفیتهایش جهشی بپیش رود و از هر لحاظ برای ملت مستضعفین ایران متحد اسلامی عزیزمان خوب و عالی شود باید تا روز آخر ببینم چه کسانی به نفع چه کسانی کنار می روند تا بهتر بتوانیم اصلحترین این هفت نفر نامزد محترم را انتخاب کنیم از الان نمدونیم به کدامشون باید رای بدهیم همگیشون حرفهای خوب و قشنگ زدند و همگیشون درب باغ سبز و خرم خوش آب و هوای پر از رزق و روزی فراوان همراه با رفاه عالی را نشان ملت مستضعفین دادند اگر می شد بنده حقیر توی برگه رایم به هر هفت نفرشون رای می دادم و نام هفت نفرشون رو در برگه رای ریاست جمهوری 1400 می نوشتم ولی متاسفانه باید نام یکیشون رو بنویسیم و این نیاز به تعمق و تعقل و تفکر و مشاوره زیادی دارد ولی در هر صورت باید حتما از افکار و برنماه های همگیشون رئیس جمهور آینده برای تغییر و تحولات مختلف به صورت کاربردی استفاده و بهره گیری کند چرا که این هفت نامزد مانند پازل کاملی می مانند که همدیگر را کامل می کنند این هفت نفر خود ایران واقعی کنونی هستند و باید با همدیگر برادری و رفاقت و تعاملات سازنده کنند پس از انتخابات 28 خرداد ماه 1400 برای اقتدار و قدرت و سرافرازی ایران متحد اسلامی عزیزمان .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر
Iran (Islamic Republic of)
شایان
۲۱:۴۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
گذر زمان در 8 سال گذشته به ملت ایران کامل و واضح نشان داد دولت و جریان اصلاحات با داشتن اختیار و فرصت کامل در اقتصادو سیاست به هیچ عنوان کوچکترین پیشرفت و تلاشی در رفع تحریم و جهش تولید و تقویت اقتصاد مقاومتی نکرد و نتیجش شد فلاکت وبدبختی روز افزون زندگی مردم ایران . جریان بیکفایت و ناکارامد اصلاحات همانند قاجاریه با بدنامی مانند لکه سیاه در تاریخ این مرز و بوم در صفحات سیاه تاریخ ثبت شد.

هموطن گرامی ما هنوز خیلی از دنیا عقب هستیم اما به یاد داشته باش ما تمام قدرت نظامی و هسته ای و صنعتی و پزشکی و کشاورزی و اقتصادی و علم و فناوری که الان بهش دست یافته ایم زیر سایه تحریم اولیه و 8 سال جنگ تحمیلی و سپس فتنه جنگ داعش و در آخر هم زیر فشاد نابود کننده تحریمهای فلج کننده با پایداری و مقاومت و تلاش بدست آمده . پس امید بستن به کلید زنگ زده امیدوار به دست بیگانه و دشمن یعنی تکرار اشتباه . انسان عاقل 2 باز از یک لانه مار گزیده نمیشه

هر رای به سید ابراهیم رییسی یک ضربه بنیان افکن بر ریشه عاملان فلاکت و گرفتاری و بدبختی 8 سال گذشته .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
یک رای هم برای جناب همتی و مهرعلی زیادیه
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۳:۱۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
تخریب و مخالفت رسانه های معاند علیه آقای رئیسی، حاکی از گزینه درست بودن ایشان در این انتخابات است.
Iran (Islamic Republic of)
9
۲۳:۳۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
چیزهایی که میگی درسته اما حرفهای همتی هم درست بود یه عده می خوان نامزد موردنظر شون رو به مردم تحمیل کنن ! در ثانی مردم زمان احمدی نژاد گزیده شدن که دو دور بعد به روحانی رای دادن ، سر مجلس و شفافیت آرای نمایندگان هم گزیده شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
این مجلس کارش درسته همانها بودند که مصوبه کاهش تعهدات هسته ای را تصویب و اجازه ندادند تا دولت برسر توان موشکی با غربیها معامله کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
هر وقت پراید شد 5 میلیون بعدا رای میدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
رای ندم فردا نمی تونم از رئیس جمهورم مطالبه داشته باشم
رای ندم یکی هرچه پیش آید خوش آید
رای ندم یعنی قدرت انتخابم رو میدم دشمن
رای ندم چه بسا باید منتظر پراید 500 میلیونی هم باشم چون آیندمو انتخاب نکردم

#هوشیارانه‌رای‌میدم
#رئیسی#جلیلی#قاضی‌زاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
دیگه پراید تولید نمیشه!! خخخ
مثل اینه بگی هر وقت پیکان تولید بشه!!
بشین تا بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
اگه همه مثل تو فکر کنند میشه 500 میلیون
اونوقت دیگه رای دادن چه فایده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
رای بده شاید ارزون شد فقط اگه تغییر میخواین به همتی و مهرعلی زاده رای ندین
البته خطاب به دولت فعلی باید عرض کنم
جمع نمیشود دگر آنچه تو می پراکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
کاربر ۲۳:۱۷ نه اینکه خیلی مطالبه هم در این دوران گرفتیم
۱۲۳۴
آخرین اخبار